Sleiven skrev:
norman skrev:
65finger skrev:
Var noen ekstra meter med kø på gardemoen i dag
Hei
På Kjevik er det for tiden ingen kø, men heller ingen fly og da ingen passasjerer. Festlig for alle oljerelaterte bedrifter her i området som nærmest lever av å sende servicefolk over hele verden.
vh Norman
asså hør nå her, fra Kjevik flyr ingen som betyr noe for oljeindustrien
Kristiansand er ikke engang at komma i norsk oljevirkelighet....
Jobber i olja sjøl og hatt det vært en passende en relevant oljerelatert jobb i krsansan hadde jeg ikke gidda å bo i regnølet stavanger
Forøvrig er norske flyplass vektere en meget bra gjeng som sørger for service og god flyt i sikkerhetskontrollen, prøv Amsterdam eller Frankfurt og se hva slags undemåls sandpåstrøere man må slite med der....og i morra reiser jeg med god gli på ferie takket være hensynsulle vektere som ikke har lagt ned Sola flyplass...
Hei
Du bør nok sette deg litt mer inn i saken før du kommenterer så bombastisk.
Oljerelaterte bedrifter behøver ikke nødvendigvis være Statoil eller andre Stavangerbaserte firmaer. Ei heller oljeselskap.
I Kristiansand finner du firmaer som National Oilwell, Aker Solutions, TTS Marine/Energy, MacGregor Hydramarine, OSM osv osv
Om du ikke tror disse reiser, så tar du veldig feil.
Og jeg har endel reisedøgn og reiseerfaring. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i at sikkerhetsansatte på Schiphol eller Frankfurt er bemannet med "sandpåstrøere". Sikkerhetskontroller er en flaskehals uansett om flyplassen heter Østa/Volda eller Schiphol, dessverre.
vh Norman