USB og strømforsyninger!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.969
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Har en del trøbbel med hjemme PCen min og lurer litt på om det kan være for drålig spenning på USB linkene. Jeg har masse utstyr tilkoblet på USB - og feks musen glipper innimellom. Jeg har også fått medling på Iphone at det ikke er nok strøm på USB til å lade, og lading av Nokia telefonene min tar år og dag! Men det jeg ikke helt skjønner er at mesteparten av utstyreter koblet til en USB hub med egen strømforsyning...?

Er dette et reellt problem (Altså lite effekt tilgjengelig) eller kan det være noe annet som er problemet...?

Mvh
OMF

N

Nifelheim

Gjest
USB leverer kun en viss effekt, så hvis du har masse dilldall koblet på så trenger du en usb hub med ekstern strømforsyning.

Da du skriver at du har det, så er vel problemet noe annet. Hvis du har en selvbygd datamaskin, kan det kanskje tenkes at du har for svak PSU selv om jeg tviler på at du ville ha fått disse symptomene. Har selv alltid sørget for god PSU når jeg har bygd, så jeg kjenner ikke personlig til alt dette.

Jeg vet at enkelte Nokiaer ikke kan lades via vanlig usb-kabel. At du må ha en overgang USB -> strøminntak.

Ellers er google din venn :)

Topp Bunn