Tror jeg først fikk øynene opp for Bowie når jeg var på blå grotte og så Christiane F.Hører ikke nok på ham jeg heller lenger, men som unggutt hørte jeg nærmest utelukkende på ham....
Et par av mine absolutte favoritter på den skiva. Men resten er kanskje ikke så umiddelbart lettfordøyd.
Greit med litt tyggemotstand innimellom he he. En blanding av lett og ikke så lett. Fashion as we speak, husker videoen fra MTVEt par av mine absolutte favoritter på den skiva. Men resten er kanskje ikke så umiddelbart lettfordøyd.
He he, på Spjærøy, vi ble eksportert til bussen en gang vi prøvde å campe der eller var det på Sand. Guttegjeng fulle på gulløl🫣Ashes To Ashes var starten for meg. Jeg husker til og med første gang jeg hørte den/så videoen. Sommeren 81, i vogna vår på Myrvold Camping, Hvaler.
Var bare 7 år, så var nok ikke så hard på flaska som deg.He he, på Spjærøy, vi ble eksportert til bussen en gang vi prøvde å campe der eller var det på Sand. Guttegjeng fulle på gulløl🫣
Jepp, akkurat som Bilbo.Tror vi var 16 så i 82, Vipa er jo en gamlis
Den skiva har jeg ennå ikke hørt gjennom. Kjøpte den like etter hans bortgang, men er ikke klar ennå.Vis vedlegget 999191
Fikk "ståpels" første gang jeg hørte blackstar
Et verdig Requiem, men må innrømme jeg sliter litt med å høre den. Blir veldig sterkt.Vis vedlegget 999191
Fikk "ståpels" første gang jeg hørte blackstar
Bør jeg ha detMen har du denne?
Vis vedlegget 999194
Nei, men denne andre her er nummer 2 på min Bowie-liste etter Ziggy.Bør jeg ha det
hmm, fullstendig klar over at det er mange huller i min Bowie samling, dette er en av dem. Ka du trur @Hifi&Vinyl : På lager på dagsenteret?Nei, men denne andre her er nummer 2 på min Bowie-liste etter Ziggy.
Du har kanskje den også?
Vis vedlegget 999196
Med låter som "Changes" og "Life on Mars" begynner han her virkelig å få dreisen på ting. Hvis man prøver å ta inn over seg at denne musikken er laget i 1971, så er det vanskelig å forstå hvordan det var mulig.
Sjekk hva andre artister holdt på med på denne tida. Det var bare Lou Reed og Marc Bolan som begynte å nærme seg.
Anbefaler varmt Bowie-dokumentaren "Moonage Daydream" fra 2022.
Den ligger på Netflix.
Hvis man har interesse for Bowies kunst og idéene som lå bak alt han holdt på med, er denne filmen et must.
Vis vedlegget 999219
Man bør affal ha alle til og med Heroes, imo. Never Let Me Down klarer man seg godt uten.Det gjør ikke noe om det er huller i samlingen.
Etter min mening er det ikke slik at en må ha "alt" av en artist. Det er få som holder jevn god standard gjennom hele katalogen. Det gjelder Bowie også.
-Men Hunky Dory, - er et DIGERT høl.
Changes, Hammersmith Odeon 1973 (!)
Bowie synger ikke bare, han er like mye skuespiller.
Og hør Mick Ronson, sylskarp.
Enig.Man bør affal ha alle til og med Heroes, imo. Never Let Me Down klarer man seg godt uten.
Jeg har det på samme måte med Queen Innuendo. Klarer ikke å glede meg over albumet, selv om det er det er ett av de bedre, og det sier endel. Fulgte de på reisen helt fra Jazz, 1978, var da 12 år og innercover med nakne bicycle damer var spinnvilt.Et verdig Requiem, men må innrømme jeg sliter litt med å høre den. Blir veldig sterkt.
nei, du HAR vel ikke detHar ingen huller i diskografien til de to siste!
Jepp, Innuendo er både fantastisk og vemodig @alfegutt
MeN DU slÅr MEg på Art GARfunkEL dA!nei, du HAR vel ikke det
For å sitere noe @The Gunner skrev en gang: legg merke til at man kan legge vekt på hvilket ord man vil i setningen