Zomby_Woof skrev:
Men for å spandere 23 sekunder seriøsitet på dette:
Det er ikke vanskelig å forstå at dette leses som rasistisk mobbing. Det er antageligvis mer tankeløst enn noe annet. Men vi ønsker vel ikke tankeløse politikere heller? Tror jeg hadde gått inn for litt omrokering på høyrelista ved neste kommunevalg. Hvis jeg bodde i et fjøs på vestlandet og var medlem av høyre, altså.
;D
For å være like seriøs et øyeblikk. Jeg synes IKKE dama ( Stella hun het ?? ) hadde den beste stemmen, jeg synes sangen/melodien, -whatever det kalles i de kretser, er alt for lik i allefall to andre låter til at jeg oppfatter den som genuin, ( fysj plagiatbeskyldning!! ), jeg synes dama er litt for "plastic fantastic" og oppfatter henne virkelig "uekte" når jeg hører henne i intervjuer. Men hun er pen, ja det synes jeg! Hun er ikke mindre pen ved at hun har en lekker lysebrun farge, ( er ikke rasistisk ment, men kun ærlig sexisme fra en gammal mannsgris! ) og på den bakrunn er "det greit nok" at hun representerer Norge. Hadde hun vært stygg ville saken vært en helt annen! Igjen har det INTET med rase å gjøre.
Personlig tror jeg at gjengen fra Nesseby ville gjort det bedre i Tyskland, men det er min helt subjektive mening og skyldes ikke at jeg ut fra rasevurderinger foretrekker samer framfor "
Gud vet hva det er politisk korrekt å kalle dem i dag ?? "
Vokalisten i Black Sheeps er lysår bedre enn denne Stella som jeg personlig tror kommer til å forbli et typisk Grand prix blaff! Glemt etter neste års MGP! Det er min helt personlig musikkvurdering, og jeg er i alle forhold en helt ufaglært legmann på dette området!
MEN; som politiker vil jeg si at det er utilgivelig tanketomt av en varaordfører å uttale seg slik hun gjorde på et sosialt nettforum som Facebook. Hun bør ha diskvalifisert seg fra ethvert framtidig verv i et hvilket som helst parti! Ikke nødvendigvis på grunn av innholdet i det hun sa isolert sett, men fordi et menneske i en slik poisjon bør/må forstå at dette vil lage bråk! Som varaordfører er man ALDRI privatperson på nettet, det burde hun forstått! Det gjorde hun ikke og derfor er hun for "dum" til å inneha et slik verv! Politisk umusikalitet par exellence !
Og så kan man selvsagt diskutere "oppad stolper og nedad vegger" hvorvidt dette var rasitiske utsagn! Personlig synes jeg ja, dette var rasistisk. Ikke at noen i hele verden bryr seg om hva jeg mener om saken, men jeg synes at når hun sa "A" burde hun sagt "B" også! Og i denne sammenhengen ville "B" vært å si: "
Ja det er nok rasistisk, men jeg mener nå dette og hvis det gjør meg til rasist så er det det jeg er! " Da kunne hun forlatt Høyre med hevet hode og satset hardt på en politisk karriere i en organisajon som står noe lenger ut til høyre enn hennes "gamle parti"! Om ikke annet ville en slik tilnærming hatt en noe større underholdningsfaktor!
Så får det være opp til alle og enhver å vurdere hvor i dette innlegget jeg sluttet å være seriøs!? ;D