Valg av romkorreksjonssystem

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
3.956
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Kjøp ett anlegg med gode komponenter og sørg for å behandle lytterommet akustisk, ferdig. Kjenner ingen erfarne hifi-interesserte eller anmeldere (i de «tyngre» bladene eller webbasert) som benytter noen form for DSP.

JP
Selv de mest konservative følger etter til slutt. Du kan jo se hva feks Stereophile skriver om Anthem STR forsterker med Anthem Room Correction på side 2 i denne testen. Stereophile går vel ofte for å være en av de «tyngre».

https://www.stereophile.com/content/anthem-electronics-str-da-integrated-amplifier

Roqer

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
261
Anbefalinger billig romkorreksjon ønskes. Ønsker å bruke mac til å måle og kalibrere de nedre frekvenser fra lavere mellomtone og nedover.
Har en miniDSP UMIK-1. Har også integrert stereoamp med mulighet til å splitte og putte en dings mellom pre og effekt. Spiller alt av filer, men skal man lytte går det i vinyl.

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Antall liker
785
Kjøp ett anlegg med gode komponenter og sørg for å behandle lytterommet akustisk, ferdig. Kjenner ingen erfarne hifi-interesserte eller anmeldere (i de «tyngre» bladene eller webbasert) som benytter noen form for DSP.

JP
Selv de mest konservative følger etter til slutt. Du kan jo se hva feks Stereophile skriver om Anthem STR forsterker med Anthem Room Correction på side 2 i denne testen. Stereophile går vel ofte for å være en av de «tyngre».

https://www.stereophile.com/content/anthem-electronics-str-da-integrated-amplifier
Selv om en anmelder i Stereophile likte denne så betyr det ikke at alle konservative (?) følger etter. Jeg står for mine synspunkter og vei så får andre mene noe annet. Og velge DSP manipulasjon av signalet alt de vil. For all del.

JP

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
3.956
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7

JP

Selv om en anmelder i Stereophile likte denne så betyr det ikke at alle konservative (?) følger etter. Jeg står for mine synspunkter og vei så får andre mene noe annet. Og velge DSP manipulasjon av signalet alt de vil. For all del.

JP
For all del, det at Stereophile har positive anmeldelser betyr ikke at alle andre er enige. Ordbruken min var ikke presis der. Det viser like vel at det er stadig bedre resultater med DSP (mye har tross alt skjedd i den digitale verden de siste 20 årene) og at flere ser verdien av det. Selvsagt fritt valg om man vil forsøke eller ikke. Jeg ble selv heller ikke frelst ved første forsøk - langt derifra.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.454
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Det er jo kombinasjonen av alle tingene som gjerne gjør det stor utslaget.
Å bruke kun DSP dreper vel en del av dynamikken.
Store ht systemer rikelig akustisk behandling og DSP gjør noe med lyden jeg ikke hadde i min villeste fantasi.
Man må fjerne skyggelappene å se alle mulighetene og ikke begrensningene.
Ja det kreves eget rom til slik for å få full utnyttelse.

Topp Bunn