Valg av RIAA ble Dynavector P-75 mk til Dynavector DV 20X high

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Hei
Valg av nytt RIAA ble Dynavector P-75 mk ,kom i posten i går ifra Planet Snapa og satt opp i dag.(tiligere RIAA var Pro-Ject Phono Box SE II) Ifra fabrikk er Dynavector P-75 mk satt til low output mc.Byttet om noen "porter" inni RIAA trinnet fordi verdiene på DV 20X high er mer lik mm.Det er bare å skru av dekslet som sitter fast med 2 stk unbraco skruer.Følger med en bruksanvisning på hvordan bytte imellom high og low mc.link-http://www.dynavector.com/pdf/P-75mk2_emanual_v2.pdf.
Først plate jeg prøvde var John Hiatt med "bring the family"En plate som jeg synes har god lyd og spilt mye. Lydbilde ble merre definert,tydeligere, strammere bass, klarere vokal og "slidegitaren til Ry Cooder på "bring the family" høres råere ut og tydeligere.Skarptromme høres som en "skarptromme" ikke hørt det på samme måtten før.Varm og god lyd!
Så nå blir det å prøve flere plater!
Mvh
Overland

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gratulerer, Overland. Det tror jeg var et veldig klokt valg!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Gratulerer! Er enig i at du har gjort et godt valg. Jeg har samme sjøl, og er veldig godt fornøyd med den. Mitt fulgte med Scout'en da jeg kjøpte den, men sto uansett veldig høgt på lista over potensielle RIAA-trinn, så det passet meg utmerket. Et funn til prisen!

;D mvh. VilhelmW

Topp Bunn