Vinylauksjon

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.954
Torget vurderinger
4
Noen som har lett for å gå amok på bukta ?
Her er jaffal en fantastisk mulighet til å fylle hullene i vinylsamlingen.

bobdjukit på ebay

Noen ganger er jeg bare så glad jeg ikke har vinylsnurr...da hadde jeg gått banans.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Han er kjent for å være en av de som oppnår best priser på det han selger. Mye av det er på kommisjon for andre, nettopp av den grunn.
Har selv handlet derifra, og har ingenting å utsette på hverken gradering eller pakking.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.177
Torget vurderinger
10
Er disse første/tidlig utgivelsene vesentlig bedre mht lyd eller er det som samleobjekt (godfølelsen) de er så attraktive?

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.800
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
HEL skrev:
Er disse første/tidlig utgivelsene vesentlig bedre mht lyd eller er det som samleobjekt (godfølelsen) de er så attraktive?
Tja, for min del, vil jeg si begge deler... ;)

Vennlig hilsen

Morten

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.787
Sted
Hus
For min del er førstepresser tingen, men disse prisene er rimelig høye. Finner liknende utgaver nå og da som er billigere. Da er det greit å ha platevasker :D

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Følger opp Bartesam her, ikke akkurat billige saker.
Ikke det at en kan betale en slant for en godbit men gjør det er oftest der en er garantert på kvaliteten (eller der en kan sjekke selv dvs fysisk se på platene)
Platebutikker er normalt mulige å diskutere med om en senere finner ut at platene ikke spiller, litt vanskeligere om en må sende platene til feks. Le France

P.

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Ser jo etter litt nermere ettersyn at det er endel godbiter, tross noe stive priser,

En må jo ta i betraktning at frakten ligger over GB priser og helt opp mot US priser.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
Helt riktig som noen skriver. Originalutgvene er ofte bedre lydmessig sett, og dessuten verd å ha. Secondhandverdien på senere utgver er generelt ikke veldig høy, mens prisen på førsteutgaver gjerne stiger med årene - forutsatt at de inneholder bra stoff.

Men husk: Har du en virkelig bra førsteutgave, så ikke spill den sønder og sammen. Da synker verdien dramatisk.

Topp Bunn