Vietnamesisk Hifi-forum

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Jeg vet at det er endel vietnamesere som frekventerer dette forumet, men stor var likevel overraskelsen da jeg kom over dette forumet http://www.audiovnclub.net
Jeg visste ikke at de holdt på med dette i good old 'Nam ;D
Hva er det neste? Hfi-forum for irakere? (Eller kanskje ikke, inget anlegg klarer vel å overgå drønnet av en ekte bombe som slår ned i nabolaget.. :-* )

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Er det slik å forstå at du ikke forventer at folk fra østen er "kulturelle" nok til å ha en slik innteresse? Eller at de kanskje ikke har strøm i stråhyttene sine? ;-)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Woot r u on about? Overrasker det deg at det finnes musikalske utlendinger? Musikk og glede er ikke forbeholdt hverken vesten eller det oljestinne hjemlandet vårt.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
stilig. morsomt å se andre hifi forum i land og språk du ikke tenker på med det samme.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.783
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har vært i en seriøs hi-fi sjappe i saigon, og der hadde de saker som ikke fantes på super'n i cholon. krell, ml, conrad, arc.
så, selv om veitnam ikke er hong kong når det gjelder økonomi, så har landet en rik (og ofte korrupt) overklasse som vet å kose seg.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Jeg var i seriøs Hifi-sjappe i Hanoi. De hadde seriøst alt mulig High-End der også.
Selgeren prøvde å prakke på meg BW N804. De skulle ordne transport til Norge, uten jeg i det hele tatt hadde gitt noe som helst inntrykk av å være interessert i høyttalerne. Synd at prisen i utgangspunktet var høyere enn her hjemme ellers hadde jeg nok slått til ;) (men det skal sies at han var kjapp med å gå ned 3000usd, og da kom under prisen i Norge, fikk da plutselig Lyric deja-vu he he)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.783
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
høyere enn norge?
alle produktene jeg så, og det var ekte varer, var langt under norsk pris. de fortalte at de ikke hadde lov til å eksportere (deal med produsentene), men kunne sikkert gjøre et unntak hvis jeg vil ha ting sendt til norge...
derimot kunne alle, også turister, selvfølgelig kjøpe det de ville, dersom de ordnet moms etc selv.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Mulig det. Men tar jeg ikke feil har BW vært ganske rimelige i Norge. Spesielt Matrix serien, Nautilus i mindre grad, men stadig OK priser.
Men jeg tror gjerne at f.eks amerikanske ting er billigere enn i Norge, men det skal ikke så mye til akkurat :)
I tilleg skal en jo ikke se bort ifra at de prøvde å ta en spansk en på meg da, for å si det slik :)

Topp Bunn