Politikk, religion og samfunn VG :: Clinton vant debatten ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    5.088
    Sted
    Liten by på Østlandet
    Hvorfor er det ingen troverdighet i dette?
    Clinton virket forberedt, hun er rolig og hun ser mest "presidental" ut av de to.
    Narsisistiske Trump klarer ikke å si en sammenhengende setning uten å nevne seg selv, legge skylden på andre eller komme til et poeng. Det gjorde han heller ikke i går. Så hvorfor er det ikke troverdig at Clinton vant debatten?

Er dette en kommende president verdig:
    “Look, having nuclear—my uncle was a great professor and scientist and engineer, Dr. John Trump at MIT; good genes, very good genes, OK, very smart, the Wharton School of Finance, very good, very smart —you know, if you’re a conservative Republican, if I were a liberal, if, like, OK, if I ran as a liberal Democrat, they would say I’m one of the smartest people anywhere in the world—it’s true!—but when you’re a conservative Republican they try—oh, do they do a number—that’s why I always start off: Went to Wharton, was a good student, went there, went there, did this, built a fortune—you know I have to give my like credentials all the time, because we’re a little disadvantaged—but you look at the nuclear deal, the thing that really bothers me—it would have been so easy, and it’s not as important as these lives are (nuclear is powerful; my uncle explained that to me many, many years ago, the power and that was 35 years ago; he would explain the power of what’s going to happen and he was right—who would have thought?), but when you look at what’s going on with the four prisoners—now it used to be three, now it’s four—but when it was three and even now, I would have said it’s all in the messenger; fellas, and it is fellas because, you know, they don’t, they haven’t figured that the women are smarter right now than the men, so, you know, it’s gonna take them about another 150 years—but the Persians are great negotiators, the Iranians are great negotiators, so, and they, they just killed, they just killed us.”

U

Utgatt24668

Gjest
    Poenget er at norske aviser på autopilot alltid utpeker Clinton som vinner. Jeg synes ikke det er noe troverdighet igjen. De prøver ikke engang å skule det ved å argumentere - eller balansere det.

Det er litt morsomt at Fox News blir brukt som referanse på en norsk debattside - da i positiv forstand. Jeg kan ikke huske å ha sett dette i det politiske korrekte og sosialdemokratiske Norge :)

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.421
    Poenget er at norske aviser på autopilot alltid utpeker Clinton som vinner. Jeg synes ikke det er noe troverdighet igjen.

Det er litt morsomt at Fox News blir brukt som referanse på en norsk debattside - da i positiv forstand. Jeg kan ikke huske å ha sett dette i det politiske korrekte og sosialdemokratiske Norge :)
    Poenget var at selv Fox Nes mener Clinton vant debatten. Da er det rimelig klar seier...

H

Hardingfele

Gjest
    Your perception is your reality?

Morsom tråd. Hun slang og dasket ham veggimellom. Han lød forvirret, usammenhengende og oppskjørtet og prøvde å bøllebløffe seg ut av knipen han befant seg i.

Frank Luntz er republikansk meningsmåler og kommunikasjonsekspert. Hans fokusgruppe var tydelig i sin oppfatning:

Skjermbilde 2016-09-27 kl. 09.56.22.jpg

CNN spurte 521 velgere etter debatten. 27% mente at Trump vant, 62% a Clinton vant.

Post-debate poll: Hillary Clinton takes round one - CNNPolitics.com

Det var en møkkadebatt, siden de var mest opptatt av å diskreditere den andre -- men der folk trodde at den øvelsen ville være lett match for Trump, fikk de en overraskelse.

Skjermbilde 2016-09-27 kl. 10.01.05.jpg

Twitter undret seg veldig over snufsene til Trump, og hans merkelige ansiktsbevegelser (som om han ikke visste at kamera var på ham når hun snakket).

Clinton gikk til sine tilhengere etter debatten og ble igjen i "arenaen" - Trump stakk derfra så fort han kunne og rådgiverne hans var ikke i godt humør. Jeg tror VG kommenterte ganske bra.

Howard Dean var slem.

Skjermbilde 2016-09-27 kl. 10.04.16.jpg

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.696
    Torget vurderinger
    2
    Noen som ble overrasket over at Clinton ble utpekt som vinner av norske aviser?

Det er ingen troverdighet i dette !

PS - nei jeg synes ikke Trump er et bedre alternativ !

USA-ekspert: – Clinton vant en solid seier - USAs presidentvalg 2016 - VG

Man behøver verken være ekspert eller presse for å med selvsyn oppleve at USA har to triste presidentkandidater. Den ene er en vandrende, udugelig katastrofe, mens den andre i det minste har såpass politisk gangsyn, at man kan komme til å få en nogenlunne stabil situasjon i de kommende 4 år. For det er så å si utenkelig at det blir 8 år, uansett hvem av taperne som vinner.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    5.088
    Sted
    Liten by på Østlandet

Man behøver verken være ekspert eller presse for å med selvsyn oppleve at USA har to triste presidentkandidater. Den ene er en vandrende, udugelig katastrofe, mens den andre i det minste har såpass politisk gangsyn, at man kan komme til å få en nogenlunne stabil situasjon i de kommende 4 år. For det er så å si utenkelig at det blir 8 år, uansett hvem av taperne som vinner.
    Og i den sammenheng:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=372&v=hBweUnkfQ2E

Bør ses.

mutz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    CNBC har spurt nettleserne hvem som vant debatten. Her er datamengden ganske stor. Dette presidentvalget er ikke som vi tror.

TrumpClinton.png

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    5.088
    Sted
    Liten by på Østlandet
    Jeg lurer på hva som er størst, hatet til Clinton familien eller tapet av hjerneceller hos hvite middelaldrene amerikanere.

U

Utgatt24668

Gjest
    Poenget er at norske aviser på autopilot alltid utpeker Clinton som vinner. Jeg synes ikke det er noe troverdighet igjen.

Poenget var at selv Fox Nes mener Clinton vant debatten. Da er det rimelig klar seier...
    Poenget mitt er at man må bestemme seg for om man skal bruke Fox News som en troverdig kilde eller ikke.

U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg lurer på hva som er størst, hatet til Clinton familien eller tapet av hjerneceller hos hvite middelaldrene amerikanere.
    Morsom vri at du fortsetter saklighetsnivået mellom kandidatene inn i denne tråden (ikke ironisk ment).

U

Utgatt24668

Gjest

Så du debatten eller våknet du bare opp til overskriftene i avisene?
    Hva tror du? Jeg liker ikke å lenke til hendelser uten å prøve å sette meg inn i dem :) Ukritisk lenking til artikler er ikke min stil - og håper ikke du har det inntrykket.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Selv om Trump er enda flinkere enn Clinton til å ljuge, betyr ikke det at hun vant.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.912
    Torget vurderinger
    0
    Leste for noen dager siden en kronikk ( var det Halgrim Berg montro? ) der han på en grei måte viste noen av forskjellene mellom USA/Europa/Norge når det kom til politikk.

Han ( kronikkforfatteren ) viste et greit eksempel på ulikheter her. Obama vant med 52 mot 48 % av stemmene.

Hadde europeiske media og kommentatorer blitt lagt til grunn skulle resultatet vært 75 - 25 til Obama

Hadde norske medier og "besserwissere" bestemt dette valget ville resutatet blitt 95 - 5 til Obama !

De nøyaktige tallene husker jeg ikke, men dette er "sånn omtrent" fritt etter memory. Finner ikke artikkelen, mulig jeg leste det på telefonen ( aner ikke hvordan jeg skal søke i historikken der, evt på jobb og dit skal jeg ikke på noen dager, så folket får bære over med meg

Men essensen i det hele er at det er stooor forskjell på media og kommetariatet i Norge og det velgere i USA mener! Så om man utroper Hillary til vinner her på berget er det slett kke sikkert at hun blir president. Langt fra sikkert! Hun har noen ganske problematiske snubletråder hun må passe seg for. E-post skandalen er frotsatt ikke helt over, stadig veldig mange ( og voksende ) som holder henne ansvarlig for det som skjedde i Benghazi og så har hun et kjemeproblem når det kommer til våpen. Hun holdes av mange personlig ansvarlig for f.eks Feinstein som vill beslaglegge ALLE privateide våpen i USA, og det er noe man ikke gjør "ustraffet" der i gården!

Resultatet av dette valget er ikke klart før alle stemmer er talt opp og alle ankemuligheter vedrørende resultatet er brukt opp. Da først vil vi se hvem av disse to lite ønskede ( min mening ) kandidatene som vil stå der som vinner! Med en verden ( som er den store taperen! ) som skrekkslagen tilskuer..................................??

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    12.420
    Sted
    Holmestrand
    Selv om Trump er enda flinkere enn Clinton til å ljuge, betyr ikke det at hun vant.
    "Drumpf enda flinkere enn Clinton til å ljuge"
    Drumpf juger om alt,
    hva juger CLinton om egentlig?
    Ser da bort i fra alle mulige og umulige konspirasjonteoretikere.

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.122
    Jeg vil si at Clinton vant overlegent. Trump bablet usammenhengende om seg selv og alle byene han har bissniss i men sa nada om noe annet, kanskje bortsett fra at han syns NATO skal gi IS en på kjeften.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.884
    Clinton vant debatten, mens Trump vant velgerne.

H

Hardingfele

Gjest
    Jeg anbefaler at man ser debatten. Når Chris Matthews karakteriserer Trumps innsats som incoherent babbling, blir det dumt å lete etter blomster i den gigantiske kuruka Trump la i natt.

U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg anbefaler at man ser debatten. Når Chris Matthews karakteriserer Trumps innsats som incoherent babbling, blir det dumt å lete etter blomster i den gigantiske kuruka Trump la i natt.

Chris Matthews er medlem av det demokratiske partiet - og er neppe en troverdig kilde

H

Hardingfele

Gjest
    Grei oppsummering fra en analytiker: Trump tror valget handler om hvem som skal være konge, når det å være president er å være den fremste offentlige tjeneren. (Public servant).

My
    e morsom på twitter.

6bf52cdc5576f4ba2e730a23c75bc0acbaf1c154d0d9468f546fdf684ff591b5.jpg

Skjermbilde 2016-09-27 kl. 19.04.17.jpg

Bild
    er fra USAs potensielt neste First Family.

Skjermbilde 2016-09-27 kl. 19.09.13.jpg

Skjermbilde 2016-09-27 kl. 19.10.40.jpg

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.326
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Trump vinner nok - folk, som meg, vil ha noe annet en politiker i dag. Vi er møkklei de !

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    894
    RRR har et poeng angående norske medier. Der vinner demokraten uansett.
    Litt på siden, MSM i Norge er for tiden bekymret for at publikum får nyheter fra andre kilder enn MSN, de såkalte "ekkokamre". Det er jo ikke noe nytt, fram til i alle fall 70-tallet hadde vi kombinasjonen partipresse/trofaste velgere. Mine foreldre levde med Arbeiderbladet/Arbeiderpartiet og så vidt vites vurderte aldri noe alternativ, og var lykkelige med det, ekkokammeret var ganske tett. Så forsvant den rene partipressen og vi fikk MSM med journalister fra Volda, passelig venstrevridd i alle "organer". Etter partipressetiden og i førnettsk tid, var hele pressenorge et eneste stort ekkokammer. Nå har MSM mistet makten og syter om det, til stor fryd for mange.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.884
    Da jeg prøvde å utfordre min far om hans fastlåste politiske partisyn fikk jeg til svar -Du har ikke opplevd det samme som jeg, du. Case closed.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    15.225
    Trump vinner nok - folk, som meg, vil ha noe annet en politiker i dag. Vi er møkklei de !
    Ja, bekymringen er at du har rett i dette; folket vil ha idioter og ditto løsninger, i stedet for tenkende individer. Det er svært interessant hvordan vi har kommet dithen, men det kan nevnes i samme åndedrag som det postfaktuelle samfunn, der fakta ikke teller, men magefølelse styrer overbevisning.

Problemet med Trump er jo at han har ingen løsninger per se, han har bare en irritiasjon over at hans ego ikke er synlig nok. Når hans ego blir synlig nok (noe som dessverre ikke går an, all den tid hans higen åpenbart mates av hans pressedekning), er han på linje med en typisk afrikansk diktator. Han har alle tegn på nettopp en slik figur, og hadde han vunnet valget i Tchad, hadde han sittet på livstid...
    Det er plenty med folk på her hjemme og andre steder, som roper på "den sterke mann som skal rydde opp". Disse deler den samme indignasjon over å ha blitt forbigått eller noe sånt, og selv om det neppe kan underbygges faktuelt, er det en tydelig oppfatning i samfunnet. Spørsmålet er om vi kan finne politiske løsninger som kan dekke disse understrømmer, samtidig som det kan fortsatt føres en fornuftig og pragmatisk politisk linje?

Disqutabel

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.912
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kan jo forstå folkets ønske om den sterke mann som rydder opp. Dog regner jeg med at det samme folket hverken er forbredt på, eller har noe sterkt ønske om å oppleve de negative sidene ved et slik samfunn!

Men rent praktisk er det jo et "lite" spørsmål om Trump virkelig har de kvaliteter som "den sterke mann" bør og gjerne må inneha? Jeg tror helt ærlig at Hillary har mer av det som trenges for å bli USA's Hitler enn hva Trump har.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn