Veikro; hvor stopper du ?

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Det er sikkert flere av oss som biler mye i jobben og som gjerne kjører forbi ei kro fordi vi utmattet av grønnsaker som har mistet form, smak og farge etter en dag i vannbadet. Lei av salt buljongsaus, kalde poteter etc.

Tråden er positiv og jeg søker å dele steder som er verd en stopp og begynner med:

"By the Way" ved E6 på Kløfta, helt topp ! ikke rart denne har fått en utmerkelse i DHL-guiden.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.408
Vi hadde By The Way i Holmestrand som fast stoppested i mange år. En kjapp matbit til en grei pris. Etter at Marche overtok er det kaos til en blodpris. Om maten har blitt bedre kan diskuteres.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Vi hadde By The Way i Holmestrand som fast stoppested i mange år. En kjapp matbit til en grei pris. Etter at Marche overtok er det kaos til en blodpris. Om maten har blitt bedre kan diskuteres.
Jeg overnattet på et Marche hotell ved Rygge flyplass for litt siden. Det konseptet de har laget på matsiden er milevis foran de fleste veikroer. Her har de god og sunn mat der alt er laget fra grunnen og ingenting i buffeten er eldre enn 4 timer. God mat.. men for dem for foretrekker sin panerte rødspette med kinakål og thousand island.. så vel bekomme.

Mulig det er dyrere her, men bevare meg vel så mye bedre mat.

S

Slubbert

Gjest
Andelva gatekjøkken erindrer jeg hadde grådig gode hamburgere (på Eidsvoll Verk).

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg stopper ofte på en veikro med en utstoppet elg utafor når jeg kjører til valdres på fisketur.
elendig mat, men jeg stopper som regel der allikevel.
gammel vane.

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Finnes det en "bernaise/pommes frites" -fri plass rundt Kongsvinger ?

Topp Bunn