Frakt og sending U.S. Postal Services Priority Mail

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
En pakke ble sendt med USPS Priority Mail 24. januar fra Miami, og der slutter alle spor. Forsøk på sporing har ikke gitt resultater.

Hvor lang tid tar dette vanligvis? Og hvordan foregår egentlig en slik forsendelse? Over Atlanteren med kano til en dertil egnet havn i Europa, og videre derfra med kløv?
Og slik sporing; får man info om ankomst- og videresendingstider fra evt mellomliggende omlastingssteder, eller skjer det først noe når pakken ankommer Norge?

Ikke at jeg har panikk, men bitemerkene i bordplaten begynner å bli mange og dype.

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Det jeg har bestilt har tatt alt fra 7 dager til 3 uker før det er fremme. Hvis du ikke allerede har gjort det så bruk sporingsnummeret hos posten.no, det er mulig det står noe mer der (hvis pakka har kommet seg til norge) enn det gjør på usps sine sider.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Jeg får mange sendinger med USPS, aldri mistet noe men det KAN gå to-tre uker har jeg erfart, det jævligste er at det er Posten (Bring) her til lands som tar over....

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det jeg har bestilt har tatt alt fra 7 dager til 3 uker før det er fremme. Hvis du ikke allerede har gjort det så bruk sporingsnummeret hos posten.no, det er mulig det står noe mer der (hvis pakka har kommet seg til norge) enn det gjør på usps sine sider.
Ja jeg er jevnlig innom posten.no også, med det nummeret de bruker, og der står det fremdeles "Sendingen er sendt fra avsenderland".

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg får mange sendinger Mmed USPS, aldri mistet noe men det KAN gå to-tre uker har jeg erfart, det jævligste er at det er Posten (Bring) her til lands som tar over....
Ja huttetu, men det ville uansett være en lettelse å få vite at pakken er kommet til Norge...

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.193
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Har vært ute for akkurat det samme med USPS. Tror jeg ventet rundt 14dgr.
Plutselig var det hentelapp i postkassa.
Prøver å bruke UPS der det er mulig. Fått flere pakke med de og sporinga dems er veldig bra, helt til det lander på Gardermoen selvfølgelig.....

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Ja jeg er jevnlig innom posten.no også, med det nummeret de bruker, og der står det fremdeles "Sendingen er sendt fra avsenderland".
Ok. Ville uansett ikke stresse enda. Det er ikke uvanlig at det tar rundt 1 uke før det dukker opp noen sporing av pakka i Norge.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nå er pakken kommet til kongeriket, og er "til importvurdering". Betyr det moms? Verdien på sending inkl frakt er ca 1200 kr.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Betyr at de sjekker innhold/avsender verdi etc. Tar også litt ekstra tid! Mulig du blir forespurt om papirer også - dette gjør de ofte. Da må du sende over kopi av faktura etc. Du får kanskje også beskjed om du vil tolle inn selv eller la de foreta innfortolling for deg, da må du skrive under et fullmaktsskjema.skjema og sende i retur...

Slik går nu ukan...

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hehe. Takk for info. I melllomtiden har jeg fått beskjed om at pakken er ankommet terminal og blir videresendt.

N

nb

Gjest
Fullmaktsskjemaet trenger man for øvrig bare å sende inn en gang pr. adresse - dvs det er gyldig til man flytter.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Da har i såfall jeg blitt feilbehandlet i lang tid....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Sitter akkurat her med tre slike "forespørsel om fullmakt" som jeg har måtte sende i fjor senhøst, irriterende fordi det tar tid, og når en er ute på reise så stopper hele prossessen opp fordi du ikke har mulighet til å returnere med svar osv. da dette kommer i posten... Hva er så vitsen med å betale for rask levering når det stopper så jævlig opp her til lands? Har allerede fått TO slike hittil i år også.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
I dag morges fikk jeg beskjed om at pakken var ankommet Norge, og ved 17-tiden i dag kunne jeg hente den på Posten. Ikke verst!
Ok ikke noe dikkedarer med skjema eller noe. Men penger sku'rem ha; 295 kr, men det var jeg forberedt på.

S

sorgenfri

Gjest
Betyr at de sjekker innhold/avsender verdi etc. Tar også litt ekstra tid! Mulig du blir forespurt om papirer også - dette gjør de ofte. Da må du sende over kopi av faktura etc. Du får kanskje også beskjed om du vil tolle inn selv eller la de foreta innfortolling for deg, da må du skrive under et fullmaktsskjema.skjema og sende i retur...

Slik går nu ukan...
Ble belastet:​statistiskverdi sist. Kineseren hadde satt verdien til 10$, men toll mente altså at statistisk sett var den verdt 120$...

Topp Bunn