Useriøse selgere/kjøpere og HFS3

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.583
Torget vurderinger
30
Dette må være den mest useriøse henvendelsen jeg har fått. :p

guest.jpg

T

TT.

Gjest
Jeg har lagt inn seriøse bud (prisforlangende) på flere annonser, men selger gidder ikke svare. Hvorfor legger de da ut annonse? I ett av tilfellene har jeg kjøpt samme produkt på ebay til en høyere pris!

Jeg skjønner at selger kan velge å selge eller ikke, men "why bother"! ???

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Såså. Ha nå litt forståelse for dem som legger ut annonser her. Det krever sin mann å sette seg ved tastaturet, rette ut fingrene og fysisk trykke ned opp til flere taster for å kunne svare deg. :p

Nei, ærlig talt, det har vel aldri vært så enkelt og raskt (og gratis!) å sende meldinger som nå, og det vitner om mangel på folkeskikk ikke å gidde svare.
Å invitere folk til å svare på en annonse for så selv å bli stum en østers, er ikke særlig imponerende.

Kanskje en idé å rapportere til Høvdingen, slik at han evt kan føre opp vedkommende på svartelisten sin?

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Jeg har stort sett bare gode erfaringer med å selge via HFS.

Ønskes Kjøpt-annonser derimot, bringer tydeligvis tidstyvene på banen. Usedvanlig mye rare henvendelser...

T

TT.

Gjest
Jeg har solgt mye og kjøpt noe her inne og i de tilfellene det har blitt salg/kjøp har det ALLTID gått smertefritt. Av og til har postgangen vært litt lunefull, men det er heldigvis ikke ofte. Selgere som ikke gidder å svare viser vel bare at de ikke har oppdragelse. Når jeg tenker over det er det egentlig like greit å ikke handle med den slags. God søndag godtfolk!

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
611
Torget vurderinger
10
Har også bare hatt positve erfaringer med salg og kjøp her inne. Jeg forstår godt at folk spør om alt mulig, til tider er det jo en del kroner som brukes på diverse utstyr her, og da åpner jeg meg for alle spørsmål mht salg. Det samme gjør jeg hvis jeg finner noe interessant, jeg vil ha mest mulig info
Om noen plutselig ombestemmer seg, eller får kalde føtter, bryr jeg meg ikke noe om. Det viktigste for meg hvis jeg selger noe, er at vedkommende blir fornøyd og glad, og jeg prøver gjøre mitt for at salg og kjøp blir en positiv og kjekk affære.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har også bare positive erfaringer, men det er vel den samme gamle visa om at det er de relativt få useriøse man hører om. Hvis alt går som det skal, er alle fornøyde, og lar det forståelig nok bli med det.

Som du sier, hvis noen ombestemmer seg, kan de ha mange grunner til det, og det har jeg ingen problemer med. Men å lese om folk som bare går i svart, og overhodet ikke lar høre fra seg, bringer mine tanker hen på dårlig folkeskikk og mangel på respekt for andre. Og så så enkelt det er å sende en beskjed om man dessverre ikke kan stå ved avtalen. Gjerne gi en grunn også. Da fremstår man straks som litt mer seriøs, og unngår risikoen for at folk til slutt ikke vil ha noe med vedkommende å gjøre.

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.677
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Kjøpte en ortofon om red forrige uke,fikk en omb 10 i posten i dag :)
Selger la seg flat og returnerte pengene,men hvordan kan han pakke en omb 10 og ikke se feilen ;)

O

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Det er vel et eksempel på en seriøs person.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kjøpte en ortofon om red forrige uke,fikk en omb 10 i posten i dag :)
Selger la seg flat og returnerte pengene,men hvordan kan han pakke en omb 10 og ikke se feilen ;)

O
Burde være lett å se ja - men en venn av meg solgte en del greier samtidig for noen år siden. Forskjellige kjøpere - og så presterte han å sette feil merkelapper på alle eskene. Det ordnet seg jo til slutt - men det ble litt styr i mellomtiden.

PS: Ikke hifi i dette tilfellet, men dog allikevel.... Shit happens.

C

Cyber

Gjest
Ikke HFS, men solgte en sub til en lokal skrue. Gav en meget fin pris og fikk penger kontant. Kl 23 fikk jeg beskjed om at den var sluttet å virke når han spilte høyt. Jeg forklarte at han nok hadde spilt slik at beskyttelseskretsen hadde slått den av. Han fikk så liv i den igjen og skrøt over hvor god den var.

Kl 06.38 morgenen etter fikk jeg melding om at sjefen hans hadde sagt han ikke fikk lønn den dagen han skulle og han trengte pengene han hadde betalt for subben til mat og ville komme tilbake på døra med den.

Er jeg kritisk om jeg føler personen ikke har helt ordnet økonomi?

Dumsnill som jeg er sa jeg ja og han sa han skulle komme med den kl 09 hvorpå jeg satt og ventet. Kl 14 ringte han og sa han hadde sovet litt lenge.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.518
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ikke HFS, men solgte en sub til en lokal skrue. Gav en meget fin pris og fikk penger kontant. Kl 23 fikk jeg beskjed om at den var sluttet å virke når han spilte høyt. Jeg forklarte at han nok hadde spilt slik at beskyttelseskretsen hadde slått den av. Han fikk så liv i den igjen og skrøt over hvor god den var.

Kl 06.38 morgenen etter fikk jeg melding om at sjefen hans hadde sagt han ikke fikk lønn den dagen han skulle og han trengte pengene han hadde betalt for subben til mat og ville komme tilbake på døra med den.

Er jeg kritisk om jeg føler personen ikke har helt ordnet økonomi?

Dumsnill som jeg er sa jeg ja og han sa han skulle komme med den kl 09 hvorpå jeg satt og ventet. Kl 14 ringte han og sa han hadde sovet litt lenge.
Hehe Ja en skal høre mye før ørene detter av ;)

mvh

Topp Bunn