Ubuntu og monitorer

G

Gjestemedlem

Gjest
Siden RAID 0 systemet mitt med XP gikk ad undas børstet jeg støv av en gammel HD og installerte Ubuntu på den. Funker greit nok det, men meg har en gammel 22" CRT skjerm og pleier å kjøre 1600x1200 i 100Hz på denne. Men dette vil ikke Ubuntu være med på og lar meg kun velge frekvens opp til 85Hz. Dette fører til flimring og irritasjon. Noen ide om hva jeg må forandre for å tvinge frem 100Hz ?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
427
Sted
Friedrichstadt
Har ikke greie på ubuntu, men du er sikker på at du har den riktige programvaren mht. skjerm og skjermkort?

S

slowmotion

Gjest
Det er bare å gå inn i den tekstfilen som jeg ikke husker navnet på og forandre litt så virker det.

hmmmm.....

;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Ja fant den xorg.conf

Men dette var jo litt kontete. Å fremdeles måtte bruke cli, tekst editorer, og mystiske online Modeline generatorer og lime inn denne i overnevnte config fil for å kunne velge riktig oppsett er jo ikke akkurat lettvint. Men fikk det til til slutt da. Skjønner litt hvorfor folk fremdeles er noe skeptisk til å gå fra Windows til Linux.

G

Gjestemedlem

Gjest
Mer tull med Ubuntu. Nå prøvde jeg å installere Opera. Men da den skal installere kommer det bare uforståelige feilmeldinger.: Error: dependency is not satisfiable: libqt3-mt

Tror ikke dette systemet blir gamelt på min maskin.

Topp Bunn