Velkommen til oss i Østfold hifi :)

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.971
Antall liker
28.210
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kremt,

lovlig sent kanskje, men jeg ønsker å tilmelde meg ØHF jeg også..... :)

Ser jo at det har vært mange hyggelige møter allerede, kunne gjerne tenke meg å ta del i det! ;D

Er bofast i Sarpsborg, like utenfor sentrum - men ikke lenger unna enn at jeg har spasert hjem, etter en
hyggelig fuktig aften hos Pixy...... ::)

Jobber fullt skiftarbeid, så fritiden er litt i hytt og pine, men trenger til gjengjeld sjelden noe langt forvarsel,
det være seg for utgående eller innkommende! ::)

Mvh

Lagga
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Velkommen skal du være lagga.
Bor i sykkelavstand fra byen sjøl ;)
Må ikke være lei på å invitere deg denne veien,bor på Bede.

/jan
 
L

Lars.N

Gjest
Lagga skrev:
Kremt,

lovlig sent kanskje, men jeg ønsker å tilmelde meg ØHF jeg også..... :)

Ser jo at det har vært mange hyggelige møter allerede, kunne gjerne tenke meg å ta del i det! ;D

Er bofast i Sarpsborg, like utenfor sentrum - men ikke lenger unna enn at jeg har spasert hjem, etter en
hyggelig fuktig aften hos Pixy...... ::)

Jobber fullt skiftarbeid, så fritiden er litt i hytt og pine, men trenger til gjengjeld sjelden noe langt forvarsel,
det være seg for utgående eller innkommende! ::)

Mvh

Lagga
Welcome Lagga :)

Mvh

Laban
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.971
Antall liker
28.210
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Takk guttæne!

Jan, så bor du like i nærheten; på andre sia ta Nyveien.. ;)
Bor like ved Kiwi'n på Borgenhaugen.

:D

Lagga
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lagga skrev:
Takk guttæne!

Jan, så bor du like i nærheten; på andre sia ta Nyveien.. ;)
Bor like ved Kiwi'n på Borgenhaugen.

:D

Lagga
Rett oppi gata mao ;)
10min på tråsykkel det vettu.
Er stort tilgjengelig på kveldene så føler du for en tur nedom er det bare å hive seg på sykkelen eller i bilen :)

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.971
Antall liker
28.210
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Er stort tilgjengelig på kveldene så føler du for en tur nedom er det bare å hive seg på sykkelen eller i bilen :)
Høres hyggelig ut Jan, en PM er straks på vei.

;)

Lagga
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lagga:

Du får knipse noen bilder og legge ut under "hva spiller vi på"
Man er jo litt nysgjerrig ;)

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.971
Antall liker
28.210
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Du får knipse noen bilder og legge ut under "hva spiller vi på"
Man er jo litt nysgjerrig ;)
Skal ta det som egen sak i morgen!

For de utålmodige, ligger det litt ute på "Galleriet"...
Lagga
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Kan eg melde meg inn? Har dere tvilsomme ritualer jeg må gjennom i så fall? Eller holder det å poste her? Jeg flytter til Fredrikstad sånn.. tja... neste helg.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.971
Antall liker
28.210
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Velkommen i gjengen!

Her er det bare å poste løs, våre ritualer er, slik vi oppfatter dem, overhodet ikke tvilsomme.
Det er bare ondsinnede rykter alt sammen.
Det er ikke sant det som er blitt sagt.
Vi er egentlig bare snille.
Det var ikke oss.
Vi er egentlig bare snille.

:-\





;D

Lagga
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lagga skrev:
Det er bare ondsinnede rykter alt sammen.
Det er ikke sant det som er blitt sagt.
Vi er egentlig bare snille.
Det var ikke oss.
Vi er egentlig bare snille.

Lagga
;D ;D

Velkommen skal du være Mbare :)
Bare hyggelig mennesker her,tror jeg...ehh...joda bare hyggelige mennesker.

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Eg er skeptisk. Men, eg er vant til mye rart og eg er født og oppvokst i Nord-Norge, så det vil vel helst gå bra. 8)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
Eg er skeptisk. Men, eg er vant til mye rart og eg er født og oppvokst i Nord-Norge, så det vil vel helst gå bra. 8)
Bodde ett år på Furuflaten/Lyngen,tro meg østfoldingene er ingenting i forhold ;D

/jan
 
S

Storebror

Gjest
Mbare skrev:
Jeg flytter til Fredrikstad sånn.. tja... neste helg.
På plass? Anlegget oppkobla?
Her overtok eg kl 1600 og anlegget va lyd i klokka 0000 samme dag 8) Prio må vite, prio ;D

Ikke snakk om kopptue, læsta, bærenett, jumper og sånt så går det nok bra i plankebyen og... ;)

R
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
På plass. Har alt av anlegget, med unntak av høyttalerne (som jo er en viktig komponent). De kommer med flyttelasset i morra på dagen. Så i morra... Får jeg koplet opp anlegget mitt, med den nye DAC-Pre'en som broder'n har bygd til meg (eg skal mase på han om å oppdatere tråden på DIY-delen av forumet). La meg bare si det sånn inntil videre: det vi hørte av den (totalt uinnspilt) i Trondheim før vi dro hit var veldig, veldig lovende. Og det rommet jeg har nå er større, bedre og ja... Faen kor eg glede meg til i morra og endelig få opp anlegget! :D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
På plass. Har alt av anlegget, med unntak av høyttalerne (som jo er en viktig komponent). De kommer med flyttelasset i morra på dagen.
Ja ? :)

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Da kom flyttelasset i morgentimene i dag. Mens den ene stakkaren de hadde sendt ut for å bære alt, gjorde akkurat det, satte jeg opp anlegget. Tilfeldigheten ville ha det til at det kom i akkurat passende rekkefølge, så nå spiller det i stua. Med ny transport og den nye DAC-pre'en. Jeg har satt høyttalerne som jeg beskrev i tråden min under Akustikk og romtiltak, eller hva nå det underbruket heter. Så det er nok litt jobbing igjen med plassering.

Dog: den nye DAC-pre'en er langt fra innspilt, den har vel en 20-30 timer på baken nå. Men foreløpig må jeg si at resultatet er akkurat som håpet. :) Som jeg sendte på SMS til brodern og Andreas: det eneste som er bredere enn gliset mitt for tia er lydbildet mitt. 8)

Det er nok en del flytting på HT igjen å gjøre, men foreløpig er det imponerende i mine ører. Bassen er bedre enn noengang, lydbildet har en størrelse som ikke ligner noe (jeg bor i 2. etasje og det var litt merkelig å høre det ene koret på Mahlers 2. symfoni stå sånn svevende i lufta utenfor balkongen min). Bakgrunne er kølsvart, det er kropp, farger, liv - alt jeg ville ha. Jeg er litt spørrende til diskanten enda, men det er muligens ikke noe å stresse med. Alle platene mine er stort sett pakka ned i mange esker, så det er litt vanskelig å finne de testplatene jeg vanligvis bruker. Men det jeg har spilt har vært veldig, veldig lovende. Det er to ting jeg har registrert som jeg undres litt over: diskanten, som nevnt, og jeg lurer på om HT sliter litt med å "forsvinne" helt. Men, igjen, jeg har ikke funnet de platene jeg vanligvis bruker for å teste sånne ting, så hvem vet? Uansett spiller det vesentlig bedre på alle parametre enn det jeg noensinne har hørt anlegget mitt gjøre.

Så gi meg en uke eller to, så kan vi begynne å diskutere litt mer. :)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
Uansett spiller det vesentlig bedre på alle parametre enn det jeg noensinne har hørt anlegget mitt gjøre.

Så gi meg en uke eller to, så kan vi begynne å diskutere litt mer. :)
Da er du i rute :)
Er jo en lettelse,vil jeg tro,at ting bare faller på plass sånn uten å måtte endevende rommet og ty til alskens tiltak ;)

Spennede tider fremover Mbare,kos deg :)

/jan
 
Topp Bunn