Bil, båt og motorsykkel Usynlig frontrute

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

Fulgte denne oppskriften på bilen min i går og skal si det ble rent ja.

Brukte Meguiarz vindusrens, lik kniv,Dodo juice clay, 3M 75mm blå poleringspad på en roterende maskin, Autoglym vinduspolish og Rain X.

Brukte roughly 1 time og fikk anledning til å sjekke da det begynte å snø når jeg kjørte etterpå.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Detailing er gøy. :) Så den videoen i forrige uke.

Har du brukt Rain-X (eller lignende) før? Leser at hvis man bruker vindusviskerne (som man av og til må uansett), så blir ruta uklar fordi Rain-X legger en hinne på som ikke forblir usynlig når viskerne går.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Den slører lett når man bruker viskeren, men det er borte innen viskeren har lagt seg ned. Bakruten fikk nesten samme behandling. Brukte ikke kniven pga varmetrådene. Det gjør sikkert ikke noe, men valgte å la vær.
Brukte maskin når jeg la på polishen, men skulle hatt en hardere pad på fruens ripete frontrute.

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
1.302
Sted
Rogaland / Sandnes
Detailing er gøy. :) Så den videoen i forrige uke.

Har du brukt Rain-X (eller lignende) før? Leser at hvis man bruker vindusviskerne (som man av og til må uansett), så blir ruta uklar fordi Rain-X legger en hinne på som ikke forblir usynlig når viskerne går.
Har brukt Nano lotus (pro) sin utgave og den gir samme problem, ett lett slør som kommer når en bruker pusserne.

Har ikke brukt det siden.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det sto tips om en halv sitron eller en klunk cola i avisen for en stund siden. Syre høres umiddelbart logisk ut for å fjerne fett og denslags. Noen som har prøvd? Skulle gjerne testa av ren nysjerrighet, men jeg solgte bilen....

Jævlig slitsomt å kjøre når man bare ser frontruta.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Når man først er i gang er det bare å polere vinduene på huset også. Kjerringa lo...første gangen men nå poleres de en gang i året.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Problemet med Zalo, cola, sitron o.l er at de er drepen for gummilister.

H.R: polere husvinduene høres genialt ut. Det skal jeg prøve til våren!

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Det er faktisk genialt å polere husvinduene. Holder seg forbausende fine i svært lang tid.

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
1.302
Sted
Rogaland / Sandnes
Det er faktisk genialt å polere husvinduene. Holder seg forbausende fine i svært lang tid.
Jeg har selv polert vinduene i huset med Autoglym vinduspolish, :cool:
Kona var dessverre meget fornøyd og ville ha dette som fast prosedyre. :eek:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
TABBE !!!! ;)

Vasket kjøkkenvinduer hjemme for en tid tilbake. Da nabofruene så det ville de at deres menn skulle gjøre det samme! Har aldri vært så upopulær blandt nabolagets menn!!

Når det gjelder frontruten på bilen er faktisk tannpasta et meget probat middel for å få den ren. Tannpasta og en svamp eller papir til å gnikke med. Blir kvitt all trafikkfilm og dritt. Ikke like brukbart på innsiden av ruta. Broderen brukte "doktorsprit" i spylevesken og det virket også meget bra. Men det tok slutt da de måtte betale vanlig polpris for spriten!!

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.317
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
TABBE !!!! ;)

Vasket kjøkkenvinduer hjemme for en tid tilbake. Da nabofruene så det ville de at deres menn skulle gjøre det samme! Har aldri vært så upopulær blandt nabolagets menn!!

Når det gjelder frontruten på bilen er faktisk tannpasta et meget probat middel for å få den ren. Tannpasta og en svamp eller papir til å gnikke med. Blir kvitt all trafikkfilm og dritt. Ikke like brukbart på innsiden av ruta. Broderen brukte "doktorsprit" i spylevesken og det virket også meget bra. Men det tok slutt da de måtte betale vanlig polpris for spriten!!
Greit nok det, men da sender du vel kjerringa på taket neste gang det skal fikses noen takstein .....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Greit nok det, men da sender du vel kjerringa på taket neste gang det skal fikses noen takstein .....
Har stålplater så det er ikke nødvendig. Når gavlene skal males sender vi kjærringen til naboen! Hun er ikke redd for høyder !;)

Topp Bunn