I forhold til. Justisministeren vår er ekspert på det uttrykket.
Ingen norsklærere som vil kommentere gøy - gøyere - gøyest ?Espen R skrev:I 2008 er definitivt vendepunktet kommet for hva som høver seg for bøyning av adjektiv.
Selv Kristin Halvorsen sier gøy - gøyere - gøyest. Da jeg gikk på skolen (og det er jo lenge siden) da fik vi pryl av norsklæreren hvis vi sa at "det er gøyere med Vic20, men gøyest med Commodore64". ;D
PS! Kunne vært morsomt med en liten kommentar fra en norsklærer på denne! ;D
Ikke i hele tatt, jeg syns 'kringlyd' er helt ypperlig, jeg. Ville heller hatt kringlyd i stua enn surround !LydMekk skrev:...........
Kringlyd. Ikke et norskt ord. Surround duger.
....suger fenomenalt...
Og ikke glemme 'Osjlo', det er vel eldre?Fonetiske ord med S i StorOslo-regionen blir automatisk SH. F.eks. Fengshel. Dette er et fenomen som har dukket opp de siste 5-7 år.
Bare skyt han som missunder boksene pantemerket. :-XEspen R skrev:I dag var det samme plakat merket Faste lave priser over 24 pk med Coca Cola, bare at 99,- var byttet ut med 240,-
Hva er egentlig "tort"? ;DSteinar_Lund skrev:"Overraskende lave priser" (Expert). I USA kunne man kanskje sagt "jeg er ikke det spor overrasket over prisene deres", og så saksøkt Expert for millionbeløp som kompensasjon for påførte traumer og Tort & Svie.![]()
Kommer fra latin og betyr skade, urett eller forulemping. Brukes også innen engelsk/amerikansk rettsvesen.Delle skrev:Hva er egentlig "tort"? ;DSteinar_Lund skrev:"Overraskende lave priser" (Expert). I USA kunne man kanskje sagt "jeg er ikke det spor overrasket over prisene deres", og så saksøkt Expert for millionbeløp som kompensasjon for påførte traumer og Tort & Svie.![]()
Mvh
Hei alle sammen,
Kan noen forklare tidelig hva betyr "det blir ikke aktuelt".
Det betyr: Det kommer ikke til å bli gjort, fordi det ikke er av interesse.Hei alle sammen,
Kan noen forklare tidelig hva betyr "det blir ikke aktuelt".