VAN DEN HUL The FIRST Ultimate Mk II

L

lark

Gjest
Noen som har erfaringer med denne nokså spesielle kabelen som har kullfiberleder som ledermateriale?
Jeg vil tro at den påvirker lyden markant i den ene eller andre retningen på av høy motstand i lederen.
Kull som ledermateriale forbinder jeg med tennpluggkabler. En bekjent av meg uten noe erfaring med hifi holder på å sette sammen et anlegg i 20-25 000 kroners klassen, og kom hjem fra HIfiklubben med denne kabelen.
Er det grunn til å være skeptisk?

R

Roysen

Gjest
Lederne inneholder karbonfiber og ikke kullfiber. De ble testet av Martin Colloms i Hi-Fi News for noen år siden og han gjorde de til sin referanse kabel etter testen. Han har imidlertid byttet referanse kabel nå.

Mvh
Roysen

L

lark

Gjest
Roysen skrev:
Lederne inneholder karbonfiber og ikke kullfiber. De ble testet av Martin Colloms i Hi-Fi News for noen år siden og han gjorde de til sin referanse kabel etter testen. Han har imidlertid byttet referanse kabel nå.

Mvh
Roysen
Er ikke karbonfiber og kullfiber det samme? Det har jeg alltid trodd. ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.462
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Så vidt jeg husker går VdH gjennom teknikken og dataene på disse kablene ganske så grundig på nettstedet sitt.

Jeg skjønner ikke helt vitsen med en kabel som absolutt prøver å ha en annen transferfunksjon enn 1. Men jeg er vel rar.

J

jb_rasmussen

Gjest
lark skrev:
Noen som har erfaringer med denne nokså spesielle kabelen som har kullfiberleder som ledermateriale?
Jeg vil tro at den påvirker lyden markant i den ene eller andre retningen på av høy motstand i lederen.
Kull som ledermateriale forbinder jeg med tennpluggkabler. En bekjent av meg uten noe erfaring med hifi holder på å sette sammen et anlegg i 20-25 000 kroners klassen, og kom hjem fra HIfiklubben med denne kabelen.
Er det grunn til å være skeptisk?
Hei, jeg bruger The First MkII, og er meget tilfreds m det i mit opset.

Alle kabler har som sagt en egen lydsignatur. dette gælder Cu, sølv, Gull, kulfiber kabler.
Om det er et bra kabel i vennen dins opset, skal jeg ikke udtale mig om, men jeg har sammen lignet the first m Crystal Connect; Kimber select; Tare labs Axico, Audioquist, ect. og synes the first gør det bra i mit omset ( især til prisen).

Vis du ønsker det , kan jeg fortælle lidt mere om lydgengivelsen- som jeg oplever det i mit opset.

Mvh. JB Rasmussen

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.991
Jeg kjøpte den originale, førsteutgaven av The First da denne kom på midten av 90-tallet. Den har noen egenskaper, ja...jeg opplevde den veldig "u-mekanisk" i lyden, organisk låtende kan man si. Den var absolutt ikke "kantet" i lyden. Men det var områder den ikke var så god, f.eks oppløsning, definisjon og utstrakthet på frekvensfløyene, målt opp mot gode sølvkabler.

Hvordan de senere utgaver av kabelen låter, vet jeg ikke.

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
For enkelte kan det være en grei kabel til prisen, men den (mk.I versjonen) er noe tørr i lyden. Og det er det verste jeg vet... ::)
Når man putter inn denne kabelen i stedet for f.eks gamle versjon av Transparent Reference låter det liksom mer hifi: flinkt og luftig men lite engasjerende og musikaliteten mangler.

Topp Bunn