Tyst Cayin 9084D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Slo på anlegget i går og kun den ene momoblokken ga lyd.

Alle rør lyser som de skal, men det er tyst som i graven i venstre kanal.

Spørsmål til de som har peiling:

1. Forslag til hva det kan være som jeg kan fikse selv.
Er ikke utpreget flink med loddebolt !

2. Andre vettuge forslag.

3. Hvem bør tiltros å reparere den ? Den må nok sendes uansett da det ikke finnes lokal ekspertise.
Kjøpte brukt, så jeg har ikke noe "forhold" til forhandlere eller verksted.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Tyst Cayin 8084D

Har ingen anelse om hva som kan være galt, men Morten Ringvold hos Norsk Audio Teknikk kan sikkert hjelpe deg!

O.

K

kbwh

Gjest

Kopierer megselv fra en annen tråd likegodt. Denne går under punkt 2. Andre vettuge forslag trur eg:

Spiralis, løp og kjøp Buschkvartettens innspillinger av Beethovens srykekvartetter. De er fra 30-tallet, skal etter sigende være uovertrufne musikalsk, og selvfølgelig i mono!

Det gjelder å gjøre det beste utav enhver situasjon.

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0

Det er vel 9084D du har? Er det to typer innganger på de, xlr og rca med en vendebryter? I såfall er feilen banal...skjønner? Og du er sikker på at ikke preamp eller cd spiller er død i en kanal?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Det er vel 9084D du har? Er det to typer innganger på de, xlr og rca med en vendebryter? I såfall er feilen banal...skjønner? Og du er sikker på at ikke preamp eller cd spiller er død i en kanal?

Selvsagt er det 9084D. Slik går det når fingrene er for store for tastaturet. :-[

Nei dessverre så har mine kun RCA inngang. Preamp og CD spiller er sjekket ved hjelp av "krysskobling" Det er hele tiden den samme monoblokken som er død.

.

Topp Bunn