Vil dere ha terningkast på anmeldte/utlagte album her inne på HFS?

Sier en sekser på terningen noe mere enn bare en anmeldelse?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Vet ikke

• Det er det samme for meg

• Totalt antall stemmer
    0

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det tek så frykteleg lang tid, spesielt når omtalene av musikk i TAS skal sjekkast.....kjedelege greier, stort sett - eller?
HiFi blader er sjelden noen god kilde for meg. Avisene (unntatt VG) og enkelte nettsteder, flest utenlandske er best. Og ja HFS såklart, unntatt kjedelig gubberock som det er for mye av her, imo. Alt for få hipstere her ;D.
Du er hipster nok for hele sentralen, Lyngen.
Artig at du konsekvent skal disse gubberocken, og så gå hen og spille Elf...

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
f skrev:
Da er den nye CD,en til Laleh kjøpt inn, og hadde nok kjøpt den selv om den bare hadde fått en på terningen, men er uansett interresert i hva en evt. musikkjournalist mente om dette albumet/CD,en!

Hva med poeng som i Hi-Fi News. med en scala fra 0 - 100 poeng hadde det vært noe for oss her inne?
HiFi News gir poeng kun for lydkvalitet. Hva de mener om plata rent musikalsk må du lese deg til. Et OK system :)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Townes skrev:
Lyngen skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det tek så frykteleg lang tid, spesielt når omtalene av musikk i TAS skal sjekkast.....kjedelege greier, stort sett - eller?
HiFi blader er sjelden noen god kilde for meg. Avisene (unntatt VG) og enkelte nettsteder, flest utenlandske er best. Og ja HFS såklart, unntatt kjedelig gubberock som det er for mye av her, imo. Alt for få hipstere her ;D.
Du er hipster nok for hele sentralen, Lyngen.
Artig at du konsekvent skal disse gubberocken, og så gå hen og spille Elf...
Ouch !

Jeg synes EDBrasse oppsummerer tråden best. Jeg ønsker meg at alle som i det hele tatt nevner noe som har med musikk å gjøre skal legge ved et bilde hvor håret er en fugl. Folkopplysning på sitt beste. Utropstegn.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Og eg som trudde hipsteren var han som var forut. Speidaren utanfor landsbygda. Han einsomme på knausen som veit kva som er på G. Ein kul kis, fasiten for hot or not. Og hipsteren vil vel aldri kunne kallast hipster, då han allereie er på neste bølge. Importert Papst Blue, Pitchfork, komplisert hårfrisyre og Urban Outfitters, nei, det er ein annan gjeng:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
breuer skrev:
f skrev:
Da er den nye CD,en til Laleh kjøpt inn, og hadde nok kjøpt den selv om den bare hadde fått en på terningen, men er uansett interresert i hva en evt. musikkjournalist mente om dette albumet/CD,en!

Hva med poeng som i Hi-Fi News. med en scala fra 0 - 100 poeng hadde det vært noe for oss her inne?
HiFi News gir poeng kun for lydkvalitet. Hva de mener om plata rent musikalsk må du lese deg til. Et OK system :)
Enig ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
I 1988 skrev jeg min siste plateanmeldelse fordi avisene etterhvert gikk over til terningkast og lignende måter å kvantifisere kvaliteten til plateutgivelser på. Trenger jeg stemme for å klargjøre mitt standpunkt?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
I 1988 skrev jeg min siste plateanmeldelse fordi avisene etterhvert gikk over til terningkast og lignende måter å kvantifisere kvaliteten til plateutgivelser på. Trenger jeg stemme for å klargjøre mitt standpunkt?
I denne tråden er jeg redd for at du faktisk må det ja...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
baluba skrev:
Stiller ofte retoriske spørsmål fordi jeg er så gretten hele tiden.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Townes skrev:
baluba skrev:
Stiller ofte retoriske spørsmål fordi jeg er så gretten hele tiden.
Igjen... Med nivået som har vært utvist i denne tråden, så trenger man ikkje oppfatte spørsmålet ditt retorisk ;D

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.292
Sted
Tromsø
Dette med terningkast og anmeldelser er så subjektivt at navnet på den som anmelder gir bedre indikasjon på albumet enn selve karakteren. Gir for eksempel Lyngen et album 6 sier dette meg lite, men hadde det vært Vargen så hade det vært løp og kjøp.

Har mere sansen for poengsetting fra 0 til 100. Tanken bak poengsummen 100 er at man får en bedre skala for å skille mellom skivene.

01-20 Huff, de burde heller gjort noe annet
20-39 Ikke rare greiene
40-59 Gjennomsnittskive
60-79 Nå begynner det å ligne noe
80-89 Det var en god skive
90-100 Skiver man ikke kan være foruten, der 100 er klassiker

Måtte jeg velge mellom anmeldelse og terningkast så er helt klart anmeldelsen å foretrekke. Med Spotify og Wimp er det en smal sak å finne ut om man skal kjøpe eller ikke etter å ha lest en anmeldelse.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
What´s the point?

I albumstafetten kan det ha sin misjon. På HFS ellers er terningkast og poengsum stort sett meningsløst.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
What´s the point?

I albumstafetten kan det ha sin misjon. På HFS ellers er terningkast og poengsum stort sett meningsløst.
Jeg skjønner fremdeles ikke spørsmålet. Hvor er det vi skal ta stilling til om "vi vil ha terningkast"? Skulle man gi karakter i parentes hver gang man nevnte en albumtittel, eller hva? Såvidt jeg vet finnes det ingen plateomtaler i organisert form på HFS, med unntak av Albumstafetten, der det allerede settes karakterer.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
helt uaktuelt å karaktersette platene jeg til enhver tid spiller. Jeg orker ikke å begrunne hvorfor den skiva på det tidspunktet får terningskast 4 og ved neste korsvei bare får en 3

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Dazed skrev:
ErosLoveking skrev:
What´s the point?

Jeg skjønner fremdeles ikke spørsmålet. Hvor er det vi skal ta stilling til om "vi vil ha terningkast"? Skulle man gi karakter i parentes hver gang man nevnte en albumtittel, eller hva? Såvidt jeg vet finnes det ingen plateomtaler i organisert form på HFS, med unntak av Albumstafetten, der det allerede settes karakterer.
Det skal du være glad for, Dazed ;)

Topp Bunn