VPI - www.vpiindustries.com - oppe igjen

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
sitter her på morrakvisten og ser at http://www.vpiindustries.com kom opp i løpet av natten (sjekket i går kveld).

Nå kjenner ikke jeg VPI annet enn fra det jeg har lest her og litt rundt på nettet, men det ser ut til at de har kommet med/kommer med iallfall to nye spillere. Classic, som ser ut som en ordentlig god gammeldags platespiller (og ikke en tannlegestol), flott spør du meg. Og... Scout II, med en sånn 12" arm som jeg ser noen "vpi venner" her sikler etter ...... Scout II ser ut til å være underveis, for det ser ikke ut til at de har fått den inn i prislista enda....
Blir kanskje mange Scout versjon1 å finne på bruktbørsen snart da ? :D

P

Parelius

Gjest
Scout II har vel fremdeles en 9" arm, men tyngre enn de nåværede 9". I tillegg er det en annen tallerken - hentet fra Classic. Ikke akkurat noen ny konstruksjon. Virker ikke som noe særlig lurt å selge en Scout for å kjøpe en Scout II. Kan en ikke bare sette på en 10.5i arm og Superplatter på Scouten da?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.576
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Klassisk VPI er eleganse. I motsetning til VPI Classic.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nye , mer oversiktlige sider hos VPI nå ser jeg.....Siden var ikke sånn for noen dager siden.

Enig med Parelius , selge en scout for å kjøpe s.II virker ikke særlig rasjonelt....

Jeg er heller ikke sikker på om lageret til superplatter kan brukes på scout plintet , pga tykkelsen , dette er den eneste vpi spillern som har såpass tynnt plint , og hvordan blir det med lagergjennomføringen da ? Bør absolutt sjekkes mot vpi før bestilling....

Ett facelift på sidene var på tide syntes jeg....Det gleder meg å se at spillerne og øvrig utstyr høster gode kritikker verden over,...... :D

Jeg venter noen deler fra vpi i disse dager......en stor pakke , like gøy hver gang.

Espen

R

rico

Gjest
Junior er ferdig high school og er klar til å gå i fotspora ser jeg :)
Det er alltid fint når poden fører et livsverk videre. Han har nok fått sine instrukser og flinke folk rundt seg vil han ha. Dette lover bra for fremtiden :).

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja det lover jo bra , fint å få sprita opp de triste grå , men allikevel informative web sidene til vpi.

Vi får håpe de holder stand i mange år til......Jeg venter jo pakke fra vpi i disse dager , og jeg gleder meg like mye hver gang.

ES

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Bildene av VPI Classic var ganske triste, synes jeg. Mulig den ser bedre ut i virkeligheten. Forøvrig virker den spennende. Den peneste i rekka er Aries 3, imo.

Mvh

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
490
Torget vurderinger
4
VPI har moderert seg litt i forhold til den forrige hjemmesiden. Da sto det at Classic var den beste platespilleren de hadde laget:

"This completely new design has produced the simplest and best sounding VPI to date."

Nå står det:

"This completely new design has produced the simplest and one of the best sounding VPI tables to date."

Så da blir det vel ikke en bråte HRX'er og SSM'ere på billigsalg alikevel...

;D ;D ;D

P

Parelius

Gjest
FZ skrev:
De har moderert seg litt i forhold til den forrige hjemmesiden. Da sto det at Classic var den beste platespilleren VPI hadde laget, nå står det:

"This completely new design has produced the simplest and one of the best sounding VPI tables to date."

Så da blir det vel ikke en bråte HRX'er og SSM'ere på biliigsalg alikevel...

;D ;D ;D
Jeg så også det. Slikt selvmotsigende pjatt irriterer meg grenseløst, og er sikkert en av grunnene til at jeg ikke arbeider innen reklame, og det på tross av at jeg ikke har talenter i faget. Enda godt at spillerne holder en høyere standard enn reklamen (og nettsidene for den del).

R

rico

Gjest
FZ skrev:
VPI har moderert seg litt i forhold til den forrige hjemmesiden. Da sto det at Classic var den beste platespilleren de hadde laget:

"This completely new design has produced the simplest and best sounding VPI to date."

Nå står det:

Så da blir det vel ikke en bråte HRX'er og SSM'ere på billigsalg alikevel...

;D ;D ;D
Hadde tenkt å selge spilleren min grisedyrt for så å kjøpe en Classic latterlig billig og alikevel få enda bedre lyd samt en haug med penger til overs, og så viste seg altså at de ikke var til å stole på...?
Utrolig hva en ny hjemmeside gjør med folk, kanskje det er junior som har begynt i den nye jobben sin? :)

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Parelius skrev:
Scout II har vel fremdeles en 9" arm, men tyngre enn de nåværede 9". I tillegg er det en annen tallerken - hentet fra Classic. Ikke akkurat noen ny konstruksjon. Virker ikke som noe særlig lurt å selge en Scout for å kjøpe en Scout II. Kan en ikke bare sette på en 10.5i arm og Superplatter på Scouten da?
Nei du kan skjønne dere må ha nye spillere! ;) Så nok feil ja. Litt rask på labben da jeg klikket meg fra side til side hos vpi i går morges. Har jo lest mye bra om vpi her, så jeg var jo spent på å se info, bilder og priser på websidene (som har vært nede en stund). Synd at dollar kursene er der de er nå... :( Så forresten nå at prislista som lå ute i går nå er tatt ut. "Under construction" står det på siden nå )

OT: La forøvrig merke at websidene rent kosmetisk heller nok ikke er helt ferdig. F. eks når jeg ser på sidene med Opera og Fireox, med en 19" skjerm med oppløsing satt til 1280x1024, så flyter teksten (hovedinnholdet på sidene) ned under hoved-navigasjonsmenyen til venstre, såpass at enkelte sider ser helt tomme ut om man ikke vet å skrolle ned. Ser jeg derimot på sidene med IE 7, så vises de nok slik det var ment, men teksten ut til høyre for nav-menyen, fra topp til bunn. Vanlig css-flow/utviklerproblem visstnok det der. Ikke at det har noe å si for mekanikken på og lyden av vpi spillerene altså. Websidene kommer seg nok, når de får litt tid på seg, både layout og innhold. Sendte dem mail om det, bare som et tips: Sjekk sidene deres i ulike browsere, men ulike skjermstørrelser/oppløsninger. Nåvel, kan jo godt være at han som utvikler websidene må bruke tid på lageret og i produksjon for å effekture alle bestillingene de får fra norge :D Ha en fin dag alle sammen!

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Ser at VPI nå har lagt ut ny prisliste, gjeldende fra 15. april. Samtidig ser det ut til at de har fjærnet fra weben de nye modellene (Scout II, SSM II) de annonserte for kort tid siden, bare Classic står igjen. Ser jeg feil eller? Om ikke, noen som vet hvorfor? Finanskrisa som gjør at tiden ikke er inne for nye produksjonsserier kanskje?

Topp Bunn