Vinylplate: "Tea for the Tillerman" – Cat Stevens

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Satt akkurat og leste samme e-post, men får ikke helt klarhet i hvorvidt det er original mastertape eller en 2. generasjon, står vel kun at det er den samme som sist. Masteren er vel i UK? Uansett, blir spennende å høre resultatet.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.215
Dette er en klassiker!

SACD'en kommer 6 juni. Mastret av George Marino. Den skal kjøpes :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.343
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg har Mobile Fidelity utgaven. Den har veldig bra lyd, så jeg er spent på hvordan SACD-utgaven er i forhold.

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Pesquera skrev:
Satt akkurat og leste samme e-post, men får ikke helt klarhet i hvorvidt det er original mastertape eller en 2. generasjon, står vel kun at det er den samme som sist. Masteren er vel i UK? Uansett, blir spennende å høre resultatet.
På arket som vises i starten av videoen står der master pluss øverst på arket Island studios som plata ble utgitt på.

Vedlegg

P

Parelius

Gjest
Den kom vel i -94 også i The Vinyl Resurrections Series utgitt av noe som kalte seg Grapevine. (Hvor ble det av dem?). Om jeg ikke husker helt feil så syntes vel Fremer at den var fantastisk. (Jeg har den vel i hyllen en plass.)

Syntes de kunne ha startet med KOB (eller hele katalogen til Lou Reed). Får håpe det ikke blir spinning på de samme gamle traverne.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.884
Sted
Hus
Har denne på MoFi half speed master i tillegg til Uk førstepress, så jeg gidder ikke kjøpe flere utgivelser. :)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.215
lars_erik skrev:
Jeg har Mobile Fidelity utgaven. Den har veldig bra lyd, så jeg er spent på hvordan SACD-utgaven er i forhold.
Du skal få en rappoert av meg på hvordan SACD'en låter.

- ikke meningen å kuppe Lp-tråden, men fant en naturlig forbindelse her.

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Dette er førsteutgivelsen og er på pink Island label.For å kjøpe denne i strøken tilstand må man svi av mellom 1500 til 3000kr :eek:
andreutgivelsen er på Island palmelabel som vist på innlegget lengre opp på denne siden og er betraktelig billigere og sannsynlig tilnærmet identisk lydmessig.Førsteutgivelsen er muligens litt tyngre vinyl.Jeg vil tippe at den utgivelsen som kommer nå er fra orginalmasteren da det virker sånn. :D

Vedlegg

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.079
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Å faen! Unnskyld banneordet :-[ Den orginalskiva har jeg på vinyl, LP4, kjøpt av min søster da den kom ut og som nå ikke lenger vil vite av sin gamle vinyl..

mvh
lassemann

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.215
Det er positivt bekreftet at det er de absolutte originale mastertaper som her er benyttet.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Den skal jeg ha fatt i!! Det er en klassiker. Jeg hadde førsteutgaven, men den ble lånt bort - og kom aldri tilbake igjen. Dårlig bekjentskap.. :(

V

vredensgnag

Gjest
Jeg har de to pink-rim Island UK-press utgavene av Teaser og Tillerman, så jeg tror ikke jeg skal satse på nyutgivelsen. Det har vært en del kvalitetsproblemer fra Quality Record Pressings, med mange klager og returer, men nå virker det som om de har kalibrert utstyret. (Bl.a. store variasjoner i platevekt, og støy på B-sider).

Vedkommende som skriver her har økonomisk interesse av å holde sin "hot stamper" næring i live, men har få godord.

http://www.dccblowout.com/product.aspx?pf_id=steveteafo_200

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.215
vredensgnag skrev:
Jeg har de to pink-rim Island UK-press utgavene av Teaser og Tillerman, så jeg tror ikke jeg skal satse på nyutgivelsen. Det har vært en del kvalitetsproblemer fra Quality Record Pressings, med mange klager og returer, men nå virker det som om de har kalibrert utstyret. (Bl.a. store variasjoner i platevekt, og støy på B-sider).

Vedkommende som skriver her har økonomisk interesse av å holde sin "hot stamper" næring i live, men har få godord.

http://www.dccblowout.com/product.aspx?pf_id=steveteafo_200
Hvorfor klarer man ikke å produsere en plate uten defekter i 2011 når man har snart 100 års erfaring å bygge på?
Spesielt med tanke på at Quality Records er et slags prestisjeprosjekt hvor alle kluter var satt til for å lage et kvalitetsprodukt? Leser på Hoffman forum om mange misfornøyde kunder.

Dette undrer meg.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.215
Ser frem til SACD'en som kommer 10 oktober, uten defekter! ;)

Topp Bunn