Politikk, religion og samfunn VALGFLESK

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
TRÅDEN FOR LØFTER, SWEET DEALS & PYNTING AV BRURA I DEN HENSIKT Å FISKE STEMMER!

I disse førvalgstider loves det i øst og vest, både reelle saker og mer fjerne ting.....

Send inn ditt bidrag til Fleskebarometeret i dag! Vinneren får en halvtime med balltre og en politiker etter fritt valg!

I serien "Giske tar til vettet" (c) Sluket har vi endelig en liten godbit for bedriftene;

Oppbevaringstiden halveres

Regjeringen vil halvere tiden norske bedrifter må oppbevare regnskapsmateriale fra 10 til 5 år. Kombinert med økt adgang til å oppbevare dokumentasjonen digitalt, vil det spare bedriftene for mye tid, penger og lagringsplass.

Kilde: Infotjenester

Mens svært mange norske næringslivsledere var samlet til NHO-konferansen Småtinget på Fornebu, varslet næringsminister Trond Giske og finansminister Sigbjørn Johnsen at regjeringen vil halvere tiden norske bedrifter må oppbevare regnskapsmateriale fra 10 til 5 år.

Endringen vil komme i et lovforslag i løpet av høsten. Regjeringen mener denne regelendringen i kombinasjon med den utvidede adgangen til å lagre regnskapsdokumentasjon elektronisk som kom i 2012, vil spare bedriftene for en stor administrativ byrde.

NHO jubler
Trond Giske, som måtte tåle mye kritikk fra NHO-direktør Kristin Skogen Lund fra talerstolen, fikk ros for denne endringen.

- Dette er en god nyhet som sparer bedriftene for omkring 300 millioner kroner årlig. Det har vært en kampsak for NHO og viser at regjeringen har lyttet til oss, sa Skogen Lund.

I skattedebatt med Høyres Jan Tore Sanner lovet Trond Giske ytterligere forenklinger, som han mener til sammen vil redusere bedriftenes kostnader tilsvarende nesten hele formueskatten innen 2015.

Alle som driver en bedrift, liten som stor, vet hvilke praktiske ulemper en tiårs periode kan innebære; vi snakker PALLER med bilag. At dette nå mest sansynlig blir redusert til det halve vil hjelpe utrolig mye.

A rare event... Giske brings home the bacon!

Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.272
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Nesten ergelig at dette kommer fra AP's lille morroklump.
Skulle tro han er ute etter å få ei stjerne på CV'en, sålangt den eneste stjerna jeg kjenner til.
Mistenker allikevel at ideen kommer fra andre enn Giske, han vil bare ha æren.

Paller med bilag har vi dessverre nok av og kan vi kvitte oss med 30 av de, vil det lette utrolig mye.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
Mange slike saker er nok bearbeidet over tid/av andre, og så er det opp til sittende minister å få det gjennomført. MEN, det er tross alt viktigere at det vitterligen skjer enn at Løytnant Futt får "æren" av det! De som blir positivt berørt av dette kjenner nok lusa på gangen uansett.

futt1.png

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Balltre & æresløshet - 1.kandidat allerede utpekt og valgt!

Iom vi snakker om "ære" og minister Giske skal jeg i enkel uærbødighet & uten blygsel få halveis sitere fra Asbjørnsen og Moes freske Erotiske Eventyr " .. driter vel i den æra som sitter så nær ved ræva". Fyndordene renner meg stadig i hu ved enhver korsvei der TinTin kontrafeies i mediene - slik som her:

Nærings- og handelsminister Trond Giske åpner Arctic Race of Norway i Bodø torsdag.

- Dette er en stor begivenhet som jeg gleder meg til å få æren av å åpne. Det innebærer en enorm mulighet for Nord-Norge til å vise seg frem for verden, med et slikt ritt som går gjennom noe av det flotteste landskapet Norge har å by på, sier Giske.
Trond Giske foretar åpningen | an.no

Men så var det dette kinkige ordet æren ....

Varaordfører Tom Cato Karlsen var lynforbannet på næringsminister Trond Giske, etter at statsråden åpnet Arctic Race of Norway.

- Han eier faen ikke skamvett! Vi hadde fått skriftlige garantier fra ledelsen i ASO om at rittet ikke skulle politiseres. Og så dukker næringsministeren opp og tar æren for det hele, selv om han og regjeringen nesten ikke har bidratt med noe, sier en forbannet Tom Cato Karlsen til bodonu.no.
karlsen_sak2-685x457.jpg

Bodø Nu � – Han eier faen ikke skamvett!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.635
Torget vurderinger
1
«Alt skal prioriteres»

mvh
KJ

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg stemmer MDG i år, ikke fordi jeg nødvendigvis er enig med dem i så mye eller har tro på at det kommer noe ut av det, men fordi de har en viss sammenheng mellom retorikk og politikk. SVs Lille Audun sier på fullt alvor at klima er viktigste sak i valget, men har ingen intensjoner om å avslutte Norges oljeeventyr. Yadda.

Siden alle er for alle gode formål handler ikke prioritering om hva man skal gjøre mer av, men hva man skal gjøre mindre av. Dersom et av de andre partiene eksplisitt sier at et formål som er alment akseptert som godt skal nedprioriteres - samme hvilket (eksempelvis at vi skal satse mindre på eldreomsorg, hvilket vil gå ut over de gamle, men det får man leve (eller ikke) med, siden den oppvoksende generasjonen er viktigere enn den avtroppende), skal jeg vurdere å stemme på dette.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.879
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tja - MDG er da en samling med riktige sprøbrød, som tydeligvis vil flytte Norge tilbake til steinalderen... Ikke lurt å stemme på de i det hele tatt. Leser man igjennom kampsakene virker det som en samling med "for en bra ide - det må vi ha med" - uten å se på konsekvenser.

Ser man videre på hva en del av kandidatene til MDG har prestert å vrenge utav seg når de tror seg usett, så er det mye rart som dukker opp.

Forsåvidt - en positiv effekt av MDG er at de muligens får SV under sperregrensa...

Johan-Kr

Topp Bunn