Ulf Lundell

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Hvilke plater vil dere anbefale av Ulf Lundell? F.eks de tre, fire dere setter klart høyest.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Hvilke plater vil dere anbefale av Ulf Lundell? F.eks de tre, fire dere setter klart høyest.
Jeg er ikke noen stor Lundell kjenner, men Xavante er etter min mening en glimrende plate. Siste låt, Gruva er den beste han har gjort synes jeg.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Takk for tips. Har hørt gjennom hele Sweethearts på youtube og syns der var veldig mye bra. Dette albumet skulle jeg gjerne hatt, men hvor finnes det å få kjøpt? Har sjekket Platekompaniet, Big Dipper og Musikk På Vinyl, men ingen har den. Tips til hvor den kan skaffes? Kanskje brukt på discogs er eneste mulighet?
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Takk for tips. Har hørt gjennom hele Sweethearts på youtube og syns der var veldig mye bra. Dette albumet skulle jeg gjerne hatt, men hvor finnes det å få kjøpt? Har sjekket Platekompaniet, Big Dipper og Musikk På Vinyl, men ingen har den. Tips til hvor den kan skaffes? Kanskje brukt på discogs er eneste mulighet?
Jeg vil tro at mange vinylsjapper m brukt har Sweethearts. Ikke vanskelig å få tak i.
Mener det står en på Vinyl og Kaffe på Hamar.
Jeg synes "Den Vassa Eggen" er bra.
Den er ganske mørk, ettersom den handler mye om en skilsmisse han skrev seg ut av.
"Tørst", er andre LPn hvor Lundell tydelig viser at han har hørt mye Dylan.
Inneholder vakre "Søndag"

Ellers er "Längre innåt landet" fra 1980 min favoritt.
Et godt eksempel på Lundells Springsteen- inspirerte arbeid og tidskildring fra 70 tallets Stockholm.
 
Sist redigert:

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
La inn en bestilling på discogs. I første omgang på Sweethearts og Lengre Innåt Landet, siden jeg fant dem hos samme selger og dermed sparer litt frakt. Takk igjen for tips.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.807
Antall liker
26.393
Sted
Oslo/Grebbestad
En stor katalog og lyttet sig igjenom, men skillsmesse plata Den vassa eggen er ett sterkt album (y) Sweetheart har jeg prøvd og spredt ut blandt hfs'ere sikkert 10ex? pleide og finne dem til 30-50kr men i det siste har også den blitt dyrere 50-100kr men den er verdt alle pengene😁
Såg han mange ganger i svenske folkparker på tidlig -80t men da var det mye Kär&Galen/öppna Landskap men mye brudar på hans spelningar da😊
 
Topp Bunn