Denne filmen dokumenterer greit hvor store "ting" er på jordens overflate......Delle skrev:Hva er så det nest største?
Det stod vel ikke så mye i den linken... :'(Flageborg skrev:Denne filmen dokumenterer greit hvor store "ting" er på jordens overflate......
Les mer her:
http://www.amazon.com/Blue-Planet-IMAX-James-Buchli/dp/B00005BCKI
Du kan iallfall skryte av at du har syklet over "Afslutningsdiijke", imponerende nok for hvermansen det vel?Delle skrev:Jeg er vel inneforstått med at begrepet "størst" er mildt sagt noe diffust, for å si det forsiktig.
Nå er saken den at jeg skal til Nederland på ferie til sommeren, og planlegger en sykkeltur over "Afslutningsdiijke".
Kan jeg da skryte av å ha syklet over verdens nest største byggverk?
Dette handler nok vel så mye om selvfølelse som om nøyaktighet og presise begreper..
Mvh
Nei, egentlig ikke......Delle skrev:Kan jeg da skryte av å ha syklet over verdens nest største byggverk?
Verdens høyeste byggverk er Burj Dubai. Det blir på ca. 800 meter når det er ferdig.lomt skrev:Størst?
Verdens lengste ville jeg kalt den...
Verdens høyeste?
Mener det er Troll plattformen
485 meter fra topp til bunn![]()
Den er jo tydeligvis ikke ferdig ennå, dermed er den ikke verdens høyeste.Jaerbu skrev:Verdens høyeste byggverk er Burj Dubai. Det blir på ca. 800 meter når det er ferdig.
Måtte jo kvasire den og fant "the official homepage"Jaerbu skrev:Det er i skrivende stund ca. 700 meter. Altså...Verdens høyeste.
Tror det blir plass til både hotell, butikker, kontorer samt leiligheter der.