Digitale avspillere Vincent Cd-spiller CD-S3 som "hakker"

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Har en Vincent cd-s3 cd-spiller som hakker når det spiller. Samma hvilken plate som avspilles. Dette skjer gjerne etter 15-25 minutt ut i plata. Er dette et driv verk problen eller kan det være laseren som begynner å tulle. Av og til stopper plata opp, displayet som viser hvor langt melodien har kommet, slutter også telle, men etter noen sekunder begynner den å spille igjen.
Hva kan være galt?

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Antall liker
364
Torget vurderinger
22
Hadde en spiller som hakket langt uti en plate, men aldri hvis man bare spilte tilfeldige enkeltlåter. Det var laseren, men kan vel være ulikt fra spiller til spiller/drivverk til drivverk kanskje.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Min hakker inn i mellom, av og til stopper den opp, og telleverket på sisplayet stopper opp, så begynner den å spille igjen.

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Antall liker
364
Torget vurderinger
22
Sikkert noen elektronikkyndige her, men dette må vel være laser eller drivverk, tenker jeg.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
863
Min hakker inn i mellom, av og til stopper den opp, og telleverket på sisplayet stopper opp, så begynner den å spille igjen.
Min EC -spiller oppfører seg akkurat slik innimellom, kanskje mest typisk på cd-plater med lang spilletid og mot slutten av plata. Og min spiller er bare 2 år gammel! Jeg tenker vel at neste gang kjøper jeg en japansk spiller.

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Antall liker
719
Rengjør og smør opp skinnene som laseren traverserer på.

Rimelig klassisk problem og gjerne på cd`er med lang spilletid der laseren må bevege seg lengre ut enn den normalt gjør. Har hatt to Sony spillere i hus med dette problemet. Isopropanol og lithium grease ble redningen for begge.

Frog79

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.601
Rengjør og smør opp skinnene som laseren traverserer på.

Rimelig klassisk problem og gjerne på cd`er med lang spilletid der laseren må bevege seg lengre ut enn den normalt gjør. Har hatt to Sony spillere i hus med dette problemet. Isopropanol og lithium grease ble redningen for begge.

Frog79
Samme erfaring har jeg. Fettet på skinnen blir hardt med årene.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Takk for hjelpen. Får skru av lokket i løpet av helga og sjekke.

Topp Bunn