Uæææææ!

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Kom tilfeldigvis over noe på nettet; ser ut til å være en side for grundig test av high- end- komponenter.. ;D

Min egen cd- spiller får slakt så det holder og er vurdert til å være flere klasser dårligere enn Electrocompaniet sin UP.. :mad:

Har ikke all verdens sammenligningsgrunnlag for cd- spillere, så kan strengt tatt ikke "ta" forfatteren her, men det vil være rart om all verdens hifi- presse har tatt så feil... Skjønt, får nesten lyst å sjekke ut en dyr Accuphase- spiller og sjekke om det virkelig er hold i disse påstandene..har jeg gått glipp av noe tro?

http://www.high-endaudio.com/RC-Digital.html#2007

Har disse omtalene her noe å fare med i forhold til realitetene?

Skal sjekkes ut:

http://www.high-endaudio.com

L

larkus

Gjest
Det er helt sikkert folk som ikke har peiling på noe som helst som har utført sammenligningen. ;D

mvh
ks

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
kabelsatan skrev:
Det er helt sikkert folk som ikke har peiling på noe som helst som har utført sammenligningen. ;D

mvh
ks
Akkuratt,..kanskje de brukte dårlige kabler. ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
kabelsatan skrev:

mvh
ks
Ja håper det.. ;D ;D ;D ( :'()
Ellers kan man jo ikke stole på noenting man leser lenger og må teste ut alt selv..

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.215
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
zed skrev:
kabelsatan skrev:

mvh
ks
Akkuratt,..kanskje de brukte dårlige kabler. ;D
Ja bare kablene er gode så spiller jo ikke resten noen rolle ;D

mvh

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Nå er jeg mer interessert i kommentarer fra folk med erfaring med Ayre enn kommentarer fra folk som ikke har skjønt dette med kabler en gang, da.. :mad:

L

larkus

Gjest
Kule-Trygve skrev:
Nå er jeg mer interessert i kommentarer fra folk med erfaring med Ayre enn kommentarer fra folk som ikke har skjønt dette med kabler en gang, da.. :mad:
Hmm...? Lurer på hvordan alt dette kabelpratet kom i stand ??? ???
Og hvorfor vil du ha kommentarer fra Ayre-eiere? Du er vel istand til å bedømme lyden fra spilleren din på eget grunnlag. Eller begynner du å tvile på om den egentlig er så bra likevel, bare på grunn av en skarve test?

mvh
ks

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.569
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Stereophile likte vel ikke helt noe edge greier. Men det er lenge siden. Ellers blir det meste lovpriset. Det gjelder de fleste magasiner egentlig. Nesten så jeg tror på en dårlig test mer enn ti gode for tiden.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.102
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
NADKRAFT skrev:
Smaken er som baken, stol på egne ører.
Enig. Det som er viktig, er hva du selv syns. Og hva du mener er bra nok for deg.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.762
Sted
Holmestrand
Hvis du er fornøyd så er jo spilleren bra!
Ikke bry deg med hva synser sier, verken på nasjonalt eller internasjonalt nivå.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Satan, den nest- beste cd- spilleren jeg har prøvd i eget anlegg er min DVD- spiller Sony DVP 9000ES.
Har knapt hørt noe cd med denne etter at jeg fikk Ayre`n (forøvrig et bruktkjøp), men forskjellen mellom disse var ikke himmelropende, husker jeg. Dvs den var mindre enn forventet, men det er jo mange som sier det ikke er så altfor stor forskjell på digitale kilder.
Har spilt diverse musikk- DVD`er med begge spillerne, og her er Ayre`n betraktelig bedre enn Sony`en, men disse discene har stort sett vært av Dolby Digital- koding, ikke PCM.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.569
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Du burde kanskje sammenlikne selv med f.eks eg sin spiller

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Satan, den nest- beste cd- spilleren jeg har prøvd i eget anlegg er min DVD- spiller Sony DVP 9000ES.
Det er altså kun disse to spillerne jeg har prøvd i eget anlegg..for å presisere.
Er forøvrig veldig fornøyd med Ayre`n, og har aldri trodd den er mindre enn temmelig state-of-the-art, i grunn.. :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.743
Torget vurderinger
35
Det står jo ingenting i testen om at de har forsøkt flere Ayre-spillere, så det kan jo tenkes det var noe feil med akkurat denne spilleren.

Roy

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
lars_erik skrev:
Han mente sikkert EC.

Blir sikkert dyrt ;)

Er det ikke billigere å kjøpe Abrahamsen DAC......V6.0? ;)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
zed skrev:
lars_erik skrev:
Han mente sikkert EC.

Blir sikkert dyrt ;)

Er det ikke billigere å kjøpe Abrahamsen DAC......V6.0? ;)
Ja, kombinert med Ayre`n sitt gedigne Pioneer cd- rom- drev (eller hva det er) må dette bli en fulltreffer :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.569
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei mente selvsagt ec. Så får du ditt eget referansegrunnlag. Kanskje låne av noen?

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
bambadoo skrev:
Sikker på at du ikke mente E(d)g(e) GCD? ;D (som forøvrig sikkert er bra da..)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Før du går videre, bør du kanskje google litt på navnet Arthur Salvatore, som er den som driver den bloggen du linket til,
mvh

L

larkus

Gjest
Kule-Trygve skrev:
bambadoo skrev:
Sikker på at du ikke mente E(d)g(e) GCD? ;D (som forøvrig sikkert er bra da..)
Av en eller annen merkelig grunn begynte denne Edge GCD'en plutselig å låte dårlig etter at en eller annen nysjerrigper avslørte hva som var inne i den CNC-utfreste aluminiumskassa. Av og til kan en dårlig omtale ha samme effekt.

mvh
ks

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
tkr skrev:
Før du går videre, bør du kanskje google litt på navnet Arthur Salvatore, som er den som driver den bloggen du linket til,
mvh
Det er en god ide. Salvatore har en del spesielle meninger om saker og ting, men det er mye lesverdig der hvis du skjønner hva du leser.

Topp Bunn