Visum USA - Hvor strengt?

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Turistvisum kan man nå ordne via internett til USA.
Men er det noen som vet hvor strengt det er i forhold til tidligere domfellelse?
Som f.eks betinget dom 25 år tilbake i tid?

G

Gjestemedlem

Gjest
topline skrev:
Men er det noen som vet hvor strengt det er i forhold til tidligere domfellelse?
Det er som du har fått med deg nettopp innført nye regler for visum til for nordmenn som skal USA. Det innebærer at du kan søke om innreisetillatelse via nettet, og at du får raskt svar. Du trenger heller ikke ha kjøpt billett for å få innvilget dette for den er gyldig i mange måneder. Som turist trenger du ikke vanlig visum til USA i de fleste tilfeller.

Så hvis du er usikker på om det vil bli innvilget, så er det bare å søke, og hvis søknaden blir godkjent så kan du gå videre med reiseplanene.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2812680.ece
"Har du først registrert deg, er godkjennelsen gyldig i to år. Det er ikke nødvendig å ha bestilt fly og opphold for å gjennomføre registreringen. Har du vage planer om et besøk til USA de neste to årene, er det fritt frem for å fylle inn opplysningene nå. Det eneste du trenger er informasjon som du finner i passet ditt."

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Er nok ikke mange her på HFS som får visum, etter det jeg har lest får for eksempel ikke Ian Guillou(forfatteren) ikke engang være flypassasjer i amerikansk luftrom.
Og så mange venstreraddisser som det er her blir nok ikke så mange visum tildelt til brukerene på HFS.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vi får vinke ned til Gjest og Deffern i det vi tar av mot Atlanta om et par måneder. ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.818
Sted
Østfold
Guillou er vel et klassisk offer for vestlig propaganda, blant mange... Dæven, der røk muligheten min for visum også...

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Snickers-is skrev:
Guillou er vel et klassisk offer for vestlig propaganda, blant mange... Dæven, der røk muligheten min for visum også...
Hvordan da mener du, har du ikke sett tvintervjuet der han får ralljere ut sine sinnsforrvirrede teorier. I hans tankerekker er vesten og først og fremst USA skyld i absolutt alle problemer i verden.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
el_mariachi skrev:
Snickers-is skrev:
Hvordan da mener du, har du ikke sett tvintervjuet der han får ralljere ut sine sinnsforrvirrede teorier. I hans tankerekker er vesten og først og fremst USA skyld i absolutt alle problemer i verden.
Som erklært kommunist kan man ikke vente noe annet fra den kanten.

Men han skriver godt, det skal han ha.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Godt det da. Hvis du bare skulle lese litteratur skrevet av folk som ikke lå til venstre for deg i politikken måtte du nok holde deg til spesialbokhandlere Oddemann. ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:
Godt det da. Hvis du bare skulle lese litteratur skrevet av folk som ikke lå til venstre for deg i politikken måtte du nok holde deg til spesialbokhandlere Oddemann. ::)
;D

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.268
Torget vurderinger
1
topline skrev:
Med mindre dette var for ruteknusing på USAs ambassade eller lignende forhold som medførte at navnet ditt havnet på en watch list, så vil det ikke ha noen betydning. Tror jeg.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Snickers-is skrev:
Hmm... Og nå beviser USA at han hadde rett..? Om det hadde vært tak (og fornuft) i karene "over there", hadde de gitt blanke i hva fyren sier. Hvis de virkelig har nektet han adgang pga slike uttalelser, er det direkte latterlig, og ikke så rent lite barnslig... ::)

Noen jeg kjenner fortalte nylig om opplevelsene sine sist de var i USA, hvor de opptil flere ganger måtte redegjøre for sine hensikter, og fortelle hvor de skulle osv osv. Jeg tror hele prosessen var mer slitsom og masete enn hele flyreisen. Jeg for min del ble bare ennå mer sikker på at jeg aldri skal til USA. Jeg kryper og smisker ikke for passkontrollen deres, i alle fall ikke så lenge de reiser verden rundt med bombene sine...

Topp Bunn