VPI Classic vs VPIs øvrige (og vs andre merker/spillere/konstruksjonsvalg)

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.576
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
har selv kjøpt endel utstyr av Tor. Det som var bestillingsvare, måtte delvis forhåndsbetales på.
Til sammenligning tar f.eks Ide Skeidar 30% i depositum ved møbelkjøp. Ser ikke forskjellen, og mener det må være helt greit når det begynner å bli snakk om endel penger. Nok av mindre labile kunder tenker jeg, så butikkene må få sikret endel av kapitalrisikoen.

Jeg mener at seriøse leverandører ikke ber om forskudd. Jeg vil aldri handle hos bedrifter som forlanger forskudd. Vi har jo endel eksempler her på sentralen på personer som har brent seg kraftig....
Kapitalvarer er ingen unnskyldning; jeg har bestillt nye biler til mange hundre tusen og aldri betalt ett øre i forskudd....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.859
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
For svært mange år sidan fekk eg eit heidundrandes avslag på mine nye elektrostatar om eg kunne betale på forskot. Det var ein ganske så solid aktør i bransjen. Eg var ung og uerfaren, men det gjekk bra.
Eg hadde høgtalarane i 11 år, og kunne selje dei heilt utan tap. Prisen hadde vore vesentleg høgre om eg ikkje hadde tatt sjansen. Då hadde eg nok tatt ein mindre modell, og vorte mindre audiofil enn kva eg er no....kanskje?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
Jeg ville aldri betalt en vare på forskudd. Hvis leverandøren har så svak økonomi er sjansen for å aldri få noen vare tilstede. Og det er surere å tape hele beløpet enn å spare noen lapper.
Har hørt noen skrekkhistorier fra 80-90 tallet om forskuddsbetaling oppimot 100 000,- som aldri ble levert.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg har prøvd å antyde det tidligere; vi er fullstendig off-topic nå. Start heller en egen tråd om importører, forhåndsbetaling eller ikke osv. La oss nå komme oss tilbake til Vpi.

mvh. VilhelmW

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Når jeg får henta den nye alu platteren og lyraen min har kommet tilbake så skal jeg sammenligne de to på samme spiller, en VPI Scoutmaster II.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nei , ikke prøvd , men hørte cpui hadde noe trøbbel med beltene på de første...vurdert både den og s.platter , men etter å ha haørt s.platter på hrx er jeg litt betenklig mht ytelse/pris....

rimdrive har jeg ikke hørt....kunne vært spennede i grunn , prisen er jo noe mer skaplig enn plattern....

Espen

Topp Bunn