Høyttalere Ute etter noe ala Sitara

KDS

Medlem
Ble medlem
02.10.2012
Antall liker
1
Sted
Troms
Hei.
Er ute etter den nydelige holografiske lyden som jeg fikk ut av et par AP Sitara jeg lyttet til hos en kompis.
Rommet var 15-20 kvm. Problemet er bare at hos meg gir de for lite bass i stua mi (L formet 42 kvm) dooh 😁

Fins det noen gode alternativ med samme lydsignatur, men som går en del dypere? som kan fylle mine behov
til max 10k på bruktmarkedet?

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.712
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Tall order å komme opp med det. Liker du Sitara ville jeg gått for de og så kjøpt meg en sub i tillegg, evt en pr kanal. 42 kvm krever endel. Jeg hadde mine Respons i et rom på ca 20 kvm. Det ble i fyldigste laget. Nå er rommet oppunder 50 Kvm og da ble lyden for slank. Store rom krever mye membranarial.

Kvakksalver

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2003
Antall liker
162
Torget vurderinger
1
Hei.
Er ute etter den nydelige holografiske lyden som jeg fikk ut av et par AP Sitara jeg lyttet til hos en kompis.
Rommet var 15-20 kvm. Problemet er bare at hos meg gir de for lite bass i stua mi (L formet 42 kvm) dooh 😁

Fins det noen gode alternativ med samme lydsignatur, men som går en del dypere? som kan fylle mine behov
til max 10k på bruktmarkedet?
Sitara er nydelige høyttalere, med en eksepsjonell holografi. Tviler på at du finner noe til 10k med de samme egenskapene i tillegg til at den går dypt. Jeg oppgraderte til AP Tempo 25+. Den går ned til 32 Hz, så en del dypere enn Sitara. Men da må må du en del tusenlapper opp, for du får nok neppe Tempo til under 15 k. Derimot kan du lett få sitar til en billig penge, jeg solgte mine for 6 eller 7-tusen, husker ikke helt. Da har du noen tusenlapper igjen til en sub.

KDS

Medlem
Ble medlem
02.10.2012
Antall liker
1
Sted
Troms
Hva med Yara 2 superior?
Ligger et par på finn til 7500.
Sub er lite aktuelt pga plassen anlegget står.

Kvakksalver

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2003
Antall liker
162
Torget vurderinger
1
Hva med Yara 2 superior?
Ligger et par på finn til 7500.
Sub er lite aktuelt pga plassen anlegget står.
Ikke hørt, men harstørre sidemonterte basser enn Sitara, så den kan nok gi noe bedre bassgjengivelse, ja.

Topp Bunn