Var en tur på bare jazz i dag

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.763
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Her har du fått med deg noen sikre vinnere.

Kom med en kort tbk.melding på Nils Landgren om du får tid. Den har jeg nemlig ikke. :)

/-Jan P.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.763
Torget vurderinger
10
Grumpy skrev:
Her har du fått med deg noen sikre vinnere.

Kom med en kort tbk.melding på Nils Landgren om du får tid. Den har jeg nemlig ikke. :)

/-Jan P.
Ser av avataren din at du liker trompet (det gjør kona og jeg og, det går mye i chet baker, stan getz osv). På Nils Landgrens plate er det vakker trompet, melodiøs saksofon, rolig piano, deilig ståbass, trommer med visper og sist men ikke minst Landgrens vokal. Han synger meget godt, min første asossiasjon var Stewie Wonder, hvor merkelig det enn høres. Ikke det at han har farten til wonder, heller ikke musikken, men det var noe med stemmeleiet, trillene og en forsiktig heshet. Veldig bra, en plate som vokser. Kommer trolig til å bli en favoritt. Terningkast 5 :D

Må bare si at jeg er veldig fornøyd med Bare Jazz, Bodil Niska og gubben hennes. Hvilken platebutikk i norge kan du gå inn til og forklare preferansene dine på 100 sekunder for at du deretter kan ta med deg en bunke ut, uhørt, og bli fornøyd hver gang!!!

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.763
Torget vurderinger
10
Ehhhhh Trombone skal det vist være ;D

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Antall liker
744
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ja, Nils Landgren har jeg sansen for. Det er bare sånn at enkelte musikere legger man spesielt merke til. Landgren er en av disse. Han er ganske aktiv for tiden på plateselskapet ACT.

oLLLIE

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
olllie skrev:
Ja, Nils Landgren har jeg sansen for. Det er bare sånn at enkelte musikere legger man spesielt merke til. Landgren er en av disse. Han er ganske aktiv for tiden  på plateselskapet  ACT.

oLLLIE
Hos meg er også Nils Landgren et hyggelig bekjentskap. Av alle merkelige steder stod en av platene hans anbefalt i flymagasinet Scanorama for mange år siden. Rev pent ut omtalen og plukket med meg denne platen i København. . "Funk da world". det svinger bra, absolutt. Tilfeldig og kjekt.

Elektron

Vedlegg

T

TT.

Gjest
Låner denne tråden litt. Har akkurat kjøpt meg vinylsnurre og lurer derfor på om Bare Jazz selger vinyl. Har vært i butikken flere ganger men da utelukkende for cd-kjøp og derfor aldri sett etter vinyl.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Bebop i Frognerveien har jazz på vinyl. Har dog hørt rykter om at det minket litt i vinylutvalget i det siste, men det er lenge siden jeg har vært der selv. Bor ikke i nabolaget vestkanten lenger.

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
TTmania skrev:
Låner denne tråden litt. Har akkurat kjøpt meg vinylsnurre og lurer derfor på om Bare Jazz selger vinyl. Har vært i butikken flere ganger men da utelukkende for cd-kjøp og derfor aldri sett etter vinyl.
Var innom der på fredag. De hadde en liten bunke vinyl. Det stod vel cirka 3-4 bokser fremme midt på gulvet.

Mvh
Boden9

Topp Bunn