"Verdens beste", automatisk stegning av tråd...?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Skal en få litt fres på HFS skal en legge ut en tråd om "verdens beste". Det være seg forsterkere, cd-spillere, kabler mm. Når sant skal sies er dette tidvis komponeter som trådstarter knapt har hørt, men lest om og derav ønsker å dele dette med almuen.

I lys av hvor mye splid og skittkasting som slike tråder kan føre til burde en innføre en regel som sier at "verdens beste" i en tråd simpelthen ble forbudt... ?? Jeg bare spørr... 8)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Overskriften på tråden jeg startet om Bryston henger sammen med første innlegg i åpningsinnlegget. At man skulle finne det provoserende er rart. Jeg vurderte å sette spørsmålstegn bak setningen, men fant det unødvendig når åpningsetning ble som den ble. Bryston er den beste forsterkeren Øhman og LTS har testet og derifra kommer overskriften " En av verdens beste forsterkere".

Synes ærlig talt spørsmålet heller burde være om man skulle slette/modere noen av svarene som kom i den tråden.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Verdens beste kan sies på mange måter....

Verdens Beste!
"Verdens beste"
Verdens beste?
VERDENS BESTE!!!!!
Kanskje verdens beste?
Verdens beste i sin prisklasse
Verdens aller beste
Verdens beste er blitt enda bedre (mk2 diskusjon)
osv.

Fidelity har nok brukt alle sjargongene ;)

Husker første innlegg jeg lagde som mod under hyheter brukte jeg tittel - kanskje verdens beste (fritt etter hukommelsen) - ble noen kommentarer der...

M

musicus

Gjest
orso skrev:
Overskriften på tråden jeg startet om Bryston henger sammen med første innlegg i åpningsinnlegget. At man skulle finne det provoserende er rart. Jeg vurderte å sette spørsmålstegn bak setningen, men fant det unødvendig når åpningsetning ble som den ble. Bryston er den beste forsterkeren Øhman og LTS har testet og derifra kommer overskriften " En av verdens beste forsterkere".

Synes ærlig talt spørsmålet heller burde være om man skulle slette/modere noen av svarene som kom i den tråden.
Jeg forventer du rykker ut og krever samme ryddige svar neste gang Fidelity (f.eks) har det på forsiden og det skapes tråder av det.
La det også väre sagt, jeg er moderat når det gjelder mine beskrivelser av LTS/IÖ mot hva mange av mine hifi-bekjente (visse av dem tidligere medlemmer) har å si om de samme.

Kommentar til denne tråden, forbud er ikke bra, men man bör ha i bakhodet at det sjelden rekker med egne prefaranser for å ro det (påstanden/spmét eller hvordan man formulerer det) iland.

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.596
Torget vurderinger
12
Personlig finner jeg denne type spissformuleringer unødvendige og sensasjonspregede samtidig som de gjør at jeg mister interessen. Begrepet gir meg useriøse assosiasjoner. For at det skal gi mening må man definere hvilke kriterier man vurderer etter, det være seg hifi, biler, TVer eller dildoer. Men jeg ser at det er et begrep man ukritisk kan benytte uten å bli tatt for det så lenge man ikke er tydelig på hvilke kriterier man vurderer etter. Verden skal bedras i tabloidformat. Mer 20 siders dybdetester uten terningkast og enkel karaktersetting!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Enig med deg musicus at et forbud ikke er ønskelig. Men gjerne et spørsmålstegn etter en slik trådtittel kunne avverget noe av irritasjonen/neglektet hos enkelte av oss.

Det pussige, sett ifra mitt ståsted, er når noen refererer til en artikkel eller link uten å ha hørt produktet selv."Verdens beste" er svultstig som utsagn og neppe almenngyldig. Noe helt annet er det med "det beste jeg har hørt", det kan settes i en kontekst og får full respekt fra min kant.

M

musicus

Gjest
HCS skrev:
Det pussige, sett ifra mitt ståsted, er når noen refererer til en artikkel eller link uten å ha hørt produktet selv."Verdens beste" er svultstig som utsagn og neppe almenngyldig. Noe helt annet er det med "det beste jeg har hørt", det kan settes i en kontekst og får full respekt fra min kant.
Når man har frekventert her inne noen år slutter man nesten undres over slikt, men jeg er helt enig med deg!!.
Minner meg litt om de som ser en fotball match, de skriker og skjeller ut spillerene om hvordan de egentlig burde spillt, sånn er det visst med noen hififolk også, de er best uten ball, eller egen lytterfaring om man vil, men vil gjerne fortelle alle om hvordan det skal väre, skjönn det den som vil :) ...

Ellers synes jeg Trondmeg har ett balansert og godt poeng (som vanlig) om dette.

mvh

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.059
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
§47: Det er strengt forbudt å urinere i sikringsskapet.

(føyd til med penn nederst på en stor tavle med campingplassens reglement presentert på 4 språk, like utenfor Helsinki..)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Når folk vert rivne med, vert formuleringane gjerne vel entusiastiske. Men det er menneskleg, og må takast for "frisk ytring" og "entusiasme".
Legg vi oss på verdas beste-linja, må vi ha referanse på ting vi sannsynlegvis ikkje har høyrt. Men "Beste eg har høyrt" brukar eg rett som det er :-\

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.662
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Eh,
Ble tråden stengt fordi en Bryston målte bra på LTS' testbenk?

I såfall latterlig.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Eh,
Ble tråden stengt fordi en Bryston målte bra på LTS' testbenk?

I såfall latterlig.
Tråden har ikke blitt stengt. Det er vel mer at enkelte ikke ønsker at slike overskrifter skal benyttes, og jeg ser statistisk at "verdens beste" tråder ikke er HFS sine beste tråder, så det er vanskelig er være direkte uenig.

Jeg tror nok ikke vi kommer til å innføre noen auto-stenging ved bruk av slike overskrifter, men jeg ville vel på det sterkeste anbefalt å bruke andre overskrifter.

Topp Bunn