Vits i å selja?

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Har i dag ein Linn LP12 frå 78 etter serienummer å døma. I dag står det ein Grace 707 på han, men eg har ein omtrent ubrukt Rega RB 300 arm til han med nytt armbord. I tillegg har eg nytt fjørsett, nye boltar, ei Valhalla straumforsyning med motor, alt dette umontert :'(. Pickup er Ortofon MC30 Super. Kva kan tenkast å få for noko slikt?

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
19
Palmaris skrev:
Har i dag ein Linn LP12 frå 78 etter serienummer å døma. I dag står det ein Grace 707 på han, men eg har ein omtrent ubrukt Rega RB 300 arm til han med nytt armbord. I tillegg har eg nytt fjørsett, nye boltar, ei Valhalla straumforsyning med motor, alt dette umontert :'(. Pickup er Ortofon MC30 Super. Kva kan tenkast å få for noko slikt?

Har du vinylen din fortsatt?

Mvh. RS

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Pris ja, det er det eg lurer på. Kor mykje kan dette vera verdt? Vinylen har eg, Koetsuen min sel eg ikkje heller ;D.

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
179
Torget vurderinger
2
Kvifor vil du selje? Du kan oppgradere spelaren steg for steg, og du vil få ein spelar
du i dag må betale svært mykje for.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Han må vel i sannhetens navn betale en god slump for det også...... ;)

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Spursmålet er nok om eg får nok for han til å kjøpa meg eit sett greie høgttalarar. No for tida manglar eg både pengar og høgttalarar, og det vert det ikkje mykje ljod av. Slik eg ser det kan eg kjøpa meg ny spelar seinare som er ferdig oppgradert når økonomien er meir tilfredsstillande. Diverre er eg i ein slik situasjon at i dag lyt eg velja anten posen eller sekken ;)

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Palmaris skrev:
Spursmålet er nok om eg får nok for han til å kjøpa meg eit sett greie høgttalarar. No for tida manglar eg både pengar og høgttalarar, og det vert det ikkje mykje ljod av. Slik eg ser det kan eg kjøpa meg ny spelar seinare som er ferdig oppgradert når økonomien er meir tilfredsstillande. Diverre er eg i ein slik situasjon at i dag lyt eg velja anten posen eller sekken ;)
Var ikke mange svar du fikk. Kan ikke hjelpe med annet enn å si at jeg har sett noen tråder her før med tilsvarende spørsmål,
iallfall tråder der man kommer inn på verdi, om ikke akkurat for den årgangen du har, så i nærheten, samt noe info hvordan vurdere slike eldre modeller.... Prøv søkemotoren her om du har tid, ta også en titt på gamle hifisentralen... men der må du bla deg tilbake - søkemotoren virker ikke der. Går vel også å søke litt på ebay og andre slike steder for å se hva andre ber om for LP12 av samme årgang eller andre årganger. Ellers, ligger en 76 årgang på bruktbørsen her nå http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,54667.0.html der prisforlangende er 6k, men da med ny ikke-montert motor + noen andre ting med. Om han får det han ber om, mer eller mindre, aner ikke. En annen sak er om det i ditt tilfelle ville lønne seg å stykke opp litt, selge strømforsyning og spiller for seg for eksempel, eventuelt spilleren som drivverk, selge arm/pu i løsvekt? Tenker bare høyt, vet ikke.

Alternativt, legge ut en "vurderes solgt" annonse og se hvilke tilbud du får og så vurdere om du syns det som tilbys er "godt nok" ut fra ditt behov nå....

Edit: Hadde bokmerket en link her som kanskje kan være til nytte m.t.p og hva en potensiell kjøper eventuelt vil se etter/spørre om når det gjelder brukt LP12,http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=9844

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare en tankelek; om drivverket til en '78-modell er verdt f.eks 1/3-dels pris av ny (18k) så skulle det bli 6k. Om man så kjøper legger på prisen av Cirkus (6k), ny motor og litt småpjask, så er han nesten opp til prisen av en ny allikevel. Ergo er drivverket antakelig verdt en god del mindre, avhengig av stand så vil jeg tro at de færreste kjøper et 32 år gammelt drivverk for mer enn 3-4k.

Valhalla er verdt noen kroner, men ikke mye. Vil anta en tusenlapp eller toppen litt mer. Man får jo en langt nyere, dyrere brukt Lingo eller Naim Armageddon for 4-6k. Grace-arma vet jeg ikke, den er gammel og var aldri spesielt dyr, men jeg tror de fleste vil velge en nesten ny Rega, som burde være verdt 1500,- eller så med armbord (tror armbordet har pleid å koste etpar-tre hundrelapper)? Pu'en er nærmest verdiløs tror jeg, iallefall monetært målt.

Skal jeg tippe så er dette en spiller verdt noe rundt 4-5k, fordi det er egentlig drivverket og Rega-arma som har noen særlig verdi, slik jeg ser det. Men som sagt, bare en liten tankelek. Det er så mange variabler med LP12.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.528
Torget vurderinger
18
Jeg tror Vidar er 'spot on' når det gjelder salgspris. Hvis du legger ut alt i en pakke så ville jeg antydet 6K, med pruting så vil det da innbringe drøyt 4K vil jeg tro. Jeg ville solgt Rega armen separat, erfaringsmessig er ting lettere å selge dess billigere det er. Tar du 1.500,- for RB300 og 3.500,- for resten så bør det selge raskt og greit.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Det var forsovidt det eg var redd for, reknar med eg kjem best ut av det med å montera rega-armen og resten av tinga eg har kjøpt. Tviler på at eg får kjøpt noko like bra eller betre for det eg kan selja han for likevel. Då lyt eg jo spørja, må meg lodda når eg skifter til Valhalla og ny motor?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De må du vel egentlig spørre motorleverandør for om du vil være helt sikker; men originale LP12-motorer har pleid å bli levert med ledninger som skal skrus fast i sukkerbit-type motorkort.

Valhalla vet jeg ikke, har aldri eid en; men iht Linn-tradisjon så skal det vel sannsynligvis være loddefritt.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Det høyrest bra ut, då skal eg nok få det til. Takkar alle for svar :D!

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Ingen lodding ved hverken skifte av motor eller Valhalla.....kun skruing.

Topp Bunn