Jeg er helt og holdent enig med Cobra her. Min liste ser akkurat lik ut, kanskje med et lite tillegg i form av Stax UA7 /UA9 og Audiocraft AC 3000.
Når det gjelder det sløydprosjektet av en Gradoarm du har funnet trmd,her har jeg ikke mye å bidra med. Pen var den langtifra!Finish som en lekter og masse som en leddbuss..ser det ut til! Men jøsses, den kan jo være god for det. Sikkert utmerket til eldre Gradoelementer, i alle fall. Joe Grado visste jo hva han gjorde,så...
Selv bruker jeg en Fidelity Research FR64 fx, og det er en av de klart beste armer jeg kan tenke meg. Selvfølgelig fordi den i tillegg til å være en alldeles fantastisk god arm også passer utrolig godt med mitt foretrukne MC-element, en Dynavector XX-2 MKII. Som med alt som har med hifi å gjøre, matchingen bestemmer. Dette er IMHO spesielt viktig når vi snakker avspilling av vinyl.
Hvilken arm som vil være optimal for deg er helt og holdent avhengig av dine lydpreferanser, og ikke minst hvilket verk og hvilken pickup du tenker å bruke.