Vertigo spiral-label

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Ser at det er en viss interesse for disse Vertigo. Noen som aner hvorfor disse er så ettertraktet og hva de kan være verdt ved salg?

MadsBje

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2017
Antall liker
540
Torget vurderinger
4
Mye bra prog som kom ut på Vertigo. Verdien varierer fra hundrelapper til tusenlapper. Det kommer an på hvor fint ekseplar, første press og hvilke band. Det mest kjente bandet på Vertigo spiralen er kanskje Black Sabbath.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
I forbindelse med en gjennomgang av platesamlingen kom jeg over en slik plate av Magna Carta (In Concert Amsterdam). Plate og cover i veldig god stand, men musikken er vel ikke lenger særlig ettertraktet. Men en spiral-utgave dog, så kanskje litt verdt for rette person.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.611
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
I følge Record Collector 2008 edition er den verdt 18 pund, sikkert mer i dag.

MadsBje

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2017
Antall liker
540
Torget vurderinger
4
Anbefaler Discogs til å se på verdi mm på plater. Der går det også an å selge, kjøpe og legge inn hele platesamlingen din. Da vil du se verdien på hele samlingen og hver enkelt plate. Så ut som den plata du nevner her er verd et par undre dersom det er førstepress i ok stand

Sist redigert:

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Takk for tips. Selv om det sikkert har sine fordeler orker jeg rett og slett ikke en slik innlegging på discogs, men det hender jeg kjøper derfra. Syns jeg har mer enn nok med å administrere, vaske og dulle med samlingen. Går en del tid med til dette. For noen år siden hadde jeg en større opprydding i samlingen og mye ble solgt, både privat og til en brukthandel. Nå har jeg hatt en ny gjennomgang og tynnet ut. Ønsker å holde samlingen på omtrent samme nivå. Ingen poeng i å ha mest mulig plater, syns jeg. Tar også mye plass.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.320
Torget vurderinger
1
Vertigo var en av disse prog labelene som dukket opp rundt 1969/70, slik som Harvest, Deram, Dawn etc. De ga ut mye i hytt og pine og mye solgte dårlig. Dr.Z f.eks solgte 82 eksemplarer. I tillegg hadde ikke spirallabelen så lang levetid; ble erstattet av spaceship labelen. Enkelte band på Vertigo ble store i ettertid, slik som Black Sabbath, dermed er interessen høy.

Topp Bunn