Jeg er selvstendig næringsdrivende og tenkte derfor å skaffe meg livsforsikring og uføreforsikring for ca 1,5 år siden da foreningen byttet bank- og forsikringssamarbeid. Jeg er kun 35 år med svært god helse, allikevel er det jo greit å ha et lite sikkerhetsnett. Jeg bestilte dette i februar 2015 pr telefon, men noe gikk galt og hele bestillingen ble glemt. Jeg kontaktet så Storebrand igjen og bestilte på nytt i april/mai.
Problemet oppstår sommeren 2015, da jeg uventet og plutselig blir diagnostisert med alvorlig, livstruende sykdom. Ble hasteoperert og er helt frisk igjen. Ulempen (rent økonomisk sett) er at sykdommen debuterte før karantenetiden på 3 mndr på uføredelen av forsikringen var gjennomført.
Noen som har tips til hvordan jeg skal forholde meg til dette? Unødvendig å betale på en forsikring som ikke vil gi dekning, samtidig som jeg er usikker på om det er så lurt å fortelle om dette? Også irriterende at min opprinnelige bestilling ble glemt - da ville jo ikke dette var en sak. Det er slik at risikoen for at jeg skal bli ufør nå er minimal, men statistisk sett sikkert noe forhøyet i forhold til bakgrunnsbefolkningen.
Eit: Jeg har ikke til hensikt å begå noen form for forsikringssvindel og har egentlig ikke tenkt over dette spørsmålet før jeg nettopp mottok årlig faktura.
Problemet oppstår sommeren 2015, da jeg uventet og plutselig blir diagnostisert med alvorlig, livstruende sykdom. Ble hasteoperert og er helt frisk igjen. Ulempen (rent økonomisk sett) er at sykdommen debuterte før karantenetiden på 3 mndr på uføredelen av forsikringen var gjennomført.
Noen som har tips til hvordan jeg skal forholde meg til dette? Unødvendig å betale på en forsikring som ikke vil gi dekning, samtidig som jeg er usikker på om det er så lurt å fortelle om dette? Også irriterende at min opprinnelige bestilling ble glemt - da ville jo ikke dette var en sak. Det er slik at risikoen for at jeg skal bli ufør nå er minimal, men statistisk sett sikkert noe forhøyet i forhold til bakgrunnsbefolkningen.
Eit: Jeg har ikke til hensikt å begå noen form for forsikringssvindel og har egentlig ikke tenkt over dette spørsmålet før jeg nettopp mottok årlig faktura.
Sist redigert: