Rock,
De S&W CO2 pistolene skal du ta godt vare på. Det er nesten helt umulig å få tak i deler til dem om noe går i stykker.
Jeg hjalp en kar i Båtsfjord med å få tak i pakningen som tetter kammeret der gasspatronen ligger. Slet som en hund for å få tak i deler. Nå har jeg det meste av en pistol i deler, bortsett fra den tettningen som er i bunnen av skjeftet. Er du interessert i å ha noe slik på lager er det bare å sende PM. Jeg har ikke behov for slikt da jeg ikke har S&W gasspsitol.
Kjøpte disse fordi jeg hadde en slik ca 78/79
Kan få fatt i noen få orginale nye deler i USA, og så er det noe ettermarkeds produserte ting som pakninger osv.
Å demontere en slik er noe herk...
Pakningen til skrue for co2 kapsel har lett for å lekke - har kjøpt ett lager av o-ringer men har ikke testet særlig enda.
Men blir ikke solgt nei - blir behold som kurositeter - er i meget god stand.
Sprengskisse:
WD 70 hadde jeg ca 72/73 og måtte kjøpe en slik igjen.
Ellers har jeg en kontakt i Polen som har laget deler til meg for gamle luftvåpen - særlig Slavia og Lucznik.
Mesteparten av disse modeller gikk ut av produksjon sist på 70-tallet.
Solgte noen deler til en Svenske for ca 4 år siden - han hadde lett etter disse deler i 20 år uten å få fatt i noe.
Ble ganske dyrt - å sette noe slikt i stand har mest med affeksjonsverdi å gjøre - f.eks. noe man hadde i sin unge ungdom eller arvet etter far / bestefar.
Cal .22 er det kjøpetillatelse på nå - er ikke leketøy dette - ikke noe av dèt.
De 2 Diana 350Magnum jeg har har ingen problemer med å skyte tvert igjen begge vegger i naustet.
Har ikke testet om de skyter gjennom 2"x4"
Har nesten ikke blitt brukt - er meget tunge - samleobjekter.
2240 blir jeg sannsynligvis aldri ferdige med.....
På en skal jeg montere cal .22 breech i Messing høyglanspolert - pistolgrep skal poleres ned og lakkeres i Gull.
På en annen skal jeg montere breech i rustfritt stål tror jeg.
Er uorginale løp - ettermontert av meg, er vel 14" lange.
Kan også få fatt i skulderskjefter, i alu, messing, med penere treverk osv, osv.
Meget morsomme å skyte med på opptil ca 50m
Sluket
En av mine hobbyer er å SPISE rapphøns og vaktler.
Ikke for å skremme noe men fugleinfluensa er på vei tilbake...
Først dannes det en hanekam a la det punkere hadde sist på 70-tallet.
Hårfargen blir Rød, og man vokner tidlig om morgenen for å gale...