Vinyl til Flack

ponduss

Medlem
Ble medlem
12.06.2016
Antall liker
2
Er det noen som har rippett vinyl plater til flack med overkommelig bra resultat?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.648
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har ikke drevet med det selv, men en del filer har tilfalt meg.
Resultatet avhenger av kvaliteten på pressingen, pickupen, phonoforsterkeren, lydkortet og kunnskapen til den som utfører arbeidet.
Jeg må ta meg sammen og overføre et eller annet til forumets forlystelse.

(Er Flack en fusjon av Fliegerabwehrkanone og Free Lossless Audio Codec?)

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Antall liker
125
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
Har brukt Vinylstudio som fungerer greit. Hva som er overkommelig bra vil vel variere fra person til person. Mye tidkrevende arbeid å rippe et album så det er ikke noe jeg ville brukt tid på hvis musikken er å få på CD eller som nedlastbare filer. Men, kan være en god løsning hvis man har et sjeldent album man ikke vil "slite" på.
Jeg plugget kverna rett i en RIAA med balansert ut og derfra inn i en Scarlett som var koblet til en laptop. En kanne kaffe og noe å lese på så går det på et vis. Scartlett har vel ikke den beste ADC'en, men det fungerer greit.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.199
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg gjorde noen for endel år siden; jeg tror jeg brukte Audacity.
Jeg fant ut, rimelig fort, at dette gadd jeg rett og slett ikke. Altfor mye arbeid, og alle de lp-ene jeg kunne tenke meg å digitalisere var å finne i ferdig form, enten som cd eller nedlastbar fil. Og all den lange kablinga, gitt. Nei, støtter @Membran her. det skal jammen være noe spesielt for at jeg prøver igjen.

• Liker
Reaksjoner: KJ
Topp Bunn