Velkommen til nye Hifisentralen!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Går det like tregt på både forumet og bruktbørsen? Hva med siden med "linker"?

Det er fortsatt noen som opplever treg hastighet, mens for andre går det lynkjapt. Det er garantert en rød tråd her et sted, men jeg trenger mer info.

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Antall liker
63
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
På jobben er det sirup. Tar som regel 10-12 sekunder å åpne en side. Mens hjemme tar det under et sekund. Slik har det vært hele tiden med HFS2.

Og det gjelder både bruktbørsen og selve forumet.

(Begynner å lure på om sjefen min har en finger med i spillet). :D

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Var i Oslo i helgen. Der var HFS tregere enn på linjen jeg bruker daglig. Dette til tross for raskere linjer og bedre PC. Merket ikke trøbbel med noen andre sider. Tror "Get" var internettleverandør.

Hifimannen

Medlem
Ble medlem
11.06.2003
Antall liker
1
Om det går lynfort å laste en side, så går det desto saktere de neste klikkene.. Forskjellig hele tiden. Men 97 % sirup.

P

Parelius

Gjest
Akkurat nå går det raskt og fint her (Get). Tregt tidligere. Vi får se hva morgendagen bringer.

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
29
Sted
Lillestrøm
Parelius skrev:
Akkurat nå går det raskt og fint her (Get). Tregt tidligere. Vi får se hva morgendagen bringer.
Ja det har vært rask respons hos meg også noen dager, men i dag er det dårlig igjen. :(
Er tilkoblet GET. Vekslevis 5/10 sekunder respons i dag, men 0,2 sek ca hver 10 gang.

Siden det synes å være ISP avhengig, hadde jeg tidligere et tips om at det kunne være noe med "host name lookup". Det at det kommer og går, og er kjapt innimellom, kan kanskje antyde at det er bruk av alternerende servere (dns) hvorav én har dårlig eller manglende respons for enkelte zoner, og timer ut.

.... kanskje ...?

Svein.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Siden ble generert på 18.107 sekunder med 31 spørringer.
Hva SKJER i dag??
bruker fra 5 - 20 sekunder pr side :'(

PK

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.595
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Huff ja ,nå har jeg fått det også.
Mulig restart av basen kan løse dette? Og/eller Apache.
Når jeg tracer og sjekker opp litt så er det noe "nugg" mot hifisentralen. (195.159.98.165)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Siden ble generert på 25.162 sekunder med 32 spørringer.
Frontsiden brukte over 30 sekunder på å dukke opp.Og slik har det igrunnen vert hele tiden etter nye sentralen kom opp.Hadde ingen problem med den gamle.
Dette er fra PCen hjemme,mens fra kontorPCen går det i helt normalt tempo.
Hjemmefra har jeg ikke noe problem med andre sider så det er litt merkelig......

Mvh
Rune

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Siden ble generert på 32.22 sekunder med 25 spørringer.
Siden ble generert på 32.13 sekunder med 33 spørringer.
Blir bare tregere og tregere

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Høvding: Når jeg skal legge til bildene på et innlegg og får beskjed om at innlegget er for stort eller av feil format og trykker "tilbake". For så og gjøre om filen og legge den til på nytt får jeg alltid " Du har lagt til dette innlegget før" Noen ordning på det?
Jeg vil anbefale å kalle filen noe annet hvis du omgjør den, det er det enkleste. Loggen ser at du har forsøkt før, og den vil stoppe deg hvis du forsøkte med et for stort bilde i utgangspunktet.

Mvh
Thomas

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Nå ser det ut til at hifisentralens sider blir lastet opp med normal hastighet for min del. :)
Tidligere gjekk det her ofte mellom 10 og 30 sekunder å navigere seg mellom forskjellige tråder.

Mvh
Rune

O

omholt

Gjest
Hadde satt pris om denne meldingen som kommer opp av og til når man skal legge inn bilder ble fikset.
Tenker på denne:
"En feil har inntruffet!
Du har allerede sendt dette innlegget! Du har kanskje dobbletklikket, eller prøvd å oppdatere siden."

Problemet er at det ikke stemmer.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Kanskje nevnt tidligere, men kunne det vært en ide å fjerne off-topic innlegg fra siste fra forumet på forsiden?

Det ble vel gjort på gamle sentralen (den gangen "10 siste" fungerte) og funket bra IMO

God helg :)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
thomand; mulig minnet mitt lurer meg, men trur høvdingnen har nevnt dette for en tid tilbake, om at en slik "ikke-off topic" funksjon ikke var praktisk mulig i HFS2... men som sagt, mulig eg tar feil...

Go helg ja

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,hifisentralen er den beste nettsiden for hifi vi har ;)men noe som jeg syntes er litt dumt,er at for å komme inn på hfs2 må man innom den gamle siden,som ikke er til noe lengere,hva er poenget med det?

Hvorfor kan man ikke bare komme rett på hfs2 og ikke innom den gamle siden????

Mvh Espen Saatvedt.

N

nb

Gjest
ixos_76 skrev:
Hei,hifisentralen er den beste nettsiden for hifi vi har ;)men noe som jeg syntes er litt dumt,er at for å komme inn på hfs2 må man innom den gamle siden,som ikke er til noe lengere,hva er poenget med det?

Hvorfor kan man ikke bare komme rett på hfs2 og ikke innom den gamle siden????

Mvh Espen Saatvedt.
Eh... man kommer da vitterlig rett til den nye. Er du sikker på at du ikke har noen gamle bokmerker e.l. som tar deg til den gamle?

B

Back_Door

Gjest
Jeg synes det er for mange grupper i den nå ikke lenger så nye sentral. Det er faktisk vanskelig å få oversikt, og jeg går til stadighet glipp av interessante innlegg. Likte det bedre før, da det var større takhøyde for hva som kunne legges under " Hifi generelt".

O

omholt

Gjest
Back_Door skrev:
Jeg synes det er for mange grupper i den nå ikke lenger så nye sentral. Det er faktisk vanskelig å få oversikt, og jeg går til stadighet glipp av interessante innlegg. Likte det bedre før, da det var større takhøyde for hva som kunne legges under " Hifi generelt".
Helt enig. Synes også det er for mange grupper nå.
Under bruk av forumet ligger det nå to avdelinger (HFS2 og Kommentarer og hjelp til forumet). Det er vel unødvendig?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Under bruk av forumet ligger det nå to avdelinger (HFS2 og Kommentarer og hjelp til forumet). Det er vel unødvendig?
Disse 2 kategoriene vil snart bli slått sammen.

Ellers så kan det være veldig oversiktlig å bruke "Vis uleste innlegg siden forrige besøk". På denne måten får dere med absolutt alle innlegg uavhengig av oppdeling.

Mvh
Thomas

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
NOK EN GANG

Lar det seg gjøre at "off topic" ikke popper opp som nye innlegg på forsiden?

Nye brukere får jo umiddelbart bekreftet sin mistanke om at hifi-interesserte er en gjeng sære forskrudde nærder alle sammen!

Evt slette hele off topic. Jeg ser hverken plikt eller behov for å være psykososial støttekontakt for folk som bruker 90% av sitt våkne liv på å skrive tull og tøys (selv om de tilfeldigvis har et stereoanlegg)!

Jeg betaler gjerne noen 100-lapper i året for en adgangskode til en HIFI-SENTRAL der HIFI-INTERESSERTE frekventerer

O

OivindJ

Gjest
Erland skrev:
NOK EN GANG
Lar det seg gjøre at "off topic" ikke popper opp som nye innlegg på forsiden?
Enig i den biten!

Interesante hifi-relaterte tråder som en gjerne går tilbake å leser igjennom et par ganger til iløpet av kvelden blir raskt presset ut av lista.

Helt sikker på at dette betyr noe færre innlegg på disse interesante trådene som faktisk handler om hifi.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Er det bare jeg som har forumet stående oppe hele tiden eller? For det er jo der du ser hva som har skjedd, og ikke bare innleggene i opphetede tråder som vises på forsiden.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.674
Torget vurderinger
28
Karma skrev:
Kunne ikke vært mer enig. Og nå har man delt opp musikkavdelingen også.
Jeg synes faktisk det gamle forumet var mye bedre enn det vi har nå. Bruker så mye tid på å finne frem, eller man går glipp av interessante tråder.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er fordeler og ulemper med alle løsninger, og når antall innlegg øker hele tiden, så blir en større oppdeling nærmest nødvendig.

Hvis vi hadde kuttet ut en del kategorier, og latt diskusjonene pågå under Hifi Generelt, så er det mange debatter som aldri hadde blitt startet.

Jeg vil anbefale større bruk av funksjonen: "Vis uleste innlegg siden forrige besøk". Da får du opp alle nye tråder på samme side.

Jeg skal også endre på "siste fra forumet", slik at det blir flere bokser som viser "siste fra hver avdeling" for bedre oversikt.

Mvh
Høvdingen

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Høvdingen skrev:
Det er fordeler og ulemper med alle løsninger, og når antall innlegg øker hele tiden, så blir en større oppdeling nærmest nødvendig.

Hvis vi hadde kuttet ut en del kategorier, og latt diskusjonene pågå under Hifi Generelt, så er det mange debatter som aldri hadde blitt startet.

Jeg vil anbefale større bruk av funksjonen: "Vis uleste innlegg siden forrige besøk". Da får du opp alle nye tråder på samme side.

Jeg skal også endre på "siste fra forumet", slik at det blir flere bokser som viser "siste fra hver avdeling" for bedre oversikt.

Mvh
Høvdingen
OG få vekk off-topictrådene fra "siste fra forumet."?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Ser at antall besøkende bare stiger og stiger.
Hva er det nå 548 stk som mest påloggende samtidlig....eller noe slikt?

Trodde interresen skulle bli heller laber mot sommeren men det virker ikke slik.. :eek:

MVH Johnny

O

omholt

Gjest
Er det ikke på tide å legge ned denne avdelingen? Eller skifte navn til "Velkommen til gamle Hifisentralen" :D

Holder deg ikke med avdelingen "Kommentarer og hjelp til forumet". Eventuelt bruke denne avdelingen til å ha litt info for nye medlemmer, men uten mulighet til å poste?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Godt poeng, og jeg har nå slått sammen disse kategoriene. Vi trenger jo kun en som omhandler kritikk av forumet

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn