Valg av elementer til Rauna Leira (kun elementer som passer til eksisterende delefilter /evt en pakke)

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.364
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
3
Hei dere.
jeg har et par rauna leira som brukes som et nr 2 anlegg. Det spiller helt fint, men funderer på om det kan bli riktig bra med nye elementer.
Siden jeg har null peiling på dette (og gjerne vil bruke dette prosjektet til å lære litt) spør jeg etter to forskjellige retninger.

1) Kun nye elementer som kan passe til de opprinnelige delefilterne. Her er sikkert SEAS veien å gå?
Det frister også å høre om det kan være en god tanke å gå mot feks purifi eller lignende nytenkende elementer?

2) en pakke med elementer og delefilter sammen som kan være forhodlsvis lett å montere i dette kabinettet.

Alle forslag taes imot med stor glede. Dersom også har noen tanker omisolering av kabinettene settes det pris på.

(og jeg er klar over rauna sine egne pakker men dette blirsiste mulighet - jeg synes det er litt for kjedelig mtp på prisen de skal ha for dette)

T

TT.

Gjest
Her finnes komplette upgrade kits for alle Rauna utgaver som er spesielt utviklet. Her følger det med dempematreiale, nye elementer og delefiltre. Det er dessuten step by step anvisning om hvordan man skal gå frem. Kan man holde en loddebolt i riktig ende, så er veien kort til å få en "ny" høyttaler som spiller fletta av det meste i samme prisklasse. Been there, done that.

Sist redigert av en moderator:

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.364
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
3
Men om det er kjedelig, så kan kanskje et kurs i trolldeig være noe?
Hadde sånn kurs i barnehage og på barneskole. Det ble en del artige kreasjoner og tidvis vondt i magen.

synes det hadde vært kult å teste denne mellomtonen: http://www.troelsgravesen.dk/Purifi.htm
Og funnet en diskant som passer til samt et delefilter.
Her skorter kunnskapen mye, men det er jo derfor jeg spør:)

TomLest

Fersking
Ble medlem
10.01.2023
Antall liker
0
Sted
Zeist, The Netherlands
Hi Entropy,

here is Tom from the Netherlands so i dom't speek your language although i love you country. I just bought the same speakers, love the design but mis a bit of briljance. I'm thinking of replacing the filter and tweeter (f.i. by a Piega ribbon). Dit you make any steps in upgrading?

Kind regards, Tom

Hei Entropy,

her er Tom fra Nederland, så jeg snakker ikke språket ditt selv om jeg elsker ditt land. Jeg har nettopp kjøpt de samme høyttalerne, elsker designet, men mangler litt glans. Jeg vurderer å bytte ut filter og diskanthøyttaler (f.eks. av et Piega-bånd). Gjør du noen skritt i oppgraderingen?

Vennlig hilsen, Tom

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.364
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
3
Hi Entropy,

here is Tom from the Netherlands so i dom't speek your language although i love you country. I just bought the same speakers, love the design but mis a bit of briljance. I'm thinking of replacing the filter and tweeter (f.i. by a Piega ribbon). Dit you make any steps in upgrading?

Kind regards, Tom

Hei Entropy,

her er Tom fra Nederland, så jeg snakker ikke språket ditt selv om jeg elsker ditt land. Jeg har nettopp kjøpt de samme høyttalerne, elsker designet, men mangler litt glans. Jeg vurderer å bytte ut filter og diskanthøyttaler (f.eks. av et Piega-bånd). Gjør du noen skritt i oppgraderingen?

Vennlig hilsen, Tom
Hey Tom.
No not yet, I just have thus setup in my secondary place so not crucial.They also play alot better there than in the previous location. At the moment i am considering just to go for the upgrade kit from raune themselves.

TomLest

Fersking
Ble medlem
10.01.2023
Antall liker
0
Sted
Zeist, The Netherlands
Thanks for quick response!
Have you heard the upgrade kits? in the Netherlands i can't find a dealer...There is very limited information, all I found was a Danish guy who refers his ugrade to a '84 Toyota to a '22 version using Monacor SPH-165KEP, scan-speak D2608/913000 and a new filter.

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.364
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
3
Thanks for quick response!
Have you heard the upgrade kits? in the Netherlands i can't find a dealer...There is very limited information, all I found was a Danish guy who refers his ugrade to a '84 Toyota to a '22 version using Monacor SPH-165KEP, scan-speak D2608/913000 and a new filter.
This is theyre shop for older products i believe

Topp Bunn