Vrengt lyd i Parasound A23

eboy

Medlem
Ble medlem
15.09.2022
Innlegg
19
Antall liker
13
Sted
Nordre Follo
Hei,

jeg har kjøpt en brukt Parasound A23 effektforsterker og det er vrengt lyd. Jeg har prøvd med forskjellige forforsterkere og den samme vrengte lyden oppstår.
Hva kan være galt? Kan det være galt med signalet fra forforsterkeren eller kan det være noe galt med effektforsterkeren?

Takk for svar!
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.191
Antall liker
2.662
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Hei,

jeg har kjøpt en brukt Parasound A23 effektforsterker og det er vrengt lyd. Jeg har prøvd med forskjellige forforsterkere og den samme vrengte lyden oppstår.
Hva kan være galt? Kan det være galt med signalet fra forforsterkeren eller kan det være noe galt med effektforsterkeren?

Takk for svar!
Sjekk først at du har satt den rett opp , balansert eller .Bruker du SE og stero skal alle vippebr stå ned over
Snurr gain pottene flere ganger før du setter dem tilbake feks mittveis ,Skurrer den i begge kanalene ? Vært borte for Parasound sine mute releer og switcher generellt kan lage trøbbel
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hei,

jeg har kjøpt en brukt Parasound A23 effektforsterker og det er vrengt lyd. Jeg har prøvd med forskjellige forforsterkere og den samme vrengte lyden oppstår.
Hva kan være galt? Kan det være galt med signalet fra forforsterkeren eller kan det være noe galt med effektforsterkeren?

Takk for svar!
Prøv andre kabler.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Er det ikke input regulator på den? Se om du kan justere den iht pre.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
... slet med samme på en a21 for mange år siden.. da var input signalet satt for høyt.
 

eboy

Medlem
Ble medlem
15.09.2022
Innlegg
19
Antall liker
13
Sted
Nordre Follo
Sjekk først at du har satt den rett opp , balansert eller .Bruker du SE og stero skal alle vippebr stå ned over
Snurr gain pottene flere ganger før du setter dem tilbake feks mittveis ,Skurrer den i begge kanalene ? Vært borte for Parasound sine mute releer og switcher generellt kan lage trøbbel
Jeg testet med forskjellige forforsterkere, kabler og samme vrengte lyd. Signalet fra DAC var 4.5VRMS som den skal kunne klare
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.191
Antall liker
2.662
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Jeg testet med forskjellige forforsterkere, kabler og samme vrengte lyd. Signalet fra DAC var 4.5VRMS som den skal kunne klare
Da ville jeg allikevel prøvd en kilde med mindre out put lller lån deg en lednings attenuator
Hvis ikke mistenker like vel output relene , min hadde dårlige offsett og tomgangs potter i tillegg til samlige rele
 
Topp Bunn