Undertrykk på øret

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Har hatt trykkproblemer på et øre nå i fire år, hver gang jeg svelger blir det undertrykk på høyre øret. For to år siden var jeg hos spesialist, som anbefalte å sette inn dren. Det skulle ikke gi noe dårligere hørsel, (værste løgn jeg har hørt..) så jeg gjorde det. Trykkproblemet forsvant, men hørselen ble mye dårligere. Nå, to år seinere er drenet tatt ut, og trommehinna heldigvis grodd igjen. Og undertrykket
tilbake. Noen med erfaringer her?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Sv: Undertrykk på øret

Hei Cundis!
Jeg har slitt med øreproblemer i flere år. Var ut og inn av div øreklinikker, men ingenting hjalp. Så fortalte en kollega meg at sønnen hans hadde vært hos en Otopat, og blitt kurert etter kort tid. Så jeg tok sjansen på å prøve dette, selv om jeg i utgangspunktet var skeptisk til sånne "kvakksalvere". Tre behandlinger senere var alle mine problemer løst. Jeg sier ikke sikkert at dette kan hjelpe deg, men det er verdt et forsøk, og helt smertefritt. Det er faktisk ganske behagelig. Nå tar jeg behandlingen selv, med hjelp av kona, et par ganger i året for å holde problemene på avstand. Og billigere blir det også. Men jeg vil anbefale deg at du tar noen behandlinger hos profesjonelle først.
Her kan du lese litt om det:

http://www.linnea-helhet.no/otopati.htm

http://www.helhetsmedisin.no/ft.php?sub=70

mvh
Lars

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Tusen takk for tipset scalars! Dette skal jeg jaggu prøve. Hvis behandlingen virker er ikke 400 kr. galt å betale de første gangene, ser på det som et av de bedre tweakene jeg kan koste på meg.. ::). Er veldig irriterende å måtte blåse opp øret etter hver gang jeg svelger... Tenke seg til at en spesialist anbefaler å ta hull på trommehinna og sette inn dren, såvidt jeg ikke gikk til sak mot ham da jeg fikk greie på at trommehinna ikke gror igjen i 5-10 % av tilfellene.... Det hadde vært greit hvis han hadde opplyst om dette da jeg spurte om evnt. komplikasjoner før operasjonen, men dette sa han først etter at han satt inn drenet... :-\. Men den har heldigvis grodd :)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1

Ikke glem å fortell om hvordan det gikk da, etter at du har prøvd dette noen ganger.

Mvh
Lars

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

sclalars skrev:
Ikke glem å fortell om hvordan det gikk da, etter at du har prøvd dette noen ganger.

Mvh
Lars
Referat skal bli, har en bra mistanke om at det er en del voks der som gjerne vil se dagens lys.. ;)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Har du fått prøvd det? Spennende å se om det virker for deg.

mvh
Lars

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Har hatt 10 baller i lufta nå i det siste, så jeg har rett og slett ikke fått tid.. Men i juli er bryllupet til en kamerat av meg over, så da blir det nok ei rå med det.. Har ikke glemt det, for det høyre øret minner meg stadig på det..:eek:. Legger inn fyldig rapport her når det er gjort scalars.. ;D. Har det forresten noen andre effekter enn å få ut ørevoks?

S

slowmotion

Gjest
Jeg er også interessert i tilbakemelding,
selv om jeg i utgangspunktet er litt skeptisk.
Hva gjør den bahandlingen som f.eks øreskylling ikke gjør?

Tjah, egentlig burde jeg vel bare kjøpe noen sånne ørelys på nettet og prøve selv.
Jeg har ikke gode erfaring med øreleger ... men mye øreproblemer....

;)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
slowmotion skrev:
Jeg har ikke gode erfaring med øreleger ... men mye øreproblemer....

;)
Min erfaring med den ørelegen jeg brukte var at han ikke var ærlig.. Da jeg spurte om evnt komplikasjoner ved å sette inn dren, svarte han at det eneste er at du ikke kan få vann i øret.. Jeg fikk MASSE komplikasjoner... Da jeg spurte om jeg kom til å høre litt dårligere sa han, nei, du kommer heller til å høre bedre fordi du får riktig trykk på mellomøret. Gjett hva, jeg hørte mye dårligere... Noe han ikke opplyste om før noen uker etterpå, var at i 1 av ca 20 tilfeller, klarer ikke trommehinna å gro sammen igjen etter at drenet er ute.. Stoler aldri sånn på en lege igjen uten videre... :-\ Det er det som på godt norsk kalles slett arbe....

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Er ikke helt med på om det er samme, men jeg har litt problemer med mit venstre øre.
Det er sånn typisk "fly-syndrom", holder jeg mig for nesen og presser luft, da løsner det i venstre øre og jeg hører mye bedre. Det virker imidlertid bare inntil jeg svelger jo.
Har ikke problemer med voks, bruker Removax av og til.

L

Ludo

Gjest
Dere burde prøve rådet til Sclalars - det greiene der funker faktisk. Har en mor som er heksedoktor og som drivere med masse rart som mange allmennpraktikere ler av,
men som faktisk funker... Er som med høyttalerkabler; det kan ikke alltid dokumenteres - men du verden som det hjelper :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
niels skrev:
Er ikke helt med på om det er samme, men jeg har litt problemer med mit venstre øre.
Det er sånn typisk "fly-syndrom", holder jeg mig for nesen og presser luft, da løsner det i venstre øre og jeg hører mye bedre. Det virker imidlertid bare inntil jeg svelger jo.
Har ikke problemer med voks, bruker Removax av og til.
Det er akkurat sånn jeg har det på høyreøret.. Jeg har også store problemer med for store slimhinner i nesa, spesielt i høyre nesebor, lurer på om det kan ha en sammenheng.. Det kommer jeg snart til å finne ut av, for jeg har endelig fått henvisning til sykehus for å operere. Har en mistanke om at oppsvullen slimhinne i nesa påvirker øretrompeten litt også..

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Ja, jeg er med på heksekunstnerne !
Det er ikke et stort problem for mig egentlig, ca. 1 db, men dog, musikken blir så mye bedre jo....., vanskelig å forklare.
Jeg drog til en ørelege for noen år siden, med undersøkelse, høretest osv, fik noen piller der skulle hjelpe, men etter en 14 dagers tid med det mistet jeg interessen, merket ingen forskjell.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
niels skrev:
Det er ikke et stort problem for mig egentlig, ca. 1 db, men dog, musikken blir så mye bedre jo....., vanskelig å forklare.
Er nok ikke noe særlig mere enn 1dB her heller, men jeg er helt enig med deg; når jeg har riktig trykk på mellomøret låter alt så mye riktigere.. Masse detaljer som går tapt når trykket er galt... Nå håper jeg at enten neseoperasjon eller ørelys fikser dette snåle problemet..::)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Da er nesa operert og ikke bare ble nesa bedre, men undertrykket på øret ble også veldig redusert..! :D Så de store slimhinnene i nesa må på en eller annen måte ha virka inn på øretrompeten..! Jippi..!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.036
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Supert Cundis!! :)

Får krysse fingerene for at dette vil holde seg stabilt bra.
(da er det bare å lære seg å spille metal litt lavere...... ;))

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Ja jeg får inderlig håpe nesa holder seg bra nå, og dermed opprettholder riktig trykk i øret..! Å spille metal på lavt volum tror jeg kan bli litt værre.. ;)

Topp Bunn