USB DAC innspilling ?

paviola

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Ahhr, nå hentet jeg min usb super pro dac hos posten i stad, deilig ! :)
Kvaliteten sammenliknet med vanlig lydkort på pc er udiskutabel !
Regner med det skal innspillingstid på en dac også ?
Et annet spørsmål som er værd å nevne er, jeg har også mulighet for å kjøre S/PDIF fra hovedkort til dac, er dette å foretrekke fremfor usb ?
Litt støy (jitter) mener jeg å høre, dette kan kanskje rettes på ved hjelp av riktige kabler ?
Etter et kvrters innspilling satte jeg på noe metall, skulle tro jeg hadde 30 gode watt til ? hehe :)

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
paviola skrev:
Ahhr, nå hentet jeg min usb super pro dac hos posten i stad, deilig ! :)
Kvaliteten sammenliknet med vanlig lydkort på pc er udiskutabel !
Regner med det skal innspillingstid på en dac også ?
Tja... Sjekk denne: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,19033.0.html
Et annet spørsmål som er værd å nevne er, jeg har også mulighet for å kjøre S/PDIF fra hovedkort til dac, er dette å foretrekke fremfor usb ?
Jeg mener jeg leste en teknisk forklaring på at USB burde være best. Sett opp begge og se om du klarer å høre noe forskjell.
Litt støy (jitter) mener jeg å høre, dette kan kanskje rettes på ved hjelp av riktige kabler ?
Tviler på om støyen du hører er jitter. Om du nå bruker USB, vil det uansett ikke gjøre noe forskjell å bytte kabel.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Tviler på at du har hørbar jitter. Jitter gir litt ullen diskant og skal være temmelig beskjeden ved usb. Og du ville neppe vært fornøyd med lyden... Hører du derimot litt knitring eller desslike kan det faktisk lønne seg å prøve en god og skikkelig skjermet USB-kabel. Har du jordet anlegg kan du også prøve å kjøre anlegget eller PCen eller helst begge deler ujordet.

Topp Bunn