v.d. Hul Colibri

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skal denne cantileveren og diamanten være slik da monn tro?
Begynner den gamle å få dårlig syn.....

Stusset bare en smule da jeg så bildet.

Ellers virker de som spennende produkter disse v.d. Hul PUene.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Hva tenker du på emotikon? Diamanten er vel ikke klart synlig her (?) mens cantileveret virker greit så langt jeg kan se.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.521
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Hele cantilevern er vel rotert nesten 45 grader om egen akse. Ser ikke så bra ut. :'(

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ser jeg bedre etter, er det et X der cantilever kommer ut.....cantileveret kommer forran den ene streken på Xen og det lurte meg nok til å tro at røret var vridd ca 46 grader til venstre sett forfra.

Sorry!

Noen som har erfaring med denne Puen?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
coolbiz skrev:
Hele cantilevern er vel rotert nesten 45 grader om egen akse. Ser ikke så bra ut. :'(
Når jeg ikke kjenner det benyttede objektiv, og dette er perspektivisk, klarer ikke jeg å påpeke feil.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.446
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Bildet kan lure en stakkar.
Spolekorset er riktig, og nåla er riktig, gi eller ta en grad eller tre...

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Alltid enig du Valentino...

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Er nok synsbedrag ja. Forøvrig er vel Colibri noe av det edleste som kommer fra Van den Hul? Har hørt at man skal passe seg litt for å kjøpe disse brukt, for de tunes til anlegget de kjøpes for å spille i. De skal også være ekstremt kritiske på justering sies det. Men når det sitter, skal den være noe av det beste som er. Har imidlertid vært bekymrigsfullt mange Colibrier til salgs på AudiogoN det siste året. Kanskje de er så sære at folk gir opp? Noen som har hørt en Colibri?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.446
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har sett tilsynelatende bedre definerte magnetgap. Sydpolen er liksom bortevekk. Noen som kan forklare?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Hørt den en gang på ukjent oppsett (Simon York S7), med ukjent musikk. Så det er en anelse vanskelig å si noe spesifikt om lyden ut over at det låt pent.

Nåvel, jeg hadde ikke byttet mot XV-1s... Men som et tillegg kanskje, sånn når man klør i fingrene og må bytte eller skru på noe.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Fosse skrev:
Hørt den en gang på ukjent oppsett (Simon York S7), med ukjent musikk. Så det er en anelse vanskelig å si noe spesifikt om lyden ut over at det låt pent.

Nåvel, jeg hadde ikke byttet mot XV-1s... Men som et tillegg kanskje, sånn når man klør i fingrene og må bytte eller skru på noe.
Da er vi to Fosse ;D...

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Det var da pokker til enighet her idag....

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.521
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Vel, da er jeg tydeligvis en stakkar. Hva slags perspektiv-bedrag kan få diamant-nåla til å se ut som om den står nesten 90 grader på sitt speilbilde i platen, uten at den faktisk står ca. 45 grader på plateoverflaten?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Bildet lyver nok en del ;)
Tipper det er liten kjangs for at forhandleren legger ut et bilde av en ødelagt VdH PU.
Ellers så er nok dette en godbit som jeg mer enn gjerne kunne tenke meg selv.
Liker VdH lyden veldig godt, og etter mine erfaringer med Frog, så står Colibri helt klart på ønskelista mi.
VdH lyden er superoppløst og detaljert (spretten/leken) er vel to ord som jeg gjerne kan bruke for å karakterisere lyden av en VdH. Samtidig som den er detaljert, og oppløst lyder det langt i fra kjølig, og bassen er av en annen verden. Har aldri hørt Colibri selv, men klangen skal være ganske lik i de fleste av disse PUene, og ettersom den skal være bedre enn Frog, så må dette være "Bærre lækkert" ;D
Ellers så er det riktig som det blir nevnt tidligere i tråden her, at Colibri stort sett "skreddersys" etter eiers preferanser og anlegg, og er dermed et ganske risky bruktkjøp.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hva kostern ny da, tilpassa mine ører..? ;)og utstyr....tru.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.521
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
coolbiz skrev:
Valentino skrev:
Vel, da er jeg tydeligvis en stakkar. Hva slags perspektiv-bedrag kan få diamant-nåla til å se ut som om den står nesten 90 grader på sitt speilbilde i platen, uten at den faktisk står ca. 45 grader på plateoverflaten?
Ok, ser jeg det! ::) Dere hadde selvfølgelig rett. Jeg feiltolket hva som er nålefanen. Var nok ikke helt klar over hvor liten den nåla er. :-[

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
emotikon skrev:
Skal denne cantileveren og diamanten være slik da monn tro?
Begynner den gamle å få dårlig syn.....

Stusset bare en smule da jeg så bildet.

Ellers virker de som spennende produkter disse v.d. Hul PUene.
Dette må då vere feil? Sjå på refleksen frå sidene av nålefana (cantileveren). Desse er svært ulike, altså må heile greia vere vindskeiv.

Topp Bunn