Bare en tankelek; om drivverket til en '78-modell er verdt f.eks 1/3-dels pris av ny (18k) så skulle det bli 6k. Om man så kjøper legger på prisen av Cirkus (6k), ny motor og litt småpjask, så er han nesten opp til prisen av en ny allikevel. Ergo er drivverket antakelig verdt en god del mindre, avhengig av stand så vil jeg tro at de færreste kjøper et 32 år gammelt drivverk for mer enn 3-4k.
Valhalla er verdt noen kroner, men ikke mye. Vil anta en tusenlapp eller toppen litt mer. Man får jo en langt nyere, dyrere brukt Lingo eller Naim Armageddon for 4-6k. Grace-arma vet jeg ikke, den er gammel og var aldri spesielt dyr, men jeg tror de fleste vil velge en nesten ny Rega, som burde være verdt 1500,- eller så med armbord (tror armbordet har pleid å koste etpar-tre hundrelapper)? Pu'en er nærmest verdiløs tror jeg, iallefall monetært målt.
Skal jeg tippe så er dette en spiller verdt noe rundt 4-5k, fordi det er egentlig drivverket og Rega-arma som har noen særlig verdi, slik jeg ser det. Men som sagt, bare en liten tankelek. Det er så mange variabler med LP12.