Valgflesk eller panikk

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
NRK 2 nyheter

Hvor mange svingdører kan AP løpe på

Martin Kolberg skal knuse radikal islam og han skjønner det Norske folks bekymring for storstilt innvandring

Har panikken nådd den innerste krets i AP eller er det valgflesk?

Mvh Roald

S

Slubbert

Gjest
Kolberg viser seg i hvertfall nok en gang som en idiot. For det første har han ikke troverdighet, for det andre er innspillet en veritabel gavepakke til alle politiske xenofober.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.757
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det som i mine øyne er mest skremmende med dette er politiske fillesaker og kommaer som hijabsaken faktisk får nærmere 10% av norske velgere til å skifte politisk standpunkt....

Ellers er det vel relativt åpenabrt at herr Kolberg er ute på stemmejakt....og det er jo lov.....

Mvh
OMF

S

Slubbert

Gjest
Med ett spark spilte han ballen ganske uelegant over på motspillernes banehalvdel samtidig som han slo ut egen keeper og forsvarsrekke. Hvor mye får stutumen betalt av FrP for innsatsen?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Samme dag som Ap faller 4 prosent og Frp går frem 8, rykker avtroppende partisekretær Martin Kolberg ut og sier at partiet vil bekjempe "radikal islam".

Siv Jensen fikk nazistemplet av Per Kristian Foss for sin advarsel mot snikislamisering. Nå sier Kolberg noe som er i samme retning.

Hvordan vi skal organisere integreringen her i landet er nok den største og viktigste utfordringen i årene fremover.
At det er gjort store feil i en årrekke, viser erfaringene fra Sverige, og derfor er det oppsiktsvekkende at Kolberg ved å komme på banen på denne måten, bekrefter det Frp har hevdet i årevis. Nå er det faktisk blitt stuerent å diskutere denne saken uten å bli rasiststemplet.

Kolberg er naturligvis uten troverdighet i denne saken også, og fremstår som en klovn. Vi får sette ham på klovnehyllen ved siden av Giske og Storberget.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.761
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg synes Giske kan ha sin egen überklovnhylle.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.344
Torget vurderinger
18
Jeg applauderer Kolberg, for en modig mann! Hans skal av sted for å bekjempe radikal islam og jeg går ut ifra at det er Afghanistan som er målet. Det er ingen spøk å dra på korstog til Afghanistan for en mann i hans alder og det må være relativt farlig. Lykke til på reisen Martin.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.667
Torget vurderinger
96
OMF skrev:
Det som i mine øyne er mest skremmende med dette er politiske fillesaker og kommaer som hijabsaken faktisk får nærmere 10% av norske velgere til å skifte politisk standpunkt....

Ellers er det vel relativt åpenabrt at herr Kolberg er ute på stemmejakt....og det er jo lov.....

Mvh
OMF
Hvis du ikke ser hijab saken i et større perspektiv har du ikke skjønt mye.

P

Parelius

Gjest
Når folk etter å ha vært i dette fjøslandet i 10 år plutselig blir sendt ut, så forteller det det meste. Bare svamplegemer med byråkratisk ryggrad greier slikt. Klemmer du på dem, så hvisler det fargerikt fellesskap ut av endetarmen på dem.

10 år og ut; det er umenneskelighet. Men slik snakker de «velmenende».

G

Gjestemedlem

Gjest
Pakibashing var på moten for over to uker siden... Kolberg virker nesten som en mann som ble fortalt en vits og ler av den først i ettertid etter at alle andre har gått lei den og halvhjepsomme rådgivere har forklart den til ham.

Klarer ikke Kolberg & Co å presentere sine egne antagonister så kan denne valgkampen bli en selsom affære. Denne kampen spilles i så fall på bortebane foran et svært fiendtlig publikum.

Vedlegg

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.757
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Polkagris skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF
Kan du da forklare meg hvorfor bortimot 10% av velgerne har skiftet politisk ståsted i løpet av den siste måneden..? Er det skjedd så store forandringer i det store perspektivet i denne perioden...?

Men det er jo ikke sikkert at jeg har skjønt så mye....

Mvh
OMF

P

Parelius

Gjest
Bortebanen, Deph, det er tausheten og bedraget fra de fargerike ideologene. frp ville vært en tastefeil om ikke de pent utseende guttene (Stoltenberg ville aldri vært statsminister om ikke han hadde vært så pen å se på for blinde) hadde skygget banen. Det er ikke frp du bør kritisere, men unnlatelsene. frp bare fyller et tomrom.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.667
Torget vurderinger
96
OMF skrev:
Polkagris skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF
Kan du da forklare meg hvorfor bortimot 10% av velgerne har skiftet politisk ståsted i løpet av den siste måneden..? Er det skjedd så store forandringer i det store perspektivet i denne perioden...?

Mvh
OMF
Nei. Men hijabsaken er bare en begynnelse. Folk vil ikke at muslimer skal få gjennomslag for særkrav. En filleting i dag, kan fort
bli større ting som vil få konsekvenser for hvordan du og jeg kan leve og uttrykke oss i Norge. Bare le, de gjorde sikkert det i England også før de våknet opp med sharia-domstoler.
Dessuten er nok folk provosert av at Jens og Co. er så fullstending ute av takt med folkets syn på slike ting. Det gjør nok at mange nå sier de ville stemt Frp, men når valget kommer har de fleste feiget ut.
jeg er også helt uenig i at hijab er en filleting. Et hån mot kvinner og et symbol på den arabiske manns sykelige trang til å herske, dette skulle politikvinner i Norge i 2009 bære?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.667
Torget vurderinger
96
Parelius skrev:
Når folk etter å ha vært i dette fjøslandet i 10 år plutselig blir sendt ut, så forteller det det meste. Bare svamplegemer med byråkratisk ryggrad greier slikt. Klemmer du på dem, så hvisler det fargerikt fellesskap ut av endetarmen på dem.

10 år og ut; det er umenneskelighet. Men slik snakker de «velmenende».
Svada og tøv fra ende til annen. De skulle selvfølgelig dratt tilbake for lenge siden. Eller aldri søkt opphold på ugyldig grunnlag. De har ikke og har aldri hatt rett til opphold på grunnlaget de søkte. Herregud, som om hvor lenge de har vært her skal være noen grunn...
Du er for åpne grenser du?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.719
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Polkagris skrev:
OMF skrev:
Polkagris skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF

Mvh
OMF
Nei. Men hijabsaken er bare en begynnelse. Folk vil ikke at muslimer skal få gjennomslag for særkrav. En filleting i dag, kan fort
bli større ting som vil få konsekvenser for hvordan du og jeg kan leve og uttrykke oss i Norge. Bare le, de gjorde sikkert det i England også før de våknet opp med sharia-domstoler.
Dessuten er nok folk provosert av at Jens og Co. er så fullstending ute av takt med folkets syn på slike ting. Det gjør nok at mange nå sier de ville stemt Frp, men når valget kommer har de fleste feiget ut.
jeg er også helt uenig i at hijab er en filleting. Et hån mot kvinner og et symbol på den arabiske manns sykelige trang til å herske, dette skulle politikvinner i Norge i 2009 bære?
Det er klart at hijabforbod kjem til å verte den store politiske satsingssaka denne valkampen. I motsetning til kamp mot økologiske og økonomiske kriser, nedbygging av det offentlege tilbodet og infrastrukturen, for ikkje å snakke om distriktspolitikken kostar det ingenting. Og dei poøitiske grupperingar som vinn valet kan oppretthalde status quo, samstundes som dei kan skryte av alt det dei har oppnådd når politiet ikkje brukar hijab.

Sjukelege arabarar? Slike ser eg akkurat like mange av som eg ser svenske mordarar og urbane amerikanske millionærar. Eg ser dei same staden også; på TV. Merkleg verdsbilde som dannast for tida, og det lovar etter mi meining ikkje godt.

Det beste politiske røykteppet vi kan tenkje oss. Klart Martin vil vere med på dette....?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kollberg har fått panikk. Det morsomme er at det kler ham.

S

Slubbert

Gjest
Polkagris skrev:
Bare le, de gjorde sikkert det i England også før de våknet opp med sharia-domstoler.
Dette er vås. Det eksiterer ingen legitim rettsinstans i England som kan dømme deg eller noen engelskmenn eller andre i henhold til Sharia mot sin vilje. Det xenofobene har hausset opp i sin pågående skremselspropaganda er at England har åpnet for trosbaserte juridiske forliksråd. Dette er noe jeg forsåvidt synes er en dum ting, men England har en lang historie for å ha slike, Beth Din forliksråd har eksistert i England i over hundre år og de har også mange andre.

den arabiske manns sykelige trang til å herske
Dette er en rasistisk påstand. Hersketrang er individuelt; jeg har lite av dens mens Trond Giske har ekstremt mye og vi er av samme etnisitet.

Polkagris skrev:
Du er for åpne grenser du?
Jeg er for åpne grenser. Tenk hvor kult det hadde vært med tre ganger så mange innbyggere og flere ordentlige byer her i landet. Norge er en grisgrendt og avsidesliggende steinrøys, at noen i det hele tatt vil flytte hit er flatterende. Selvsagt lar ikke et ikkekonformt og mangfoldig samfunn seg kombinere med en et politisk system som legger opp til at A skal leve på skattekronene til B mens B lever på skattekronene til A (minus halvparten som forsvinner til å betale for statlig ekspansjon og formynderi), men dette er et system som har gått ut på dato uansett.

Hvis du er så jævlig redd for andre mennesker kan du flytte til Grønland (øya, ikke bydelen), de har noen inuittenklaver som jeg kan garantere ikke blir besudlet av mørtinger og andre skumle folk med det første.

G

Gjestemedlem

Gjest
Parelius skrev:
Bortebanen, Deph, det er tausheten og bedraget fra de fargerike ideologene. frp ville vært en tastefeil om ikke de pent utseende guttene (Stoltenberg ville aldri vært statsminister om ikke han hadde vært så pen å se på for blinde) hadde skygget banen. Det er ikke frp du bør kritisere, men unnlatelsene. frp bare fyller et tomrom.
Den andre fienden her er hva jeg kanskje unøyaktig liker å definere som feminismen. Feminismen er en gruppetenking som tradisjonelt har handlet om kvinner og deres plass i samfunnet. Det var jo en legitim kamp for likestilling og likeverd, men dens metoder er mer tvilsomme selv om de har oppnådd endel av sine hensikter. De grunnleggende ideene om egnede virkmidler er kvoteringsordninger, lover som forbyr diskriminering eller ytringer eller handlinger som krenker ideene om likestilling, økonomiske og sosiale støtterordninger for å tvangsimplementere kvinnelig arbeidskraft og styre, lover som forbyr kvinner å oppføre seg for mye i strid med de feministiske grunnidealer og aktive holdningskampanjer for å endre folks oppfattelse av fenomenet i ettertid.

Mye er oppnådd med slike virkemidler, det nye er bare at man vil bruke de samme virkemidlene på andre grupper som ikke er tilstrekkelig konforme eller intergrerte. Med tvang, lokking og subsidier skal det nye Norge formes i den feministiske smeltedigel. De har makt, øknonomi og vilje til å gjennomføre det også.

Den lesbiske arbeidsløse alenemoren med muslimsk innvandrerbakgrunn, språkproblemer og voldelig fetter fremkaller en vederkvegende tåre i øyekroken hos enhver feminist armert med sjekkhefte og politisk reseptblokk.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Den lesbiske arbeidsløse alenemoren med muslimsk innvandrerbakgrunn, språkproblemer og voldelig fetter fremkaller en vederkvegende tåre i øyekroken hos enhver feminist armert med sjekkhefte og politisk reseptblokk.
Det er jo nettopp denne gruppen som blir ignorert av de rødt-feministene nå for tiden. Det er nok å se listen over paroler i toget den 8. mars.
Denne gruppen var overhodet ikke nevnt.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Det er jo nettopp denne gruppen som blir ignorert av de rødt-feministene nå for tiden. Det er nok å se listen over paroler i toget den 8. mars.
Denne gruppen var overhodet ikke nevnt.

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Audiophile-Arve skrev:
Eg trur trugsmålet frå vegetarianske kvalfangstmotstandarar er langt større....
Har ikkje du nokre elevar du skulle ha tukta?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.719
Sted
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Eg trur trugsmålet frå vegetarianske kvalfangstmotstandarar er langt større....
Har ikkje du nokre elevar du skulle ha tukta?
Elevane mine går lange omvegar for å kunne ete spekekjøt av geit om sjansen byr seg. Dessutan tykkjer dei kvalfangst høyrest tøft ut. Vartdal er ikkje SÅ langt unna.....

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Litt OT, men kan noen hjelpe meg å liste opp alle "skandalene" og "tabbene" denne sentrumsregjeringa har gjort? Begynner å bli ei bra rekke!!

Haga
Osmundsen
Hijab
Kolbergs "bekjempelse av Radikal"

Kan forsåvidt være interessant å ta med opposisjonens "baklengsmål"
Snikislamisering

Fyll på.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
TJ skrev:
Litt OT, men kan noen hjelpe meg å liste opp alle "skandalene" og "tabbene" denne sentrumsregjeringa har gjort? Begynner å bli ei bra rekke!!

Haga
Osmundsen
Hijab
Kolbergs "bekjempelse av Radikal"

Kan forsåvidt være interessant å ta med opposisjonens "baklengsmål"
Snikislamisering

Fyll på.
Storberget: Blasfemi
Giske: Politisk reklame på TV
Stoltenberg: Månelandingen på Kårstø
Halvorsen: Full barnehagedekning eller fratre.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.690
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Elevane mine går lange omvegar for å kunne ete spekekjøt av geit om sjansen byr seg. Dessutan tykkjer dei kvalfangst høyrest tøft ut. Vartdal er ikkje SÅ langt unna.....

Spekekjøtt av geit høres godt ut! ;) Nå har jeg spekekjøtt av både gris, sau og bjørn men spekekjøtt av geit har jeg ikke prøvd.
Er det veldig vanskelig å få fatt i slikt snadder?

G

Gjestemedlem

Gjest
Geitekjøtt er generelt snadder. Det er tiden for kje nå hos slakteren!

Speket elghjerte er også interessant mat.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.719
Sted
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
Audiophile-Arve skrev:

Spekekjøtt av geit høres godt ut! ;) Nå har jeg spekekjøtt av både gris, sau og bjørn men spekekjøtt av geit har jeg ikke prøvd.
Er det veldig vanskelig å få fatt i slikt snadder?
Eg kan ta med litt på neste hifimesse.....

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
Gjestemedlem skrev:
Geitekjøtt er generelt snadder. Det er tiden for kje nå hos slakteren!

Speket elghjerte er også interessant mat.
All mat er interessant bærre ein er svolten nok... ;)

Topp Bunn