Vinyl collector loses 25000 albums in a fire

H

Hardingfele

Gjest
Det hadde jeg taklet fint:

He isn't quite sure what titles were lost in the fire, but he won't have to start over entirely, because 8,000 of his favorite albums are safe in floor-to-ceiling racks in his bedroom.

Får håpe han hadde forsikring, så kan pengene komme med til et par gode høyttalere.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Jim Dickie hadde platebutikk en gang, om jeg ikke husker feil. Og denne samlingen var en av verdens største, sammen med bla Eltons personlige musikksamling.
Å få det der oppå at han har gjennomlevd både kreft og bypassoperasjoner er nok til å knekke enhver mann. Masse verdier der også. Auditor sier: Samlingen skal ikke være større enn at samleren rekker å få blitt glad i all musikk vedkommende har før døden kommer. Det skal være plass pg økonomi til å ta skikkelig vare på musikken også. 50% av et samleoblekts verdi ligger i tilstanden, resten i opplagsbegrensning, signaturer og utgave..

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Vel , man får jo tilfredsstillelsen av å begynne på scratch igjen.

-J

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Jo, Lyntoft, det har du rett i. Men enkelte utgaver, plater og historier kan aldri erstattes! Som om jeg hadde en signert førsteutgave av Ziggy Stardust, og mista den i brann, flom e.l. David Bowie er død nå..det kan ingenting endre på. Selv ikke forsikringen. Monetær verdi er en ting, men opplevelsene og deres fysiske beviser noe ganske annet. Det får du ikke via en harddisk eller streaming. Huset blir ryddig, men samtidig utrolig upersonlig. Musikken blir ei faksimile, ingenting annet. Jeg har selv bedrevet kraftig opprdding i samlingen i vinter, med det resultat at den både har økt i verdi og kvalitet. Dessuten er den mindre og langt mer spesialisert enn før. Men arkivet inneholder brukseksemplarer, digitalkopier og backups også..

Topp Bunn