Tynne isolasjonsmatter bak malerier?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
Har hengt opp et stort, gammelt maleri bak lytteposisjon. Det forbedret lyden (fokus) ganske betraktelig. Finnes det tynne (5 cm) isolsjonsmatter, som man kan eksperimentere med å legge bak bilder ?

Tips og linker mottas med takk!

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
I og med at maleriet vil i stor grad reflektere energien som en 5 cm absorbent demper, så vil det utgjøre minimalt.

En litt tykk bildeabsorbent med riktig akustisk bildetrykks teknikk er et langt bedre alternativ.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
I og med at maleriet vil i stor grad reflektere energien som en 5 cm absorbent demper, så vil det utgjøre minimalt.

En litt tykk bildeabsorbent med riktig akustisk bildetrykks teknikk er et langt bedre alternativ.
Kjøper den Orso, men dette er altså et maleri (på lerret ) uten glass.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det forstod jeg. Et maleri reflekterer alikevel i stor grad og vil ikke slippe gjennom noe særlig av det som 5 cm porøs materiale demper. Kunne du ha plassert minst 20 cm med porøs materiale bak, hadde det stilt seg annerledes (mer bassfelle). Men uansett er ønske å dempe primært mellom og høy frekvenser rett bak hode og da er det som nevnt en ren absorbent det rette valget. Med bildetrykk blir det flott.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
Jeg skjønner. Da får jeg klare meg med den lille lydgevinsten jeg allerede har fått :)

Topp Bunn