Vincent SA-T1

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg er i besittelse av en pre-amp av typen Vincent SA-T1 og har hatt den nå i snart to måneder.

Jeg har spilt utallige timer musikk med den allerede og er så og si kjempefornøyd (litt støy).

Jeg har alltid spillt med denne helt nøytral (dvs. ingen tonekontroller aktivert), men i dag prøvde jeg noe som jeg synes var ytterst spennende. Denne pre-ampen har noe så moderne som en "LOUD" knapp.
Da denne ble trykket inn skjedde det MYE, diskanten ble mer oppløst og stemmer i mellomtonen kom bedre frem, bassen ble kraftigere og strammere. Hva i alle dager skjedde?
Før helte hele oppsettet mot det ytterst mørke (nesten rørklang) men nå ble det så mye mer nøytalitet (kanskje litt vel mye mot det lyse igjen men fullt levelig)
Hvorfor er denne knappen her og hvorfor har jeg ikke prøvd den før?
Nå har ikke ørene helt blitt vant med dette nyeste fenomenet enda men skal tilbringe noen kvelder nå og A/B teste med og uten LOUD og se hva jeg kommer fram til.
Noen som har prøvd dette?

N

nb

Gjest
Necroth skrev:
Jeg er i besittelse av en pre-amp av typen Vincent SA-T1 og har hatt den nå i snart to måneder.

Jeg har spilt utallige timer musikk med den allerede og er så og si kjempefornøyd (litt støy).

Jeg har alltid spillt med denne helt nøytral (dvs. ingen tonekontroller aktivert), men i dag prøvde jeg noe som jeg synes var ytterst spennende. Denne pre-ampen har noe så moderne som en "LOUD" knapp.
Da denne ble trykket inn skjedde det MYE, diskanten ble mer oppløst og stemmer i mellomtonen kom bedre frem, bassen ble kraftigere og strammere. Hva i alle dager skjedde?
Før helte hele oppsettet mot det ytterst mørke (nesten rørklang) men nå ble det så mye mer nøytalitet (kanskje litt vel mye mot det lyse igjen men fullt levelig)
Hvorfor er denne knappen her og hvorfor har jeg ikke prøvd den før?
Nå har ikke ørene helt blitt vant med dette nyeste fenomenet enda men skal tilbringe noen kvelder nå og A/B teste med og uten LOUD og se hva jeg kommer fram til.
Noen som har prøvd dette?
Synes du dette funker bedre på lavt volum enn det gjør på høyt volum?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Nja, det er vel derfor den heter LOUD men den kan fort bli slitsom i toppen ved for høyt volum

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Den har mindre hardhet i mellomtonen men en mye lysere klang i diskanten, mer detaljert

Biggen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Antall liker
0
Heisann
Har hatt samme forforsterker i et halvt år nå, og er blitt meget glad i loudness-knappen. Har midtstilt bass og diskant, men fikk en helt annen dynamikk i lyden med loudness. Har skjønt at det er fy, fy i visse kretser, men pytt. Mitt øre (og hode) er solgt.

Topp Bunn