Politikk, religion og samfunn Været i dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Siden jeg ikke var kar om å finne den famøse hva som helst tråden så begynner jeg en ny personlig tråd om det som opptar nordmenn flest, været.
    Her på nedre Stabekk er det sludd gitt. Første jeg har observert her i år. ;D

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Mens jeg holdt på med å skrive har det godt over til snevær, gitt..
    Nå blir det hvitt til Jul i år også :D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Snø er noe dritt.
    Håpet på masse lokal global oppvarming i Sørnorge i år,
    men det ser ut som det blir snø i år og.
    Faen.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    He, he.. sne blir det nok, selv om den i år lot vente på seg her sørpå...

Vedlegg

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    378
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    jeg registrerer at mange er helt tussete på facebook i kveld også.
    Utrolig hva et litt seint snøfall gjør med folk!!!

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    room skrev:
    Du har noen merkelig venner på face, for jeg registrer nok intet slikt...

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Jøss på en halv time er bakken blitt helt hvit ;)

Vedlegg

Dude

Medlem
    Ble medlem
    30.12.2007
    Antall liker
    0
    I Fredrikstad kan det nå meldes om regn/hagel, lyn og torden ???,samt at gradestokken viser 4 grader.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    378
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Torja skrev:
    room skrev:
    Du har noen merkelig venner på face, for jeg registrer nok intet slikt...
    Det har du nok rett i!

C

Cyber

Gjest
    Kan aldri før huske at det har haglet så mye som de siste 4 dagene. Er ei byge i ett sett.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    cybervision_ skrev:
    Kan aldri før huske at det har haglet så mye som de siste 4 dagene. Er ei byge i ett sett.
    Hvor hen da..?

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    779
    Sted
    Oslo
    Noen som tar veddemål på trafikkaos i Oslo i morgen hvis dette hvite fortsetter å lave ned?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Rolig nå. Jeg skal gjennom Oslo 2 ganger i morra .....

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.678
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    cybervision_ skrev:
    I ett sett? Da er det vel ikke byge. Men haglvær? Nesten som haglgevær. Huff.

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    gwh skrev:
    Noen som tar veddemål på trafikkaos i Oslo i morgen hvis dette hvite fortsetter å lave ned?
    Folk var allerede i full gang med nye kjøremønstere i kveld.

Sporene krysser gulmerkinga omtrent i hver sving. ::)

Edit: dette var ikke i oslo

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    room skrev:
    slowmotion skrev:
    Rolig nå. Jeg skal gjennom Oslo 2 ganger i morra .....
    Du kan sikkert bruke 2 gangen på tiden. minst.. 8)
    Gudsje lov og takk, jeg skal ikke kjøre noen steder i morra.. ;D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Faen, nå bøtter det ned med snø her.
    Snø skulle vært forbudt ved lov.
    Kan ikke regjæringa gjøre noe med faenskapen?

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Har vært ute med den nye snøfresern i et par timer i dag så snø er det nå komt her i nordhordland :)
    Slik så det foresten ut 2 kilometer fra meg tidligere i dag, ikke rart jeg synes brøytingen var noe mangelfull i dag ;)

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Et par mil bortafor her landet vinterens første finne.

Og det var etter bare en halv cm snø.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Vel, de har i hvert fall vett på å holde kjørebanen fri.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Endelig får jeg min belønning for å ha solgt huset og flyttet til leilighet! Snømåking er en saga blott - inkludert i husleien. La det bare lave ned. Hjemmekontor har jeg også - jeg skal INGEN steder i morgen. Bare sitte hjemme og sløve foran PCen, ta noen mindre viktige telefonsamtaler, sette på litt musikk - og utpå ettermiddagen kommer det en hifigærning og skal hente juniors forsterker som omsider ble solgt. Kan hende blir det en liten demo av anleggene mine når han først er her. Nåja - det spørs hvor stresset HAN er, forresten - det er ikke sikkert at han er i humør til slikt. Nåja - det er heldigvis hans problem, det.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Ulf-B skrev:
    Endelig får jeg min belønning for å ha solgt huset og flyttet til leilighet! Snømåking er en saga blott - inkludert i husleien. La det bare lave ned. Hjemmekontor har jeg også - jeg skal INGEN steder i morgen. Bare sitte hjemme og sløve foran PCen, ta noen mindre viktige telefonsamtaler, sette på litt musikk - og utpå ettermiddagen kommer det en hifigærning og skal hente juniors forsterker som omsider ble solgt. Kan hende blir det en liten demo av anleggene mine når han først er her. Nåja - det spørs hvor stresset HAN er, forresten - det er ikke sikkert at han er i humør til slikt. Nåja - det er heldigvis hans problem, det.
    Lekkert ;) Misunnelig??! Neida ;D
    Spiller litt sånn nå da, fri i morgen, ja...

Vedlegg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Torja skrev:
    Ulf-B skrev:
    Det var jo meningen at dere skulle bli LITT misunnelige, da.....

I skrivende stund - temmelig nøyaktig midnatt - har det kommet 10 cm snø litt oppe i høyden i Oslo. Pent og hvitt - og det snør fortsatt. Tipper at det blir ganske stillestående på veiene i morgen - i hvert fall i morgenrushet.

Det blir en ypperlig innedag i morgen - ingen tvil om det.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Ulf-B skrev:
    Torja skrev:
    Ulf-B skrev:
    Det var jo meningen at dere skulle bli LITT misunnelige, da.....

I skrivende stund - temmelig nøyaktig midnatt - har det kommet 10 cm snø litt oppe i høyden i Oslo. Pent og hvitt - og det snør fortsatt. Tipper at det blir ganske stillestående på veiene i morgen - i hvert fall i morgenrushet.

Det blir en ypperlig innedag i morgen - ingen tvil om det.
    innedag, yupp... :D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Æsj, nå kommer alt saltet igjen. :mad:

V

vredensgnag

Gjest
    På tur med hunden i går kveld. Møtte en ekstatisk gutt tidlig i tyveårene, som hoppet omkring i snøen. Hunden syns det var morsomt, og de hoppet omkring sammen en stund.

"I apologize. But this is the first time in my life I see snow!"

Og så hoppet han videre.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

nokon må dra meg opp av grøfta innan kort tid, fryktar eg.

C

Cyber

Gjest
    Ulf-B skrev:
    Har selv kjøpt hus med innkjørsel på 50 meter og god bredde. Kona har kjøpt snøskuffe til meg. ::)

Jeg har hørt det er lurere å kjøpe snøfres for de jeg kjenner som har gjort det sier det ikke kom snø på 3 år etter de kjøpte den.

Virker som du har gode dager, Ulf!

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Trondheim
    Snømåking er jo bare god trim. Mye bedre med snømåking enn den hersens plenklippingen hele sommeren.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    otare skrev:
    Snømåking er jo bare god trim. Mye bedre med snømåking enn den hersens plenklippingen hele sommeren.
    Jepp, gratis trim er ikke å forakte. Problemet er at denne type trim er så vanskelig å planlegge.

Og så må man være forsiktig med slikt dersom man har dårlig hjerte.
    Det var i alle fall det siste farfaren min fant ut...

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Trondheim
    Og dårlig rygg.

Helt klart. Det finnes ulemper. Ikke gøy å måtte stå opp en time tidligere for å måke slik at man får ut bilen og kommer seg på jobb i rett tid. Man kan jo ikke stole på bussen - i slike tider kan den like gjerne ligge i grøfta, eller den kommer for sent, eller den er full slik at man knapt får ståplass.

Men stort sett synes jeg snø er greit. Snømåking kan jeg leve med.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    cybervision_ skrev:
    Ulf-B skrev:
    Har selv kjøpt hus med innkjørsel på 50 meter og god bredde. Kona har kjøpt snøskuffe til meg. ::)

Jeg har hørt det er lurere å kjøpe snøfres for de jeg kjenner som har gjort det sier det ikke kom snø på 3 år etter de kjøpte den.

Virker som du har gode dager, Ulf!
    Gode dager - det er på tide!

Jeg har bodd i enebolig i ca. 30 år - med en oppkjørsel på 40-50 meter, pluss diverse inngangspartier foran huset som skulle holdes snøfritt. En drøy times måking ved hvert snøfall. Jeg føler absolutt at jeg har gjort mitt når det gjelder snø. Kan anbefale en god snøfreser. Honda, f.eks.

Ellers har jeg nettopp vært ute på terrassen og flyttet litt på snøen som ligger rett foran terrassedøren - det er hyggelig å ha litt plass når solen titter frem igjen og man kan sitte ute i solkroken - pluss at den sedvanlige vintergrillingen min krever noe uteplass. Helt arbeidsløs er jeg altså ikke. Det er imidlertid utrolig deilig å slippe å stå opp midt på natten - vel, det virker alltid sånn når det er snakk om å gjøre noe før frokost - og starte dagen med en drøy times snømåking. Trim er OK - og sikkert sunt - men det er denne tidlige morgentrimmen som er farlig for hjertet.

N

nb

Gjest
    "Webasto Thermocall, hjertelig velkommen".

Blir litt glad hver gang jeg ringer til bilen når det er kaldt.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Yuppi det er skikkelig vind utenfor her nå, med sludd. Nåå blir det glatt tenker jeg. ;)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Trondheim
    3 runder snømåking på 2 dager. I går etter at man kom hjem fra jobb, så i morges før man tok ut bilen for å dra på jobb, og så igjen da jeg kom hjem. Godt med litt mat og litt avslapping i godstolen med litt flott musikk på anlegget da - man føler at man har fortjent det.
    Life is good.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Jeg kunne aldri bodd i leilighet.
    Det er alt for mange naboer tett på.
    Ikke kan man bråke midt på natten heller.

;)

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Heldigvis får jeg lov å bråke relativt greit, ikke sinnssykt høyt, men passe...

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.171
    Torja skrev:
    Yuppi det er skikkelig vind utenfor her nå, med sludd. Nåå blir det glatt tenker jeg. ;)
    Jobber du med bilberging...? ;D

Snøen kom sent i år ja. Har sikkert en sammenheng med at jeg kjøpte ny snøfres i høst.
    Men da har den jo gjort nytten sin uansett. Poenget er vel snøfri oppkjørsel.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn