Varg Vikernes løslatt og reiser fra Tromsø

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.730
Torget vurderinger
1
Varg Vikernes løslatt og reiser fra Tromsø. Nå har han sonet sine år og er sluppet fri, men må forsatt melde seg jevnlig.

Ifølge dommen fra 1994 på 21 år skulle Vikernes vært prøveløslatt allerede i 2006, men på grunn av en ny lovbestemmelse fra 2002, måtte han sone ytterligere to år. Han har fått avslag på søknad om prøveløslatelse fire ganger.
http://www.itromso.no/nyheter/article260568.ece

De siste årene har Vikernes vært på åpen soning i Tromsø. Han har blant annet studert ved Universitetet i Tromsø. http://www.nordlys.no/nyheter/article4349887.ece

Mvh. Bjørn

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.718
Torget vurderinger
4
Dom på 22 år....men skaffe seg kjerring og pult på seg unge som han savner det har fyren klart....fengsel my ass.

oste

Medlem
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Husker at eg på HOLMS PUB i bergen ga idioten en god KLESSING.
MVH
OSTE ;D

S

Slubbert

Gjest
Mine lykkeønskninger til greven. Etter å dømme fra skribleriene på Burzum-siden er mannen koko, men finner han fred på gården i Telemark er uansett ingenting bedre enn det.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.730
Torget vurderinger
1
Varg Kvisling Larssøn Vikernes på Wikipedia:

Varg Kvisling Larssøn Vikernes[1] (/varg 'kvi?li? 'la:?øn 'vi:ke?es/ født Kristian Larsson Vikernes 11. februar 1973(1973-02-11), utenfor Bergen, nåværende navn ikke kjent[2]), også kjent under artistnavnet «Count Grishnackh», er en person som gjorde seg bemerket i black metal-miljøet tidlig på 1990-tallet og ble mye omtalt i media. Han ble dømt for drapet på Øystein Aarseth og satt i forbindelse med en rekke kirkebranner.

For dette ble han kjent i media under kallenavnet «Greven». Han var personen bak enmannsprosjektet Burzum og var også kjent som bassist i Mayhem og gitarist i Old Funeral (Sammen med bl.a. Olve «Abbath» Eikemo som senere startet Immortal). Senere gikk han over til å bli nasjonalsosialist med særlig interesse for norrøn ideologi og mytologi. Ifølge ham selv og en artkkel i Dagbladet 23. juni 2008 tar han nå avstand fra begge disse miljøene.

Les mer her: http://no.wikipedia.org/wiki/Varg_Vikernes

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.500
Torget vurderinger
0
Trane skrev:
Dom på 22 år....men skaffe seg kjerring og pult på seg unge som han savner det har fyren klart....fengsel my ass.
Ganske så off topic:
Det virker som uansett hvor gæern man er så finnes der en "tøs" ( ref. annen tråd ) som villig legger seg på rygg for å bli mor til gærningens barn!? Om jeg så lever til jeg blir 100 kommer jeg nok aldri til å forstå hva ( om noe ) som foregår inne i kvinnens hode. Den dagen det kommer en Haynes Manual ( ref annen tråd ) som omhandler "Female MkI" tror jeg vi ser en bestselger. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.730
Torget vurderinger
1
Spiralis -takk for sist. Så du kom deg ikke på fransk visitt til Herr Vikernes da du var i Tromsø? ;D

Mvh. Bjørn

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.500
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
Spiralis -takk for sist. Så du kom deg ikke på fransk visitt til Herr Vikernes da du var i Tromsø? ;D

Mvh. Bjørn
Jo takk for sist du, nei jeg ante jo ikke at typen befant seg i Tromsø engang. Men etter å ha hørt på "Montesis" første CD så tror jeg at jeg trygt kan si at "greven" og jeg ikke deler musikksmak om ikke annet. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.730
Torget vurderinger
1
Husker jeg ble litt overrasket da jeg leste i den regionale avisa at han var på åpen soning her for en tid tilbake. Man kunne risikere å møte han i sentrum, faktisk. Merkelig.

Hyggelig å ha deg her oppe, du må komme på kaffe neste gang.

Mvh. Bjørn

EDIT: det var Spiralis jeg syntes var hyggelig å ha innom her oipp, og han må få kaffe neste gang. ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg synes V.V har sonet lenge nok jeg. 16 år for et drap og et par kirkebranner, det er langt over gjennomsnittlig soningstid.
Det er helt klart at hvis man gjør noe som det etablerte samfunnet ikke liker (jeg tenker da ikke på drap...) som f.eks å brenne noen gudshus så skal du straffes ekstra hardt.
For meg så er det åpenbart at loven slettes ikke er lik for alle. Skulle man være så uheldig å via sin ugjærning gjøre seg upopulær blandt våre folkevalgte så ligger man åpenbart tynt ann.
Han som drepte folk med kniv på 17 trikken fikk f.eks slippe fri, helt uten fengseslstraff.
Typisk slått ned å drpe på byen drapsmann slipper jo unna med 7-8 år osv.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.540
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hmm - den godeste Vikernes har vel 50 mill i gjeld eller noe sånt, pga regress fra forsikringsselskapene...

Vetta søren om han blir kvitt den heller - jeg tror ikke noe sånt inngår i gjeldssaneringsordningen, eller?

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.500
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
Jeg synes V.V har sonet lenge nok jeg. 16 år for et drap og et par kirkebranner, det er langt over gjennomsnittlig soningstid.
Det er helt klart at hvis man gjør noe som det etablerte samfunnet ikke liker (jeg tenker da ikke på drap...) som f.eks å brenne noen gudshus så skal du straffes ekstra hardt.
For meg så er det åpenbart at loven slettes ikke er lik for alle. Skulle man være så uheldig å via sin ugjærning gjøre seg upopulær blandt våre folkevalgte så ligger man åpenbart tynt ann.
Han som drepte folk med kniv på 17 trikken fikk f.eks slippe fri, helt uten fengseslstraff.
Typisk slått ned å drpe på byen drapsmann slipper jo unna med 7-8 år osv.
Er litt uenig med deg der. Ser bort fra at kirker er Guds hus, mer på at "Kirken er et gamelt hus". Bortsett fra de aller nyeste kirkene så er våre kirkebygg gamle konstruksjoner av uerstattelig verdi. Hva enten man liker det eller ikke så representerer kirkebyggene en stor del av vår kulturarv og den kontekst er det en svinaktig nedrig handling å brenne disse byggene! De er ganske så uerstattelige i arkitektonisk og kulturhistorisk sammenheng.

Kristendommen som tro overlever nok ganske utmerket uansett hvor mange kirker som brennes, men vi som et sivilisert samfunn mister uerstattelige verdier.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
155
Det gikk en liten historie om han skulle studere religionshistorie på UiT. Humoren i det hele var at fyren ble tatt opp på grunnlag av realkompetanse*

(*etter 5 års yrkespraksis kan man få opptak til høyere utdanning uten generell studiekompetanse)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.730
Torget vurderinger
1
Heh....Greven har jaggu en slags realkompetanse..! ;D

-hvor var det han skulle flytte hen igjen da..?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.500
Torget vurderinger
0
Slubbert skrev:
Spontanreaksjonen hvis jeg hadde møtt ham spesielt på kaia hadde vært å spørre om kilosprisen han tar for kongekrabbe.
Og det ville uansett vært for mye!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.772
Sted
Østfold
Overser jeg et dypere budskap, eller er det visse personer som har sine begrensninger i denne kretsen? Det jeg tenker på er skribleriene på inngangsdøren til Norstrand Kirke: "Maria var en horesønn"

vta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
6
Snickers-is skrev:
Overser jeg et dypere budskap, eller er det visse personer som har sine begrensninger i denne kretsen? Det jeg tenker på er skribleriene på inngangsdøren til Norstrand Kirke: "Maria var en horesønn"
;D ;D ;D Den har jeg ikke fått med meg nei. Kan nok absolutt vitne om begrensninger et slikt utsagn ja.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.514
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Disse kreaturene burde heller prøve å tenne på innvendig i stedet, så kan det være håp om at de er så dumme at de ikke kommer seg ut i tide...

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Trur vi som har sansen for Varg Vikernes sin musikk styrer unna denne enveistråden. Takk og farvell 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.730
Torget vurderinger
1
vta skrev:
Snickers-is skrev:
;D ;D ;D Den har jeg ikke fått med meg nei. Kan nok absolutt vitne om begrensninger et slikt utsagn ja.
Hmmm... ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.014
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
vta skrev:
Snickers-is skrev:
Så det er med andre ord håp........for selvutslettelse på sikt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
montesi skrev:
Trur vi som har sansen for Varg Vikernes sin musikk styrer unna denne enveistråden. Takk og farvell 8)

Jøss, er det fortsatt noen av dere? ;D

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Fortsatt noen som klarer å skille kunst og kunstner, ja.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
montesi skrev:
De som sitter i Dire Straits-tåka og ser flyvende rosa griser har gjerne litt problemer med sånt serru'

S

Slubbert

Gjest
Hvorfor må noen ha et så jævlig nedlatende syn på andres musikksmak? Er vi på ungdomsskolen eller?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
For ordens skyld.

Jeg har flere DS og PF-skiver, men ingen Burzum-skiver.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.641
montesi skrev:
Selv om Vikernes svidde av kirken store deler av min familie ble døpt i, og platene hans ikke er blant de aller mest utslitte i min samling, så mener jeg man skal man være relativt musikalsk ignorant for ikke å være i stand til å erkjenne en viss begavelse i hans musikk.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.895
noruego skrev:
montesi skrev:
Selv om Vikernes svidde av kirken store deler av min familie ble døpt i, og platene hans ikke er blant de aller mest utslitte i min samling, så mener jeg man skal man være relativt musikalsk ignorant for ikke å være i stand til å erkjenne en viss begavelse i hans musikk.
Og selv om Phil Spector er våpengal og dreper unge kvinner, så liker jeg musikkproduksjonene hans.

Fra forumet til Mr Hoffman...
Norwegian black metal pioneer Varg Vikernes to be paroled

S

Slubbert

Gjest
Espen R skrev:
Og selv om Phil Spector er våpengal og dreper unge kvinner, så liker jeg musikkproduksjonene hans.
Og James Brown banket kjerringa, Ike Turner likeså, and so the story goes...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.772
Sted
Østfold
montesi skrev:

At man er nødt til å brenne kirker og drive med annen faenskap for å lage god musikk ante jeg ikke.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Snickers-is skrev:
montesi skrev:

At man er nødt til å brenne kirker og drive med annen faenskap for å lage god musikk ante jeg ikke.
Kirke elle bygård, samme faen, Olav Thon og endel andre eiendomsbaroner ligger langt foran Varg.

Når det gjelder drapet så var det 'do or die.'

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.395
Torget vurderinger
10
Tor Nado skrev:
Snickers-is skrev:
montesi skrev:

Kirke elle bygård, samme faen, Olav Thon og endel andre eiendomsbaroner ligger langt foran Varg.
Går ikke an å sammenligne, synes jeg. Å brenne kirker, velte gravstøtter og drive annet hærverk av denne typen i det dulgte, er noe ganske annet. Kan ikke tenke meg at du virkelig mener det er greit?

Topp Bunn