Varmeovn

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
5
For øyeblikket ligger det rundt 15 minus her, og det er varslet mer (eller mindre er kanskje riktig). I den anledning tenkte jeg å investere i en flyttbar ovn, oljefylt radiator e.l.

Brannvesenet har vel advart mot slike, men er det bare pga veltefare?

Jeg har uansett to stk. nå. En Beha, kjøpt for kanskje ti år eller mer siden. Den virker veldig bra. Litt senere kjøpte jeg en Adax - dyreste de hadde på Ekjøp til mer enn 1000 kroner. Den avgir knapt varme, hjulene sitter ikke på, og er nesten ubrukelig.

Så i den anledning, noen som har gode erfaringer med spesielle merker? Gjerne eksakt type også, og hvor den selges.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Delonghi sine funker utmerket her i residensen. Selges vel på de fleste steder. Pass litt på hjulsettet uansett merke, dra de forsiktig og ikke på tepper ol.

N

nb

Gjest
Eneste som er relevant for hvor mye varme den avgir er hvor mange Watt den er på, men det visste du sikkert allerede... Om Adax-ovnen knapt avgir varme har den for lav effekt, særlig mer komplisert er det ikke.

Det er enkelte oljefylte ovner som har vært forbundet med eksplosjonsfare, om de fortsatt finnes i salg eller om de er luket bort aner jeg ikke.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Et problem har vært at folk monterer dem opp ned, og da blir jo varmeelementene stående uten olje rundt seg. Det er utrolig at ikke folk reagerer på at skriften er opp ned, og at knappene er helt nede på gulvet mens ledningen er oppe, men folk er jo utrolig klønete til tider. Og uten et snev av logisk sans, ...

Topp Bunn